آیین اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در شیراز برگزار شد

آیین اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار به میزبانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد.

ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم خانواده شهدا و ایثارگران را مایه مباهات نظام و انقلاب عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی امروز با اقتدار به واسطه مسیری که شهدا ترسیم کردند، گام بر‌می‌دارد.

او با اشاره به برگزاری کنگره شعر ایثار افزود: در راستای برگزاری این کنگره، ۵ پیش کنگره در شهرستان‌های آباده، استهبان، جهرم، فسا و کازرون با حضور و استقبال مردم برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به اجرای ویژه برنامه شب شعر غزه به عنوان برنامه جنبی این بنیاد پیش از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار اشاره کرد و گفت: این شب شعر در ایامی برگزار شد که شاهد خباثت رژیم صهیونیستی و ددمنشی آن‌ها علیه مردم فلسطین و غزه بودیم.

بیانی اضافه کرد: در این برنامه شاهد حضور ۱۰ شاعر از کشور‌های مختلف از جمله لبنان، فلسطین، عراق، ترکیه، نپال هند و ..، بودیم.

او در خاتمه سخنان خود با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم سیاسی در اسفندماه امسال، از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه‌ای دیگر دعوت کرد.

محمد کرم‌اللهی، مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار در ششم آذرماه امسال برگزار و میزبانی هشتمین دوره این کنگره به استان فارس سپرده شد.

او با اشاره به اینکه رونمایی از پوستر این کنگره نیز با اعلام فراخوان در ۱۲ آذرماه انجام شد، گفت: باوجود اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی‌ماه تعیین شده بود، اما به واسطه استقبال بالای شاعران مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی‌ماه تمدید و در این بازه بیش از ۳۰۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. در بخش بین‌الملل نیز ۱۲ شاعر منتخب در شب شعر غزه حضور پیدا کردند.

کرم‌اللهی همچنین به برگزاری ۵ پیش کنگره در استان فارس در راستای برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اشاره کرد.

او از هیئت دوران علی داوودی، ناصر فیض، مرتضی حیدری آل کثیر، غلامرضا کافی و محمد مرادی بابت ارزیابی آثار ارسالی تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار