اقتصاد دریا محور، اولویت برنامه های سال آینده هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: سال آینده بخش عمده برنامه‌های استان منطبق بر سیاست‌های اقتصاد دریامحور خواهد بود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای برنامه‌ریزی گفت: در سال آینده بخش عمده برنامه‌های استان منطبق بر سیاست‌های اقتصاد دریامحور خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با تقویت پس‌کرانه‌ی بندر شهید رجایی سهم این بندر را در اقتصاد استان بیشتر کنیم.

وی میثاق‌نامه‌های امضا شده توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان را ملاک عمل مدیران در سال پیش رو دانست و تمرکز بر بازآفرینی شهری، افزایش ظرفیت‌های صادراتی استان و توسعه شبکه ریلی را جزو دیگر اولویت‌های استان معرفی کرد.

استاندار هرمزگان افزود: طی برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ هرمزگان تولیدکننده حدود ۴۰ درصد از موز کشور شود و احداث ۴۰۰ هکتار گلخانه جدید نیز برنامه‌ریزی و منابع و تسهیلات آن درنظر گرفته شده است.

دوستی گفت: در سال آینده خیلی نباید برروی منابع دولتی حساب باز کنید از این رو هر مدیر دولتی موظف است که در قامت یک مسئول جذب سرمایه‌گذار عمل کند چرا که منابع دولتی محدود است و برای شتاب بخشیدن به توسعه استان باید از منابع سرمایه‌گذاری نیز استفاده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به موفقیت‌های استان امسال را مبدا آغاز ۳۸۵ پروژه به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد تومان و ۸.۷ میلیارد یورو بدون احتساب نیروگاه اتمی سیریک دانست و افزود: تلاش همه مدیران باید معطوف شود تا این پروژه‌ها طبق برنامه زمانبندی عملیاتی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.