مخالفت خریداران آسیایی نفت ایران با تحریم های آمریکا

در پی مخالفت خریداران نفت ایران با تحریم های آمریکا، این کشورهای آسیایی به دنبال راهی هستند تا خود را از تحریم ها معاف کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، مقامات دولتی هند و کره جنوبی اعلام کرده اند که این دو کشور قصد دارند با تنظیم میزان واردات به خریداری نفت خام ایران ادامه دهند.

منابع تجاری و اقتصادی در چین نیز اعلام کردند این کشور به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

آمریکا اوایل دسامبر در خصوص تمدید معافیتهای کشورهای وارد کننده نفت از ایران تصمیم گیری خواهد کرد . بنابر این  ادامه تصویب این معافیتها به آن معنا خواهد بود که هند کره جنوبی و چین تا شش ماه دیگر از تحریمهای آمریکا بر ضد ایران معاف می شوند.

مقامات هند و کره تاکید کرده اند که دو کشور قصد دارند با کاهش میزان واردات خود از ایران، بهانه ای به دست دولت های غربی ندهند و نظر مثبت آنها را جلب کنند تا با این کار همچنان مشتری نفت خام ایران باشند.

چین به عنوان دومین مشتری بزرگ نفت جهان بارها مخالفت خود را با تحریم های غرب به خصوص آمریکا علیه ایران اعلام کرده و آنها را مغایر با قوانین سازمان ملل دانسته است.

 

برچسب ها: ایران ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار