مشاور وزير راه و شهرسازي خبر داد؛

متقاضيان مسکن مهر از سازمان ثبت اسناد استعلام كنند

متقاضيان مسکن مهر مراقب استعلام ثبت احوال باشند و در صورتي که فاقد شرايط لازم براي ثبت نام باشند حذف مي شوند.

مقداد همتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه هم اکنون 4 شهر در استان تهران شرايط لازم براي ساخت مسکن مهر را دارند گفت: سرپرست خانواده، عدم سابقه مالکيت زمين و واحد مسکوني از 84.01.01 از جمله شرايط اصلي ثبت نام مسکن مهر است.

وي ادامه داد: سابقه 5 سال سکونت در شهري که فرد متقاضي مسکن مهر خواستار زندگي در آنجا است از ديگر شرايط ثبت نام مسکن مهر است.

مشاور وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه طي ماه هاي اخير استعلام از وضعيت مالکيت متقاضيان مهر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت نمي گرفته است افزود: طي مذاکره اي که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شد مقرر شده تمامي اطلاعات در خصوص مالکيت زمين و مسکن متقاضي ارايه شود.

همتي در ادامه تصريح کرد: در صورتي که متقاضي فاقد يکي از شرايط ثبت نام مسکن مهر باشد از ليست دارندگان مسکن مهر حذف مي شود.

وي با بيان اينکه در شهر پرند 37 هزار واحد مسکوني آماده افتتاح داريم افزود: 17 هزار از واحدهاي مسکوني داراي  تمامي امکانات از جمله آب، برق و گاز هستند.

همتي در ادامه اظهار داشت: 20 هزار واحد مسکوني نيز فاقد امکانات زيربنايي است که با همکاري وزارت نيرو اين واحدها در آينده نزديک داراي آب، برق و گاز مي شوند.

مشاور وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه سقف واحدهاي مسکوني در پرند 95 هزار واحد است افزود: 97 هزار نفر در اين دوره ثبت نام کرده اند که در مرحله احراز شرايط، از متقاضيان فاقد شرايط حذف مي شوند.

همتي در ادامه افزود: بسياري از متقاضيان که ثبت نام آنها قطعي شده در صورتي که آورده خود را کامل نکنند نيز حذف مي شوند.

وي با اشاره به اينکه آورده متقاضيان مسکن مهر پرند بين 3 تا 20 ميليون تومان است افزود: در صورتي که متقاضي آورده خود را در زمان تعيين شده پرداخت نکند از ليست مسکن مهر حذف خواهد شد.

همتي در ادامه اظهار داشت: پس از حذف متقاضيان فاقد شرايط ثبت نام، ليست تمامي افراد ساماندهي و در صورت مازاد مسکن ثبت نام دوباره مسکن مهر پرند شروع مي شود.

مشاور وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: بسياري از متقاضيان مسکن مهر که تسويه کرده اند در صورتي که هنگام تحويل مسکن مهر دچار ضرر و زيان شده باشند ميزان خسارت آنان توسط مسئولان ذيربط جبران مي شود.

وي در خصوص مسکن مهر پرديس گفت: 80 هزار واحد مسکوني در شهر پرديس در حال ساخت است و ثبت نام از متقاضيان از 2 ماه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

همتي در پايان خاطرنشان کرد: آورده متقاضيان در شهر پرديس بين 20 تا 30 ميليون تومان است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Shirin
۲۲:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام هفت ماه قبل به من اطلاع دادن یک اپارتمان در مسکن مهر شهرگ تبریشم دادن به م کز تجاری پارسبان رفتم انجا مفداری ورقه امضا گردم گفتن برای سند با من تماس میگیرن ولی هنوز تماس نگرفتن حدود ۲۰ است زیر پوشش کمیته هستم واطلاع دارن الان بادو دختر بزرگ در بدر هستم لطعا کمک کنید اپارتپان دیدم اماده است نیارش ذژ دو طبقه اول ساختمان بنفشا
آخرین اخبار