وزیر آموزش و پرورش:

ذهن انسان مخزنی برای انباشت اطلاعات نیست/ لزوم پرسشگری و پژوهشگری افراد

حاجی میرزایی گفت: ذهن انسان‌ها مخزنی برای انباشته اطلاعات نیست و افراد باید فرصت خلاقیت پیدا کنند و پرسشگر و پژوهشگر باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه جشنواره رشد با اشاره به اینکه کتاب، نقش رفیعی در تمدن سازی انسان‌ها دارد و جایگاه آن جایگاه بی نظیری است، اظهار کرد: در فرهنگ قرآنی خداوند بر وجهه کریمه خود تاکید می‌فرماید، آنجا که با کتاب و قلم سروکار داریم خداوند اکرم است و این موقعیت رفیعی برای کتاب است.

او ادامه داد: انسان‌ها از مسیر شنیدن، دیدن و اندیشدن قوی می‌شوند، شکل می‌گیرند و هویت می‌یابند. کتاب امتداد هر سه است که شنیدن را عمق می‌بخشد، دیدن را غنی و اندیشه را پر محتوا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با کتاب مسیر تربیت را می‌خواهیم پیش ببریم و پیام کلیدی این است که ذهن انسان‌ها مخزنی برای انباشته اطلاعات نیست و انسان‌ها باید فرصت خلاقیت پیدا کنند، پرسشگر و پژوهشگر باشند و برای زیستن مستقل و شرافتمند و موثر در حیاط اجتماعی آماده شوند.

کتاب فقط درصدد انباشته کردن اطلاعات نیست

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه در چنین رویکردی کتاب فقط درصدد انباشته کردن اطلاعات نیست، گفت: تعلیم و تربیت در صدد دانش افزایی نیست، بلکه در تلاش است تا همه وجود شخص را بارور کند. اینکه چه موضعی برای کتاب انتخاب می‌شود بسیار مهم است آنچه باید به جامعه داده شود در یک سو نویسنده است و در سوی دیگر مخاطب آن موضوع است؛ در واقع باید پل هوشمندی میان دانسته‌ها و نیازهای واقعی فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف همه ما ساختن انسانی است که بتواند روی پای خودش بایستد و دچار استیصال و درماندگی نمی‌شود همچنین در برابر تغییرات پرشتاب نقش آفرینی کند.

او تصریح کرد: به نویسندگانی که برای ساختن آینده این سرزمین نقش آفرینی می‌کنند ادای احترام می‌کنم و می‌دانیم که هیچ تاثیری عمیق‌تر و پایدارتر از مسیری که از مجال قلم فراهم می‌شود، نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار