سخنگوی شورای نگهبان:

طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت روحانی متعدد است

اولین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳، امروز برگزار شد.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها ایراداتی که داشت برطرف شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند مغایر شرع و قانون اساسی نبود، بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و نسبت به مواد آن ابهاماتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها خلاف شرع و قانون نبود. اضافه کرد: طرح استفساریه ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون و شرع نبود. لایحه دوفوریتی قانون تمدید پست جمهوری اسلامی ایران نیز خلاف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب را هشت فروردین به مجلس ارسال کردیم، افزود: اساسنامه ورزشکاران و قهرمانان مورد ایراد ما نیست و امیدواریم اتفاق خوبی برای ورزشکاران بیافتد.

وی با بیان اینکه اساسنانه صندوق نوآوری و شکوفایی هم خلاف شرع نبود، گفت: اصلاح اساسنانه مناطق آزاد تجازی کیش، اروند، آبادان، خرمشهر، ماکو و ارسباران مخالف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف ادامه داد: سه استعلام از دیوان عدالت اداری داشتیم که حاصل شکایت شهروندان به دیوان است و در شورای نگهبان بررسی می‌شود. دو مورد خلاف شرع نبود و به دیوان ابلاغ شد.

روز جمعه مرحله دوم انتخابات مجلس در ۱۵ استان برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

طحان نظیف بیان کرد: فرایند‌ها مثل دور اول انتخابات است. از امروز ثبت نام نمایندگان نامزد‌ها را در سامانه داوطلب خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعداد ناظران برای مرحله دوم بیش از چهل هزار نفر است و تمهیدات خوبی دیده شده است. در خصوص تخلفات دور قبل همه مواردی که به ما اعلام شد بررسی شد. بعضی موارد با تذکر اصلاح فرآیند شد و در برخی موارد با اعزام بازرس و بازشماری آرا انجام شد و سامانه مردم ناظر آماده گرفتن گزارشات مردمی است.

وی ادامه داد: تمهیدات مختلفی در برگزاری دور دوم انتخابات پیش بینی شده و آموزش‌هایی برای عوامل نظارتی دیده شده است. اجمالا تغییراتی هست، اما فرآیند نظارتی ما همه را پوشش می‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: ما رزمایش‌هایی در خصوص برگزاری انتخابات داشتیم تا با مشکلی مواجه نشویم، لذا در روز رای‌گیری با مشکلی مواجه نخواهیم بود. اگر بر فرض نادری سیستم الکترونیکی به مشکل برخورد از سیستم دستی استفاده می‌شود.

طحان نظیف گفت: اصلاحیه مجلس به لایحه عفاف و حجاب را دریافت کردیم برخی از ایرادات باقی است، اما جمع بندی خواهیم داشت و ممکن است هیات نظارت نظر بدهد. عمده ایرادات به ماده ۴۷ و ۴۸ است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: برنامه هفتم تاکنون دو بار به شورای نگهبان ارسال و به مرور ایرادات برطرف شده و به محض اینکه اصلاحیه را از مجلس دریافت کنیم بررسی آن شروع می‌شود. 

طحان نظیف گفت: انتخابات تناسبی در مصوبه اصلاح قانون انتخابات ارسال شد و تایید این موضوع را به مجلس اعلام کردیم، اما در هیات نظارت نسبت به آن ابهاماتی داشتند و مجلس ترجیح داد آن را از مصوبه حذف کند تا مصوبه تصویب شود و عملا از مصوبه کنار گذاشته شد.

واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره ردصلاحیت خود

وی درباره نامه حسن روحانی درباره ردصلاحیتش گفت: بررسی صلاحیت خبرگان با فقهای شوراست و این حرفها تازگی ندارد. برخی وقتی تایید می‌شوند می‌گویند سطح درک شورا بالاست، اما وقتی رد می‌شوند حرف دیگری می‌زنند.

طحان نظیف بیان کرد: بررسی صلاحیت خبرگان با فقهاست اما مواردی که به صورت مکتوب اعلام شده موارد متعددی است و چند موردی که گفته شده نیست، البته همان‌ها هم به درستی گفته نشده است. موارد را به خود افراد می‌گوییم اما برای انتشار آن نیاز به مجوز قانونی داریم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: موضع شورا نسبت به بخش اول بودجه را اواخر سال گذشته اعلام کردیم، اما بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم را هنوز دریافت نکردیم.

طحان نظیف گفت: نسبت به متناسب سازی حقوق بازتشستگان ابهامی نداشتیم، اما نسبت به احکام دیگر ایراد داشتیم و این ایرادات در حال رفع و مصوبه به صورت یک جا ابلاع می‌شود و برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال  باشگاه خبرنگاران جوان درباره تجربه انتخابات الکترونیکی در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و اینکه در دور دوم انتخابات الکترونیکی نیز برگزار می‌شود چه تاثیری بر انتخابات آینده دارد؟ گفت: در مرحله اول چهار حوزه را به صورت الکترونیکی بود. تجربه انتخابات الکترونیک رضایت‌بخش بود. در مرحله دوم چهار حوزه به هشت حوزه افزایش یافت تا تجربه بهتری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
متقاضی طرح مسکن ملی حدود دو سه سال از ثبت و تایید نهایی میگذره اما خبری از واریز نیست یکی نیست از این رئیس جمهور مردمی یه سوال کنه اون یک میلیون مسکن در سال که الان دیگه باید سه چهار میلیون مسکن ساخته شده باشه چی شد؟!البته اگر به بعضی از دوستان بر نمیخوره و نمیگن که باید حداقل به اندازه کاشت بادمجان به ایشون فرصت داد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
من صاحب خانه امسال دیگه خانه ام را اجاره نمی دهم ، چون هزینه ها آنقدر زیاد شده که برای بازسازی خانه هرچه اجاره گرفته ام باید برابر آن را از جیبم بگذارم که خانه مانند روز اول شود ، چون برخی مستأجران خیلی بی ملاحظه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی دخالت شما زیاد میشه وضع از این هم بدتر میشه چون تجربه ثابت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا تا اینجا هر کاری کردی به غیر خرابکاری، کار دیگه ای نکرده اید
همش وعده
Iran (Islamic Republic of)
اول از این بنگاه داران هستن که اجاره ها میرن بالا به خاطر سهم بیشتر که بگیرن قیمت‌ها رو میبرن بالا وگرنه اگه برخورد بشه با اینها صاحب خونها اینجور هوس بالا بردن نمیکنن بالا شهر مثل ولنجک یا دارآباد و امثالهم با دلار اجاره میدن مثلاً ده هزار یا بیست هزار د
۲۳:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اولا این بنگاه داران هستن که اینجور اجاره خونها رفته بالا تمام به خاطر اینه سهم بیشتری گیرشون بیاد اجاره رفته بالا اگه به صورت قاطع برخورد کنن صاحب خونه هوس اجاره خونه بی رویه نمیکنه صاحب نداره که مملکت. همه خود مختارنامه چرا بالا شهر با دلار اجاره میدن چون پول ارزش نداره بی خاصیت شده باید برخورد بشه وگرنه چند سال دیگه همه همدیگررو میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جریمه کنید صاحب خونه ها یی که گران میگن معنی نداره که هر کس پول داشت دام پهن کند
این قانون اگر قانون باشه اینها رو نقره داغ میکنه که برن دنبال یک درامد شرافتمندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
طرح ساماندهی خودرود که دست مافیا افتاده است را ندارید یا صرف ندارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
گوشت بی کیفیت میدن . من پول اجاره ندارم.سبدکالا به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحانی چندین سال کشور را عقب برد و پیشرفتی نداشتیم
به نظرم خیلی از این تصمیم هاش هم عمدی بود
باز هم ول کن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
درمورد منازل دارای ساخت بالا درشهرها مانند اصفهان که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند نیز طرحی درنظر گرفته شود تا بتوانند از تسهیلات بافت فرسوده و امتیازات آن استفاده کنند و همچنین درصدور پروانه .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساماندهی اجاره و مسکن که هر سال چند مرتبه ساماندهی !!!! شده است! نتیجه هم کاملا مشخص است!
۱۵ برابر شدن اجاره طی شش سال اخیر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر مسئولین متخلف رده بالا را مثل آمریکا در جلوی چشم مردم محاکمه کنید دیگر جای شک و شبهه ای باقی نمی ماند و نمی توانند مردم را گمراه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
الکی قول ندین هیچکاری نمیتونید بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تمام کارهای عمرانی راتعطیل کردید .حلا منتطر زلزله چند ریشتری قیمت مسکن هم باشید.دیگر هیچ کس مایل به ساخت وساز نیست چون همش ضرر می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۱۳:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعلا زور ونفوذ وقدرت شمایید همصدا با دولت ::: تاریخ و اعمالتان پیش خدا گم نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
علت رد صلاحیت حسن روحانی ، دزدی از بورس و کلاه سر حدود ۵۰ میلیون سهامدار بوده که زندگی آنها را متلاشی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۴:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنده و همسرم کارت یک میلیونی سهام عدالت را داریم اما سود سهام پانصد تومانی دریافت می‌کنیم پانصد تومان بعدی سهام ما را به چه کسانی بخشیدند این آقای حسن روحانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سال 99 با تشویق ایشان با پولی که می تونستم آپارتمان بخرم اومدم بورس الان 500 میلیونم شده 320 میلیون خدا لعنتشون کنه روز به روز زیانم بیشتر هم میشه فقط شاخص میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
قرار شد اسم این بشر را دیگر نیاوریم. کفاره واجب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت ابتداازخودش شروع کنه هرجاپای منافع خودش درمیانه همراه باتورم بالامیره ،من صاحبخانه نیستم ولی وقتی کنترلی روی هیچ چیزنیست قیمت اجاره هم بالامیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
امثال روحانی که هیچ خیری برای مردم نداشتن چرا دست بردار نیستن
شماها فرصت خدمت به اندازه کافی داشتید بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
گندی که حزب و دسته روحانی در طی ۳۴ سال زدن با ۳، ۴ سال کار برطرف نمیشه این خوب میدونید
کلی بدهی و دزدی و گروگان گرفتن معیشت مردم و آخرشم که با برجام نافرجام داشتن هسته ای و تسلیحات موشکی رو به باد فنا
میدادن
انصاف هم خوب چیزیه
واقعا خرابکاری ۳۴ سال تو همه ی زمینه ها از جمله کار و مسکن بانکها و بدهی دولت به صندوق توسعه ملی و غیره میتونی ۳،۴ ساله جمع کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
طرح ساماندهی حقوق دریافتی های متعدد ادارات مختلف چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۲:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد مهلت ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کل شرکت کننده ۲۰۰۰نفر ناظرين انتخابات ۴۰۰۰۰نفرخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مردم عادی دیگه از تمام دستگاه های نظام که صرفا تشریفاتی هستند متنفرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
موارد ردصلاحیت روحانی متعدد است
آقا به خدا ما مردم هم ردصلاحیت می کنیم روحانی رو ...
چرا اینا دست از سر ما مردم برنمیدارند چه گلی به سر ما زدند ؟ چه طلبی از ما دارند ؟ واقعا که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آه و نفرین حدود ۵۰ میلیون سهامداری که به دعوت حسن روحانی به بورس آمدند و حسن روحانی سر بزنگاه کلاه گشادی سر آنها گذاشتند و هزاران میلیارد تومان از بورس دزدی کردند و زندگی ۵۰ میلیون سهامدار را متلاشی کردند ، یقه ی حسن روحانی را گرفت و به این حال و روز انداختش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو فقط از طرف خودت حرف بزن.
فهمیدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دروغ هستش که اجاره بها ساماندهی شده
Iran (Islamic Republic of)
ح ف
۲۰:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا بورس تمام سهامداران به تاراج ویغما رفت وملت را ورشکست نمود
آخرین اخبار