پایان بحران سوریه تا 6 ماه دیگر/بهبود روابط آمریکا با روسیه و ایران

به عقیدۀ یک تحلیلگر سیاسی روس، با توجه به تحولات اخیر می توان به جرات گفت که جنگ در سوریه حداکثر تا شش ماه دیگر به پایان می رسد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به عقیدۀ یک تحلیلگر سیاسی روس، با توجه به تحولات اخیر می توان به جرات گفت که جنگ در سوریه حداکثر تا شش ماه دیگر به پایان می رسد.

مراد موسین کارشناس و تحلیلگر سیاسی روس روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم تصریح کرد: زمان اجرای رزمایش کنونی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه و مدیترانه بسیار مناسب و نشانه انعطاف و تغییر بنیادین در مواضع آمریکا و تغییر سیاستهای خارجی این کشور است.

موسین ادامه داد: در میان دولتمردان آمریکا افراد عاقلی پیدا شده اند که با جنگ آفرینی از جمله جنگ با ایران و افزایش بودجه نظامی مخالفت می کنند.

تحلیلگر روس تصریح کرد: آمریکا از تامین هزینه گروه های سلفی در سوریه دست خواهد برداشت. البته این به معنای آن نیست که قطر و عربستان نیز چنین اقدامی انجام خواهند داد، اما آمریکا به عنوان بازیگر اصلی چنین خواهد کرد.

موسین یادآور شد: وسعت رزمایش نظامی روسیه در مدیترانه ناشی از شکست سیاست نظامی آمریکا در سوریه است، کارشناسان روس می گویند آسمان سوریه با پدافند هوایی قدرتمند حفاظت می شود و قادر به مقابله با هر گونه توطئه یا ماجراجویی علیه سوریه است.

وی با اشاره به مخالفت روسیه با ایجاد هر گونه منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت: حضور نیروی دریایی روسیه در منطقه به منظور آرام سازی مراکز تروریسم بین المللی در قطر، عربستان و انگلیس است.  
 
موسین مدعی شد: در سال های آینده، روابط آمریکا با روسیه و حتی با ایران بهبود خواهد یافت. 
برچسب ها: بحران ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار