خیران سلامت ۹۰۰ میلیارد ریال به بهداشت و درمان لرستان کمک کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خیران سلامت طی یک سال گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی و تجهیزاتی به بهداشت و درمان استان کمک کرده اند.

دکتر بهرام دلفان در همایش تجلیل از خیران سلامت لرستان اظهار داشت: سالانه ۶۰ میلیارد ریال از درآمد‌های دانشگاه صرف تهیه و طبخ غذای دانشجویان می‌شود و بدون کمک‌های خیران هیچ دانشگاهی در کشور نمی‌تواند از زیر بار مالی هزینه گزاف تجهیزات بیمارستانی، دارو و دیگر هزینه‌های مصرفی آب، برق و گاز مراکز بهداشتی و درمانی برآید.

وی افزود: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین مورد اهدا ۱۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی استان قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: موضوع مهم حفظ سلامت مردم است که در این راستا مجمع خیران حوزه سلامت فعالیت خود را در دانشگاه علوم پزشکی لرستان آغاز کرده و طی سال گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه کمک کرده اند.

دکتر دلفان تاخیر در پرداخت مطالبات پرسنلی را نیز متاثر از این موضوع دانست که درآمد‌های دانشگاه در مقایسه با هزینه‌های آن ناچیز است و ورود خیران به این حوزه قطعا راهگشا خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به انجام هفت هزار عمل قلب باز در بیمارستان شهید مدنی خرم آباد افزود: تربیت دانشجوی پاکستانی و هندی از سال آینده در این دانشگاه، گواه افق‌های روشن و رو به پیشرفت است.

همچنین بهروز عزت پور رییس مجمع خیران سلامت لرستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، کمک‌های خوبی به حوزه سلامت استان شده که در جدیدترین مورد آن، ۲۲۰ میلیارد ریال جهت تقویت ناوگان فوریت‌های پزشکی استان، اهدا شده است.

وی افزود: ساخت مراکز و خرید تجهیزات بیمارستانی، احداث پایگاه سلامت، ساخت درمانگاه و بازسازی و بهسازی بخش‌های مختلف بیمارستانی، از جمله موارد صورت گرفته توسط خیران سلامت است که ارزش ریالی تجهیزات اهدایی ۱۲۵ میلیارد ریال و هزینه انجام شده بابت احداث پروژه‌های عمرانی نیز ۸۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار