افتتاح پروژه سرریز سد شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان

به مناسبت دهه فجر، پروژه سرریز سد شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهرستان بافت با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

حمید علیدادی سلیمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای کرمان در مراسم افتتاح سرریز سد شهید سلیمانی بافت، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصت تجدید عهد و پیمان با امام بزرگوار و شهدای عزیز است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شکوه، عظمت و فداکاری ملت ایران نشان داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه سرریز سد شهید سلیمانی بافت تصریح کرد: به منظور کنترل فرسایش کانال خاکی پایاب سرریز سد شهید سپهبد قاسم سلیمانی بافت و پایدارسازی آن و به منظور حفاظت و ایمن‌سازی خط لوله انتقال آب خام به تصفیه‌خانه آب شرب و همچنین خط لوله انتقال آب صنعتی این سرریز احداث شده است.

حمیدرضا فرحبخش مجری طرح ساختمان سد شهید سلیمانی بافت نیز به بیان مشخصات فنی این پروژهپرداخت و گفت: مجموع طول کانال ۷۵۰ متر است و نوع سرریز از نوع پهن با عرض ۶۰ متر و ارتفاع ۴ متر است و حجم کل خاکبرداری برای اجرای این پروژه ۴۸ هزارو ۷۰۰ مترمکعب و حدود ده هزار مترمکعب گابیون‌بندی در پایین دست انجام شده است. 

وی افزود: در مجموع ۱۲ هزارو ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام و بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگ و سیمان اجرا شده است. 

فرحبخش تصریح کرد: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز و برای اجرای آن بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار