بورل اظهارات پاپ درباره «پرچم سفید اوکراین» را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اظهارات پاپ فرانسیس درباره آغاز مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری اوکراین، خارج از خط و نابهنگام است.

اظهارات بورل پس از آن بیان شد که پاپ فرانسیس، رئیس کلیسای کاتولیک آخر هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی RSI سوئیس اظهار داشت که اگر کی‌یف "پرچم سفید" را به اهتزاز درآورد و وارد مذاکرات صلح با روسیه شود، یک نمایش شجاعت از سوی کی‌یف خواهد بود.

این دیپلمات روز پنجشنبه طی مصاحبه‌ای با رادیو اسپانیایی RNE گفت: «پاپ مقدس وارد باغی شد که هیچ کس او را دعوت نکرد...، اما درخواست از اوکراین برای تسلیم بیش از آرزوی صلح است».

بورل در ادامه اظهار داشت که معتقد است «اکنون زمانی نیست که به اوکراین پیشنهاد تسلیم داده شود. برعکس، این لحظه‌ای است که باید به کمک ادامه دهیم.»

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا آخرین مقامی است که سخنان پاپ را مورد توجه قرار داده است که باعث خشم در کی‌یف و فراتر از آن شد. بسیاری از مقامات اروپایی گفته‌اند که این اظهارات را به عنوان درخواستی از اوکراین برای تسلیم شدن به روسیه تلقی کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در بیانیه‌ای روز یکشنبه، بدون اشاره به پاپ فرانسیس، گفت که شخصیت‌های مذهبی که تلاش می‌کنند به اوکراین کمک کنند، «همراه با مردم هستند، نه در جایی دو و نیم هزار کیلومتر دورتر.»

در همین حال، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در پاسخ به ادعا‌های پاپ مبنی بر لزوم پذیرش شکست و «شجاعت نشان دادن و مذاکره»، تأکید کرد که یک فرد قوی همیشه «در کنار خیر می‌ایستد» و تأکید کرد که پرچم اوکراین تنها موردی است که کشور با آن "زندگی می‌کند، می‌میرد و پیروز خواهد شد. "

در همین حال، کرملین ضمن حمایت از اظهارات پاپ اعلام کرد که مسکو بار‌ها خواستار مذاکره شده است.

حتی پس از شکست مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲، روسیه بار‌ها تاکید کرده است که برای مذاکرات صلح معنادار آماده است و فقدان پیشرفت‌های دیپلماتیک را به گردن مقامات اوکراینی می‌اندازد.

با این حال، کی‌یف و حامیان غربی آن تاکید کرده‌اند که توافق تنها بر اساس شرایط اوکراین امکان‌پذیر است و به اصطلاح فرمول صلح پیشنهادی زلنسکی را ترویج می‌کنند که خواستار بازگشت غیرقابل مذاکره تمام سرزمین‌های سابق اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
اگر روسیه پیروز شود باید قید خطوط سرزمینی بقیه کشور ها رو هم زد
هرج و مرجی در جهان به راه میافتد
روسیه باید تا مرز های تعیین شده خود عقب نشینی کند
اوکراین باید تا آخرین سرباز خود پای میهنش بایستد
بالاخره مسکو بدلیل طولانی شدن جنگ خسته خواهد شد
و عطای اوکراین را به لقایش میبخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
آخرش به خاطر برنامه های خودتون اوکراین رو به فنا می دین. هرچند تا حالا هم به فنا رفته. آمریکایی های حیله گر و غربی های گاگول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
واقعیت تلخ است بورل جووووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
کلا بورل از باغ خوشش میاد
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۴:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
اوکراین بایدتسلیم بشه ""
اروپاهم نابودبشه ""
اینجوری خیلی بهتره ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
این بی شرفها به رهبران دینی خودشون هم اعتنایی نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
منم مخالف نظر پاپم بذار مسیحیا همدیگه رو قتل عام کنن
آخرین اخبار