گزارش ویژه/

مرکز تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون طرح سایبری X را علیه ایران راه اندازی می کند

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که وزارت دفاع آمریکا در حال راه اندازی پروژه ای به نام X برای مقابله با توان سایبری ایران است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، منابع آمریکایی روز 22 مهر 1391 (13 اکتبر) خبر دادند که آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون که دارپا نام دارد برنامه ای به نام X را برای توسعه توانمندی جنگ سایبری دفاعی امریکا و بویژه مقابله با توان سایبری ایران راه اندازی خواهد کرد.
 
اگرچه اطلاعات زیادی در این باره منتشر نشده، اما آنا مولرین در گزارشی برای روزنامه کریستین ساینس مانیتور که 22 مهر منتشر شد، خبر داده است که دارپا در اصل یک شرکت هوافضاست که کار اصلی آن تولید جنگنده و هلی کوپترها برای ارتش امریکاست.
 
این خبر پس از آن اعلام می شود که امریکایی ها بدون آنکه هیچ دلیل خاصی ارائه کرده باشند، در هفته گذشته اعلام کرده اند که ایران به این کشور حمله سایبری کرده است.
 
لئون پانتا روز پنج شنبه گذشته (20 مهر) با تاکید بر نیاز به توسعه توانمندی های سایبری هشدار داد واشنگتن تنها با استفاده از رویکرد دفاعی نمی تواند حملات سایبری علیه خود را خنثی سازد.
 
پانه تا ضمن متهم کردن ایران به تدارک حمله سایبری علیه امریکا از احتمال حمله پیش دستانه سایبری ارتش امریکا به کشورهایی مانند ایران خبر داده بود.
 
ايران هسته اي مي‌نويسد:  کریستین ساینس مانیتور نوشت: «دارپا سال ها از این طرح پشتیبانی کرد تا بتواند دفاع سایبری ملی را کند. برنامه X بخشی از فشارهای اخیر و رو به رشد عملیات تهاجمی آنلاین است و مسئولیت آن به عهده نماینده پنتاگون است. در سال های گذشته دارپا برای اصلاح و تقویت توانمندی آمریکا برای آغاز حملات سایبری علیه دشمنانش تحت فشار قرار داشته است».
 
ایران در سال های گذشته مکررا هدف تهاجم سایبری امریکا بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: امریکا ، دفاع ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار