کلينيک پوست؛

نداشتن تحرک پوستتان را از بين مي برد!

ورزش، با افزایش جریان خون به پوست صورت نشاط می‌بخشد؛ از طریق تعریق، سموم بدن را دفع می‌کند و پوست‌های مرده را پاک‌سازی می‌کند تا پوست جدید دربیاید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛هر  فردي تمايل دارد تا صورتي زيبا و پوستي شفاف و خوب داشته ‏باشد. پوست یکی از بخش‌های بسیار مهم بدن انسان و اولین نقطه‌ای است که هر کسی با آن ارتباط خواهد داشت. داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادات‌‌ مضری را که باعث پوست سالم می‌شود، بشناسید و از آنها پرهیز کنید.

مصرف انواع شیرینی: مصرف بالای مواد قندی با آسیب رساندن به کلاژن باعث افتادگی پوست می‌شود؛ پس به جای مصرف قند مصنوعی از مواد دارای قند طبیعی مانند میوه استفاده کنید.

خشک شدن لب: لب شامل 3 تا 5 لایه سلولی است و خشکی پوست باعث پیری سریع آن می‌شود؛ بنابراین از مرطوب کننده لب حاوی وازلین، گلیسیرین و دیمتیکون استفاده کنید.

نداشتن تحرک: ورزش درمان همه مشکلات است؛ ورزش، با افزایش جریان خون به پوست صورت نشاط می‌بخشد؛ از طریق تعریق، سموم بدن را دفع می‌کند و پوست‌های مرده را پاک‌سازی می‌کند تا پوست جدید دربیاید؛ ورزش نکردن، لکه‌های مربوط به سن را افزایش می‌دهد.

کمبود خواب: داشتن 8 ساعت خواب کامل که توصیه تمام محققان است، نه تنها به فرد نشاط می‌بخشد، بلکه باعث احیای پوست نیز می‌شود؛ خواب ناکافی باعث کدری پوست و انسداد منافذ می‌شود.

رژیم گرفتن: بالا و پایین رفتن وزن به شل شدن فیبرهای موجود در پوست منجر می‌شود و به مرور زمان خط‌های چاقی و افتادگی به وجود می‌آورد؛ شاید کاهش وزن، مهمترین هدف باشد؛ اما باید به شیوه صحیحی انجام شود؛ نخوردن غذا پوست را سریع تر خشک و پیر می‌کند.

نخوردن آب کافی: مصرف روزی 8 لیوان آب، میزان چین و چروک را کاهش می‌دهد، علاوه بر آن به پوست نشاط می‌بخشد؛ سعی نکنید از جایگزین‌هایی مانند چای یا قهوه به جای آب استفاده کنید، چرا که کافئین خود باعث چروک
شدن پوست می‌شود.

چند تکنيک براي داشتن پوستي سالم

1)تغذيه صحيح: حفظ يک رژيم غذايي سالم با استفاده مرتب از سبزيجات، ميوه‏ هاي تازه، غلات، ماهي و غذاهايي که از لحاظ ويتامين A, B, C E و آنتي‏ اکسيدان غني باشد.


2).مراقبت‏هاي اساسي پوست: تميز کردن پوست، مرطوب نگه‏داشتن پوست و استفاده از شيرپاک‏ کن‏ ها.

3).ضدآفتاب:حفاظت از پوست در مقابل نور خورشيد، مهم‌ترين مراقبت از پوست است که به طور روزانه بايد مورد توجه قرار‏گيرد. در معرض نور خورشيد قرار گرفتن، موجب چروک صورت و ايجاد لکه‏هاي رنگي برجسته مي‌شود که به واسطه آسيبي که به غشاي مياني پوست وارد مي‏شود، به وجود مي‏آيند. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار