هنيه :

سفر نخست وزير مالزي ؛ نشانه شکسته شدن محاصره غزه

نخست وزير دولت قانوني فلسطين گفت سفر نخست وزير مالزي به غزه به معناي اعلام اسلامي در شکستن محاصره تحميلي به نوار غزه است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ اسماعيل هنيه افزود  در حاليکه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل از ديوار ندبه در قدس ديدار مي کند و اين ديدار از نظر مسلمانان محکوم است ، غزه و فلسطين ميزبان نخست وزير مالزي است .

وي تصريح کرد « اين پاسخ فلسطيني ، عربي و اسلامي به ديدار محکوم شده نتانياهو از ديوار ندبه است . اين تأکيد فلسطيني و اسلامي است مبني بر اينکه ديوار ندبه براي فلسطينيان ،‌ اعراب و مسلمانان است و قدس نيز عربي و اسلامي است ».هنيه لزوم شکل گيري راهبرد فلسطيني ، عربي  و اسلامي براي مقابله با« افراط گرايي صهيونيستها » را خواستار شد.

وي گفت گرايشهاي انتخاباتي اسرائيل « از يک دولت افراطي به يک دولت بسيار افراطي » تغيير زاويه  داده است.هنيه از مالزي و  "رشد و شکوفايي چشمگير اين کشور در همه زمينه ها" تمجيد کرد .وي درخواست کرد مالزي از توانايي هايش براي تقويت پايداري ملت فلسطين و بازپس گيري حقوقش بهره برداري کند.

هنيه گفت : ما به نقش پيشتازانه و موثر در تقويت پايداري ملت فلسطين و حمايت از آرمانش در آزادسازي و بازپس گيري حقوقش و در رأس آن حفظ قدس پايتخت کشور فلسطين و  آزادي سازي آن چشم دوخته‌ايم .هنيه برگزينه پايان دادن به اختلافات داخلي بين فلسطينيان و اتحاد مجدد آنان تأکيد و تصريح کرد به همه دوستداران ملت فلسطين اطمينان ميدهيم در وحدت جدي هستيم و هر آنچه لازم است انجام خواهيم داد تا ملت فلسطين و دوستدارانش در سراسر جهان نتيجه حقيقي آشتي را ببينند.

طاهر نونو سخنگوي دولت حماس ، سفر مالزي را به تمام معناي کلمه "سفر تاريخي" دانست و گفت نشانه " تغيير گسترده " در سياستهاي عربي و اسلامي در قبال نوار غزه است. 
نونو گفت نوار غزه به  قبله همه کساني تبديل شده است که با ملت فلسطين ابراز همبستگي مي کنند  تا از پايداري ملت فلسطين حمايت معنوي و عملي کنند.وي از همه سران عرب و رهبران خواست به نوار غزه سفر کنند تا در جريان اوضاع در اين بخش آزاد شده فلسطين قرار گيرند چرا که مقاومت در اين منطقه حرفش را زد و معادله امکان سفر به نوار غزه بدون بروز مشکل با رژيم اسرائيل را برقرار کرد.
برچسب ها: هنیه ، غزه ، مالزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار