امنیت تلفن‌های همراه کدام کشورها بیشتر در معرض تهدید قرار دارد؟

تهدیدهای امنیتی تلفن‌های همراه رو به افزایش است به طوری که حدود 95 درصد بدافزارهای تلفن‌های همراه مخصوص گوشی‌های اندرویدی است.




به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سایت ایستنا نوشت: تهدیدهای امنیتی برای تلفن‌های همراه رو به افزایش است و این طور که مرکز NQ Mobile اعلام کرده، حدود 95 درصد بدافزارهای مخصوص تلفن‌های همراه مخصوص گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شوند.

این شرکت امنیت موبایلی که دفاتر مرکزی آن در آمریکا و چین واقع شده است، در گزارش خود توضیح داد که در سال 2012 میلادی 33 میلیون دستگاه الکترونیکی مجهز به سیستم‌عامل اندروید به انواع بدافزارها آلوده شدند که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد 200 درصدی را نشان می‌داد.

عمر خان(Omar Khan) یکی از مدیران عامل مرکز NQ Mobile در این خصوص توضیح داد: اندروید یکی از قوی‌ترین سیستم‌های عامل در جهان محسوب می‌شود. این سیستم‌عامل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری امکان می‌دهد آخرین نوآوری‌های خود را در قالب ابزارهای جدید به دست کاربران برسانند. اما با توجه به اینکه این سیستم‌عامل بسیار باز است، امکان انجام فعالیت‌های مخرب را فراهم می‌کند.

بررسی‌های مرکز Blue Coat هم نشان داده است که حدود 25 درصد بدافزارهای موبایلی از سوی سایت‌های مستهجن ارسال می‌شوند و از هر 10 کاربر مجهز به گوشی هوشمند 3 نفر روی گوشی خود هیچ رمز عبوری ندارد.

در گزارش مرکز NQ همچنین اعلام شده است که چین‌، هند و روسیه سه کشور برتر محسوب می‌شوند که بیشترین دستگاه موبایلی آلوده در آن‌ها وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.