لاسجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

پيگيري حقوق از دست رفته فلسطين، پس از عضويت در سازمان ملل

يك كارشناس سياست خارجي گفت: عدم عضويت فلسطين در سازمان ملل، ملت فلسطين را از حق و حقوقشان محروم كرده بود اما اكنون به عنوان ناظر مي‌توانند جزء زيرمجموعه‌هاي اين سازمان، مانند شوراي حقوق بشر و ديوان لاهه قرار گرفته و حقوق از دست رفته خود را پيگيري كنند.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پذيرش فلسطين به عنوان ناظر غير عضو در سازمان ملل اظهار داشت: جامعه جهاني بعد از گذشت شش دهه، حق فلسطين را در سايه مقاومت مردم اين كشور به عنوان واحدي مستقل به رسميت شناخت و در مجمع عمومي سازمان ملل، عضويت آن مورد پذيرش قرار گرفت.

اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، عنصر عقيده و مبارزات اعتقادي وارد منطقه شده و مبارزات مردم فلسطين كه بيشتر جنبه ملي، سرزميني و طايفه‌اي داشت، از انقلاب ايران تأثير گرفت؛ به طوري كه امروزه جهاد در انديشه‌هاي اسلامي در مسئله فلسطين كاملاً مشهود است و مبارزات فلسطينيان به ثمر نشسته است.

لاسجردي با اشاره به موضوع شناسايي دولت‌ها تصريح كرد: عدم عضويت فلسطين در سازمان ملل، ملت فلسطين را از حق و حقوقشان محروم كرده بود اما اكنون به عنوان ناظر مي‌توانند جزء زيرمجموعه‌هاي اين سازمان، مانند شوراي حقوق بشر و ديوان لاهه قرار گرفته و حقوق از دست رفته خود را پيگيري كنند.

وي افزود: اين اقدام اوليه به تدريج، زمينه شناسايي و استقلال فلسطين را فراهم كرده و ملت اين كشور به پشتوانه 138 كشوري كه به پذيرش عضويت آن‌ها رأي مثبت دادند، به مبارزات  خود عليه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي ادامه خواهند داد.  

اين كارشناس سياست خارجي در پايان تصريح كرد: به رسميت شناخته شدن فلسطين به عنوان ناظر در سازمان ملل باعث خوشحالي ملت فلسطين شده و جايگاه و اعتبار مناسبي به آن‌ها خواهد بخشيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار