سامسونگ متهم به شکستن حق کپی رایت شد

ادعای اپل مبنی بر ربوده شدن ثبت اختراع این شرکت توسط سامسونگ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبر نگاران ، اپل مدعی شده که محصول جدید سامسونگ - گلکسی اس 3 - دو ویژگی نرم‌افزاری خود را از اختراع  اپل،ربوده است. و در پی این ادعا روز سه شنبه، اپل  با ارسال  درخواستی مقدماتی مقابله با عرضه محصول آینده سامسونگ را خواستار شد

.

ادعای اپل در ادامه شکایت از محصول قبلی سامسونگ با نام گلکسی نکسوس است که این شرکت ، سامسونگ را متهم به شکستن حق کپی رایت و قانون ثبت اختراع اعلام کرده است.

سخنگوی شرکت اپل اعلام کرد : دو ویژگی مورد اختلاف این شرکت و سامسونگ در مورد گوشی هوشمند "Galaxy Nexus" در مورد  Galaxy S3  هم وجود دارد و لذا باید تا زمان حل اختلاف، انتشار این محصول جدید سامسونگ متوقف شود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گلکسی اس 3 در 29 می در انگلیس عرضه شده و قرار است در 21 ژوئن در آمریکا هم عرضه شود. و اینطور که از گزارشات پیداست، یکی از این دو ثبت اختراع مربوط به ویژگی است با نام " سیری " که اپل معتقد است که Galaxy S3  ویژگی " s voice " خود را از روی محصول "سیری" اپل  کپی کرده است.


سخنگوی شرکت اپل در ادامه اعلام کرد : آنچه که واضح است ،این است که محصولات تولیدی اخیر سامسونگ تفاوت محسوس و قابل توجهی با محصولات این شرکت؛ یعنی آیفون و آیپد ،هم از جهت شکل و قیافه و هم از جهت سخت افزار ندارند !

وی تاکید کرد : چنین کپی رایت فاحش و بی‌معنی و بی‌ملاحظه‌ای نه تنها  درست نیست بلکه اشتباهی بزرگ است. وطبیعتا ما نیازمند به حفاظت از مالکیت معنوی اپل در مقابل شرکت‌هایی که ایده‌های ما را به سرقت می‌برند، هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار