حدادعادل در همايش جبهه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت:

برگزاري همزمان انتخابات شوراها و رياست جمهوري به سود شوراهاست/ لزوم حساسيت دلسوزان نظام نسبت به هر دو انتخابات

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان(ائتلاف پيشرفت) با بيان اينكه بايد مراقب باشيم كه همزماني برگزاري دو انتخابات سال 92 ما را از شوراها غافل نكند، گفت: برگزاري همزمان انتخابات شوراها و رياست جمهوري به سود شوراهاست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران غلامعلي حدادعادل عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان(ائتلاف پيشرفت) عصر امروز(يكشنبه) در همايش جبهه خدمتگذاران آباداني و پيشرفت كه تحت عنوان "همدلي و وحدت" برگزار شد، با بيان اينكه شوراها در قانون اساسي ما يكي از مظاهر مردم‌سالاري ديني است، اظهار داشت: شما دوستان عصر پيروزي انقلاب اسلامي را به ياد مي‌آوريد كه يك حركت صد در صد مردمي، خود جوش و بدون وابستگي به بيگانگان و برخاسته از متن ملت بود.

وي در ادامه گفت: چنين انقلابي مي‌بايد آثار خودش را با حضور مردم به ظهور برساند و در 34 سال گذشته همان موجي كه مردم را در خيابان‌ها و راهپيمايي‌ها به حركت در مي‌آورد، همه‌ساله در انتخابات‌ها متجلي شده است و مردم با همان شور و شعور در انتخابات‌هاي مختلف شركت كرده‌اند.

حدادعادل اضافه كرد: برگزاري همزمان انتخابات شوراها و انتخابات رياست جمهوري از ابتكارات مجلس هفتم بود و بنده نيز به ياد دارم كه در آن زمان خودم براي انجام اين مسئله اسرار مي‌كردم اما بعضي ديگر مخالف بودند و من مطمئن بودم كه اين كار به سود شوراها و كشور است و تجربه هم نشان داد كه نامزدهای منتخب در انتخابات شوراها با رای بالایی انتخاب شده‌اند و شوراها جدی گرفته‌ شده‌اند.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته بايد مراقب باشيم كه اين همزماني ما را از شوراها غافل نكند و همه حواسمان به رياست جمهوري معطوف نشود و دلسوزان نظام هم بايد نسبت به هر دو انتخابات احساس مسئوليت كنند.

حدادعادل با بيان اينكه شوراها بايد در مسائل شهري كمك كنند، اضافه كرد: بنده شخصا معتقدم يكي از شاخصه‌هاي حكومت خوب توجه به محيط زيست است و محيط زيست امروز در معرض انواع خطرها قرار گرفته‌اند.


عضو ائتلاف سه‌گانه پيشرفت در ادامه با بيان اينكه خوب است كه مردم در انتخابات شوراها حضور داشته باشند و به دولت براي اداره بهتر شهر و روستا كمك كنند، گفت: این انتخابات شوراها در عین حال یک ارزش ذاتی دارد که تمرینی برای انتخابات مجلس دهم است یعنی مردم با رای دادن به نامزدهای شوراها تمرین می‌کنند که در انتخابات‌های آینده با بصیرت شرکت کنند.

وي به بعضي از نگراني‌هاي انتخابات شوراها اشاره كرد و اظهار داشت: ما بايد در مركز پژوهش‌هاي مجلس درباره شوراها آسيب‌شناسي كنيم چراكه حدود 16 سال است كه شوراها را تجربه مي‌كنيم البته دوره آخر هم بيشتر از 4 سال طول كشيده است.

حدادعادل ادامه داد: سه دوره تجربه انتخابات شوراها زمان مناسب را براي آسيب‌شناسي به ما مي‌دهند و بنده نيز نگرانم كه مبادا در بعضي از شهرهاي كوچك و روستاها عده‌اي با اعمال نفوذ و پول خرج‌كردن و يا با تبليغات انتخاب شوند و به همان سودجويي‌هايي كه مي‌خواستند انجام دهند، صورت قانوني ببخشند و اسمش را مصوبه شهر و روستا بگذارند.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان(ائتلاف پيشرفت) همچنين با بيان اينكه بايد نگران باشيم كه مبادا افراد نامناسبي وارد شوراها شوند، گفت: بايد افراد شناخته‌شده، مجرب، متخصص و آشنا به مسائل شهري در اين عرصه حضور پيدا كنند و تا كنون نيز طي چند دوره اخير شاهد حضور شخصيت‌هاي مورد اعتمادي در شوراي شهر بوديم و اميدواريم در انتخابات آينده هم چه در تهران و چه در شهرستان‌ها هيئت‌هاي نظارت وظايف خود را به خوبي انجام دهند و مردم هم تحت تاثير تبليغات قرار نگيرند و به دنبال انتخاب اصلح باشند.

حداد عادل در پايان با بيان اينكه اميدواريم هم انتخابات خوبي داشته باشيم و هم انتخاب خوبي صورت بگيرد، خاطرنشان كرد: آن چیزی که ما در انتخابات 24 خرداد می‌خواهیم و رهبر معظم انقلاب هم خواستار آن هستند، یک انتخابات خوب و یک انتخاب خوب است باید خودمان را برای کشور بخواهیم نه کشور را برای خودمان و کاری نکنیم که نسل آینده ما را نفرین کند.


عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان(ائتلاف پيشرفت) در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اينكه دشمنان اين انقلاب به ويژه آمريكايي‌ها خود را در دنيا متولي آزادي، پرچم‌دار دموكراسي، مدافع حقوق بشر و اهل مقابله با تروريسم معرفي مي‌كنند، ادامه داد: آنان اين روش را از دوران جنگ سرد و در مقابل كمونيسم و ماركسيسم به كار مي‌بردند؛ 50 سال پيش از آن دنيا دو قطبي بود و آمريكايي‌ها شوروي سابق را مظهر استبداد و فقدان دموكراسي معرفي مي‌كردند و مي‌گفتند ما دنياي آزاديم و حامي ارزش‌هاي انساني هستيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: با فروپاشي شوروي سابق، آمريكايي‌ها به دنبال جنگ و درگيري بودند و در مقابل انقلاب اسلامي نيز همان روشي را در پيش گرفتند كه در مقابل كمونيسم و ماركسيسم به كار مي‌بردند.

وي با بيان اينكه آمريكايي‌ها از شعارهاي دموكراسي و آزادي نان مي‌خورند، گفت: هر كشوري كه مطيع آمريكا نباشد، فورا به عدم اعمال دموكراسي متهم مي‌شود كه البته ملت ايران اين سلاح را از دست دشمنان خود گرفته و با حركت ميليوني خود نشان دادند كه در صحنه حاضرند.

حدادعادل با بيان اينكه ملت ايران با حضور پرشورش در پاي صندوق‌هاي راي، تلاشهاي آمريكايي‌ها را بي‌اثر كرده است، گفت: آمريكا از ملتي كه با انتخابات خود مردم‌سالاري ديني را نشان مي‌دهند عصباني است به همين جهت دوست دارد كه مردم پاي صندوق‌هاي راي حاضر نشوند اما مردم ايران با بصيرت واقعي خود اين تلاشها را ناكام گذاشته‌اند.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان(ائتلاف پيشرفت) اظهار داشت: دنيا با انتخابات‌هاي جمهوري اسلامي، نمونه‌اي از مردم‌سالاري مستقل از آمريكا را مشاهده مي‌كند و اين در حاليست كه اگر تبليغات آمريكايي‌ها براي كمرنگ كردن حضور مردم موثر واقع نشود همچون سال 88 تلاش مي‌كنند تا اين دستاورد بزرگ را با مطرح كردن مسائلي همچون تقلب تلخ كنند.

وي تاكيد كرد: آمريكايي‌ها و متحدان غربي آنان هيچ اعتقادي به دموكراسي ندارند و اين مسئله امروز براي هر بچه مدرسه‌اي هم معلوم شده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار