۷۲ موسسه قرآنی در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۲ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که ۷۲ فقره از آن‌ها فعالیت مستمر دارند.

حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۶ موسسه قرآنی غیر فعال در استان امسال فعال سازی شده، گفت: ۱۰ موسسه در حوزه اهل سنت فعال است و ۷۵ برنامه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی ۱۲ موضوع اولویت دار با ۱۴ شاخصه را طراحی کرده و اجرا می‌کند، اضافه کرد: مباحث پرداخت به مبانی قرآن کریم شامل الگوی سبک زندگی، رسانه، هنر، رصد، حکمرانی، انقلاب، تاریخ، جهاد تبیین، مهدویت و آینده‌پژوهی از جمله این موضوعات در یک بسته فرهنگی فاخر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال ۶۰ تفاهم نامه با بخش‌های مختلف و مجموعه‌های فرهنگی داشتیم که ۵۰ میلیارد ریال حجم اعتباری آن بود.

حجت الاسلام امامی گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی از طریق سمن‌ها انجام می‌شود و از جمله معدود دستگاه‌هایی هستیم که به صورت مردمی فعالیت‌های فرهنگی را کلید زدیم.

وی ادامه داد: در طرح مستورا یا حفظ موضوعی قرآن مقرر شده تا ۴.۵ درصد از دانش آموزان استان که ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود در حفظ موضوعی قرآن حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته جهان اسلام نیز از فعالیت‌های این بخش است که در کنار کار ویژه‌های بسیاری که داشتیم انجام می‌شود.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: امسال ۲۰ محفل قرآنی در سراسر استان برگزار شد که تمامی کار اجرایی و نیمی از بار اعتباری آن برعهده تبلیغات اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه ۲ محفل ۲ هزار نفری نوجوانان نیز در استان برگزار شده، گفت: اجرای طرح تربیتی در مدارس با رویکرد چند جانبه و شبکه سازی بین جوانان نیز طی فرایندی توسط این بخش در راستای توسعه فرهنگ قرانی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.