دیدار پزشکان با سرپرست حجاج ایرانی در مدينه منوره

سرپرست حجاج ايراني در دیدار مسوولان مرکز پزشکی هلال احمر از روحيه معنوي و انساني پزشكان حج تمجید کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ريیس مرکز پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حج، همراه هیاتی از پزشکان این مرکز با حضور در بعثه مقام معطم رهبری در مدینه منوره، با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر دیدار و گفتگو کردند.
 در این دیدار قاضی عسکر با تشکر از زحمات تیم پزشکی و پزشکان مخلص کاروان‌ها، از روند ارتقای سطح خدمات پزشکی طی سال‌های گذشته تاکنون ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه به جایی رسیده‌ایم که بسیاری از کشور‌ها مایلند از توانمندی‌ها و تجربیات پزشکان ما در این زمینه استفاده کنند.
وی با تمجید از ایجاد روحیه معنوی در پزشکان در ایام حج و در طول این سفر معنوی، زحمات پزشکان مخلص را فرا‌تر از حد وظیفه و برآمده از روحیه معنوی و انسانی ایشان دانست.
قاضی عسکر گفت: کشور ما از جهت علمی در جایگاه خاصی قرار دارد و تعداد مقالات علمی و اختراعات و اکتشافات موجب این افتخار است. این مساله باید در حج هم سیر تکاملی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به محدودیت‌ها و کمبود‌ها، افزود: ما نباید به وضعیت موجود قانع باشیم و رضایت از وضعیت موجود، موجب درجا زدن و کاستی است. باید تلاش کنیم راه‌های بهره وری بیشتر از امکانات و نیرو‌ها را در سایه تصمیمات جمعی و مشاوره‌های گروهی به دست آوریم.
قاضی عسکر با اشاره به زمینه‌های مساعد انتقال تجربیات از ایران به مسوولان سعودی، خواستار تلاش برای افزایش بهداشت محیطی در سرزمین وحی و راه‌های بهداشتی‌تر انجام اعمال، به ویژه حلق و تقصیر شد. ایشان تاکید کرد که ایران و فکر ایرانی می‌تواند در این زمینه بدرخشد.
نماینده ولی فقیه در پایان با یادآوری شایستگی‌ها و بزرگی‌های مافوق تصور مردم ایران، با اشاره به بزرگی و بزرگواری مادر ۴ شهید حاضر در حج امسال، هر گونه تلاش برای این افراد و خدمتگزاری به این زائران و حاجیان را مایه فخر و مباهات دانست.
ریاض، ريیس مرکز پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این دیدار، با ارائه گزارشی از روند آماده سازی تیم پزشکی برای حج امسال و وضعیت کنونی بیماران و مشکلات و محدودیت‌های این مجموعه، بر انجام هر چه بهتر اقدامات درمانی و خدمتگزاری بی‌شائبه پزشکان و پرستاران و همه عوامل آن مجموعه تاکید کرد. /ز
برچسب ها: دیدار ، حجاج ، بعثه ، مدینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار