شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در غرب خراسان رضوی امسال با افزایش ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

محمد شوریده یزدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  گفت: بر اساس رتبه بندی انجام شده توسط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه سبزوار امسال در بین ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رتبه ۷ کشور را در زمینه اهدای عضو از آن خود کرده است و با شاخص (PMP) ۲۵ در این مقوله بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

او افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی منطقه، مقدمات اهدای اعضای ۱۳ بیمار مرگ مغزی فراهم شد که با توجه به اینکه امکان برداشت عضو از مبتلایان به مرگ مغزی در سبزوار امکانپذیر نیست، بیماران مرگ مغزی بعد از معرفی به واحد فراهم آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعضای آنان در بیمارستان "منتصریه" به بیماران نیازمند عضو پیوند زده می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه اعضای بیماران مرگ مغزی سبزوار در امسال به ۴۲ بیمار نیازمند به عضو به صورت رایگان اهدا و پیوند شده است، ادامه داد: در این خصوص سه مورد قلب، ۱۸ مورد قرنیه چشم، ۱۱ مورد کبد، ۱۴ مورد کلیه، ۱۰ مورد پوست و یک مورد پانکراس به بیماران نیازمند عضو اهدا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار