۱۰۵ میلیارد متر مکعب آب قابل کنترل در کشور داریم

مدیرعامل هلدینگ نیرو گفت: ۱۰۵ میلیارد متر مکعب آب قابل کنترل در کشور داریم که ۹۵ میلیارد متر مکعب آن در کشاورزی است که با استفاده از تونل پارچه‌ای از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو گفت:  علاوه بر ایران در کشورهای از جمله اسپانیا ما درگیر خشکسالی و کم آبی هستیم بنابراین استفاده از راهکارهای موثر و فناوری نقش موثری در جمع آوری هدر رفت  آب های کشاورزی را دارد.

او می گوید: استفاده از بتن پارچه ای که برای اولین در ایران بعد از کشور انگلستان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تولید شد و با استفاده از این بتن پارچه ای تا ۶۰ درصد  از هدر رفت آب های کشاورزی که در کانال های کشاورزی رخ می دهد جلوگیری می شود چراکه ۹۰ درصد از آب در بخش کشاورزی هدر می رود.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: بتن پارچه ای یک بتن به طول یک سانتی متر وبا مقاومت  ۵۰ ساله  است که از نشتی آب و مدیریت آب بسیار موثر است.

وی افزود: ۱۰۵  میلیارد متر مکعب  آب قابل کنترل داریم که ۹۵ میلیارد متر مکعب  آن در بخش کشاورزی است و تنها ۴۰ درصد از آن استفاده می شود و مابقی هدر می رود.

وی  در مراسم رونمایی از بتن پارچه ای گفت:  ۲هزار متر مربع  در روز بتن پارچه ای تولید شده و ۷۰۰ هزار متر مربع در سال هدر می رود و  ۵هزار متر مربع به کشور ارمنستان صادر می شود.

در ادامه عبدالرضا عابد با بیان اینکه آب مایه حیات انسان‌ها است و متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیا این نوع محصول دانش بنیان توانستند جلوی هدررفت آب را بگیرند گفت: این اقدام می‌تواند باعث خوشحالی و امیدواری مردم رو باشد، اما این حرکت اول خانواده قرارگاه خاتم‌الانبیا است و قطعا متخصصان قرارگاه می‌توانند به محصولات بهتر از این دست پیدا کنند. 

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ با بیان اینکه می‌توانیم را به دیگران فهماندیم، گفت: در آینده جنگ، جنگ ِآب است و اگر نتوانیم همین منابع آبی موجود را کنترل کنیم، تبدیل به فاجعه می‌شود.

سردار عابد با بیان اینکه تا تولید بتن پارچه‌ای یک پیش قدمی بود و پیش قدم بودن هم هزینه دارد و باید به حرکت‌مان در تولید این نوع از محصولات سرعت ببخشیم، گفت: در هفته اخیر دو پروژه مهم پسماند و پساب در استان آذربایجان شرقی و مترو در استان فارس را به افتتاح رساندیم و در موضوع‌ای سی تی هم انجام اقدامات مهمی مطرح است که در جلسه با وزیر ارتباطات توافقات خوبی انجام شد که وارد جزییات آن نمی‌شوم، اما اقدام به اجرای این پروژه‌ها جای تبریک دارد. 

وی با اشاره به ورود قرارگاه به میادین نفتی و گازی ادامه داد: در میادین مشترک که سالیان درازی هیچ نهادی نزدیک آن هم نمی‌شد با ریسک بزرگ وارد شدیم و الان مشغول فعالیت هستیم.

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: راه‌آهن شلمچه-بصره دچار مشکل بود، ما ورود کرده‌ایم و طراحی پل بازشونده و مسیر‌های دو طرف پل فعال هستیم.

وی گفت: پروژه پل خلیج فارس منتهی به جزیره قشم، ۱۰ سال روی زمین مانده بود، اراده‌ای برای تکمیل آن نبود، اما ورود کردیم، اما هلدینگ دریایی قرارگاه قرار شد سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اگه اینقدر آب داریم که الان صادر کننده برنج بودیم
آخرین اخبار