يکي تاييد کرد و ديگري تکذيب؛

تکليف را روشن کنيد، بالاخره سخنگو چه کسي است؟!

در حالی که سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان معتقد است هیچ تغییری در هیئت رئیسه، ریاست و سخنگوی این جبهه صورت نگرفته است، دبیر این جبهه از انتخاب "حق‌شناس" به عنوان رئیس و سخنگوی این جبهه خبر می‌دهد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالی که سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان معتقد است هیچ تغییری در هیئت رئیسه، ریاست و سخنگوی این جبهه صورت نگرفته است، دبیر این جبهه از انتخاب "حق‌شناس" به عنوان رئیس و سخنگوی این جبهه خبر می‌دهد.

صبح شنبه 20 مهرماه فكسي در اختيار اكثر خبرگزاري‌ها قرار گرفت كه طبق آن بر اساس جلسه مورخ 92.7.15 جبهه اصلاح‌طلبان، اعضای حاضر در جلسه با اكثريت آراء "محمدجواد حق‌شناس" از اعضای شورای مرکزی حزب "اعتماد ملی" و دبیر کانون فارغ‌التحصیلان استان بوشهر به عنوان رئیس جبهه اصلاح‌طلبان و "مهدوی" دبیرکل حزب "توسعه کرمانشاه" به عنوان قائم‌مقام، "مجید بهمن‌زاده" دبیرکل "جمعیت اقتدار ملت ایران" را به عنوان دبیر جبهه انتخاب كردند، هرچند فاصله زماني 5 روزه ميان برگزاري جلسه تا اطلاع‌رساني از طريق فكس به خبرگزاري‌ها ابهاماتي ايجاد كرد.(اينجا)

پيش از اين خبر، " مجيد محتشمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، از تشكيل جلسه جبهه اصلاح‌طلبان در چهارشنبه 17 مهرماه خبر داده بود كه مفاد آن پس از بررسي در اختيار اين خبرگزاري قرار گرفت.(اينجا)

ديري نپاييد كه اين خبر به گوش سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان كه تاكنون با اين عنوان با خبرگزاري‌ها گفتگو مي‌كرد، رسيد و موجي از تناقض را برانگيخت، در همين زمينه "مجيد محتشمي" در گفتگو با خبرنگار ما، با تكذيب تغيير در تركيب هيئت رئيسه، اعلام داشت: اطلاعیه اخیر اقلیتی از اعضای جبهه، در خصوص تغییرات در این تشکل سیاسی تکذیب و به عنوان تخلف تشکیلاتی در جلسه آینده جبهه مطرح و درباره آن اتخاذ تصمیم خواهد شد.

طبق گفتگويي كه امروز صورت گرفت، "مجيد محتشمي" اظهار داشت: جبهه اصلاح‌طلبان، چهارشنبه 17 مهر ماه جلسه‌اي با حضور اكثريت اعضا (12 عضو از 18عضو) تشكيل داد كه كليات منشور و آيين نامه شوراي عالي اصلاح‌طلبان به تصويب اعضا رسيد.

وي افزود: در اين جلسه، منشور جبهه اصلاح‌طلبان در وفاداري به اصول قانون اساسي، حاكميت قانون، تحكيم نظام مردم سالاري ديني، تعهد به استيفاي حقوق ملت، نهادينه نمودن انديشه تحزب و توسعه نهادهاي مدني، هم‌چنين استقرار عدالت اجتماعي در كشور و تلاش براي سازمان دهي آن با رعايت ارزش‌هاي اسلامي و صيانت از منافع ملي تاكيد شد.   
 
محتشمي تصريح كرد: در اين شورا كليات آيين‌نامه‌ داخلي شورا به تصويب اعضا رسيد كه مهمترين بند آن تركيب هيئت رئيسه مركب از نايب رئيس و دبير به صورت فصلي از ميان تشكل‌هاي عضو شورا، تعيين شد.

وي اضافه كرد: موضوع تخلفات انضباطي و تشكيلاتي دو عضو اين جبهه، مطرح و با توجه به طولاني شدن جلسه، رسيدگي به تخلف انضباطي تشكيلاتي آنان، به جلسات بعدي موكول شد.  

به نظر مي‌رسد منظور سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان از دو عضو، جريان سازان اتفاقات اخير باشد، چراكه خود اذعان دارد: تهيه نامه خودسرانه از سوي همين اقليت، تحت عنوان نامه‌اي به اوباما صورت گرفت، بنابراين، موضوع نامه به اوباما در جلسه مطرح و همان‌طور كه سخنگوي جبهه، صدور نامه مزبور را در گذشته تكذيب كرده بود، اكثريت اعضا مهر تاييدي بر تكذيب، تهيه و صدور نامه از سوي جبهه اصلاح‌طلبان زدند.
 
 محتشمي در پايان با تاكيد بر اينكه، هر نوع تغييرات در هيئت رئيسه جبهه تا تصويب منشور آيين‌نامه جبهه تكذيب مي‌شود، خاطرنشان كرد: با توجه به اطلاعيه اخير برخي از اعضاي اقليت جبهه در اعلام تغييرات هيئت رئيسه كه يك تخلف تشكيلاتي است، "مصطفي كواكبيان" به عنوان رئيس جبهه، شكايت خود را به كميسيون قضايي جبهه اعلام خواهد داشت تا در خصوص استفاده ازعنوان جعلي اصلاح‌طلبان، پيگيري قضايي صورت گيرد. 

بعد از سخنان "مجيد محتشمي" ، پيگيري‌هايي خبرنگار ما براي تماس مجدد با "محمدجواد حق‌شناس" به نتيجه‌اي نرسيد و هنوز اطلاعي از درستي و يا تكذيب اين خبر از سوي او در دست نيست، اين در حالي است كه حق‌شناس در گفتگو با خبرگزاري‌ها از برگزاري نشست خبري براي شفاف‌سازي خبر انتصاب وي به عنوان رییس و سخنگوی جبهه اصلا‌ح‌طلبان در قالب جلسات هفتگي اين جبهه خبر داده بود.
 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار