ضرورت توجه به تزکیه و تربیت دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به تزکیه، تربیت و اخلاق دانش آموزان در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با جمعی از مدیران و معلمان نمونه آموزش و پرورشاستان بمناسبت گرامیداشت روز معلم با بیان اینکه باید به موضوع تزکیه، تربیت و اخلاق دانش آموزان توجه بیشتری شود گفت: اموزش و پروش و دانشگاه‌ها باید اگاه‌ترین قشر به مسایل سیاسی باشند، اما آموزش و پرورش جای جناح بندی وسیاسی بازی نیست.

وی با اشاره به اینکه نباید تبعیض در محیط علم و علم اموزی وجود داشته باشد افزود: این موضوع در هرجا بوده، دستگاه تعلیم و تربیت جای آن نیست این کار‌ها انگیزه‌ها رااز بین می‌برد، اما آنچه که می‌تواند شما را استوار نگه دارد این عشق و علاقه به تعلیم و مقام قدسی معلمی است.

وی شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت را از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: نباید اجازه زد و بند‌های سیاسی و خارج از آموزش و پرورش را بدهند، در این محیط حرف اول و آخر را علم، دانش، رتبه و مقام علمی می‌زند. 

نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی خطاب به معلمان گفت: باید شاگردانتان را با شعور و آگاهی تربیت کنید وکاری کنید علم و اخلاق درآموزش و پرورش حفظ شده و به جامعه هم تسری پیدا کند.

آل هاشم  تربیت و اصلاح انسان‌ها و تربیت دانشمندان و متخصصان را دو وظیفه اصلی دستگاه تعلیم وتربیت برشمرد و افزود: محیط دانشجویی و دانشگاهی به خودی خود یک محل است و کارکرد ان‌ها از سوی استادان و دانشجویان محقق می‌شود که نقش اساتید در این میان مهم‌تر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم شهید مطهری را از شخصیت‌های علمی و ارزشمند انقلاب اسلامیدانست و گفت: اموزش وپرورش گستردگی فعالیت وسیعی دارد، اما انتظارات نیز به همان اندازه زیاد است و همچنیننگاه رهبر معظم انقلاب به همانند سایر دستگاه‌های اجرایی نیست چرا که اموزش و درورش تولید کننده انسان درتراز انقلاب است و وظایف سنگینی بر عهده دارد.

سعادتی با تاکید اینکه تلاش داریم در جهت دغدغه‌های نظام اسلامی حرکت کنیم گفت: حمایت از حوزه پرورشی وتوجه به اسیب‌های اجتماعی دانش آموزان از منویات مقام معظم رهبری است و در همین راستا در استان ما در قالبفعالیت‌های پرورشی ۶۰ درصد معتکفین سطح استان دانش آموزان بودند.

در پایان مراسم از ۱۲ نفر از معلمان نمونه استانی که از بین ۳۰ هزار معلم انتخاب شده اند تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار