ارزیابی غسان الکلاس معاون وزیر فرهنگ سوریه از جشنواره مقاومت:

جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گام جدید در جهت اثبات اهمیت مفهوم مقاومت در جهان است

معاون وزیر فرهنگ سوریه که در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان حضور داشت در گفتگویی به ارزیابی و تحلیل ایم رویداد مهم فرهنگی در منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، متن گفتگو به اين شرح است:

نظرتان راجع به مفهوم مقاومت که تم اصلی این جشنواره بود چیست؟
به واقع جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در نشان دادن مقاومت علیه استعمار و صهیونسیم دارد و همیشه در تلاش بوده بر مقاومت ملت در جهت رسیدن به استقلال و آزادی تاکید نماید. جشنواره ی فیلم مقاومت گام جدید و قابل توجهی در جهت اثبات اهمیت مفهوم  مقاومت است. به علاوه، مقاومت همیشه از اهمیت ویژه ای در جهت رویارویی با صهیونیسم برخوردار بوده است.

فیلم ها را چگونه می بینید؟
این دوازدهمین دور جشنواره است و شاهد بوده ام که جنبه های زیادی به جشنواره اضافه شده اند. فیلم های زیادی در این جشنواره به نمایش گذاشته شده اند و نه تنها از کشورهای مسلمان بلکه از کشورهای غربی هم در این جشنواره شرکت کرده اند. این امر نشاندهنده ی این است که جمهوری اسلامی ایران مفهوم حقیقی مقاومت را به خوبی دریافته است.
موفق شدم تعدادی از فیلم ها را ببینم و در بین فیلم ها فیلم " 33 روز" توجهم را به طور خاص جلب کرد. فیلم مقاومت مردم را در برابر اشغال رژیم صهیونیستی نشان می دهد. این فیلم از سایر فیلم های جشنواره متمایز است و از نظر بازیگری، داستان و جلوه های ویژه جایگاه ویژه ای دارد. با این وجود تمام فیلم های به نمایش گذاشته شده حامل این پیام هستند که ظلم و ستم پایدار نیست و پیروزی از آن حق است.

کدام جنبه ی جشنواره را به طور خاص پسندیدید؟
اضافه می کنم که جشنواره علاوه بر نمایش فیلم های مقاومت جنبه های متعدد دیگری هم دارد. نشست ها و کارگاه هایی برگزار شدند که در طی آنها فیلم سازان، نویسندگان و بازیگران با هم دیدار کرده و به تبادل نظر درباره ی سینما به خصوص رویکرد مقاومت پرداختند. افتخار داشتم در نشستی با حضور چهره های مهمی از کشورهای لبنان، الجزایر و هلند حضور داشته باشم. حاضرین نظرات قابل توجهی در خصوص سینما و مضمون مقاومت داشتند. تاکید می کنم مقاومت مفهوم بسیار گسترده ای است و در جنگ و دفاع نظامی خلاصه نمی شود. من به آزادی برای بشر معتقدم.

چند بار به ایران سفر کرده اید؟
از سال 1998 تاکنون بارها به ایران آمده ام. اما به هر حال الان بعد از 3سال همکاری با وزیر فرهنگ سوریه می خواهم روی برنامه سازی و فیلمسازی تمرکز کنم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار