محتشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بررسی منشور رقابت‌های سیاسی در جبهه اصلاح‌طلبان/جلسه ماهانه حزب آزادی برگزار می‌شود

دبیرکل حزب آزادی با اعلام اینکه جلسه ماهانه حزب متبوعش چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: جلسه آتی جبهه اصلاح‌طلبان فرصت مناسبی برای بررسی تعامل جریانات مختلف سیاسی کشور خواهد بود.

"مجید محتشمی"در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان روز چهارشنبه جلسه ماهانه  خواهد داشت، گفت: در این جلسه پیرامون مذاکرات بین ایران و آمریکا، بازنگری آئین‌نامه جبهه، همچنین نحوه فرآیند فعال‌سازی خانه احزاب که در دولت‌های نهم و دهم تعطیل شده بود بحث و بررسی و راهکار برون‌رفت از این وضعیت ارائه خواهد شد.
 
وی با اعلام اینکه جبهه اصلاح‌طلبان آمادگی مذاکره با سایر احزاب و مسئولان سیاسی در راستای بازگشایی خانه احزاب را دارد، بیان داشت: خانه احزاب اواخر دهه هفتاد، میان احزاب وقت تاسیس شده و محل مناسبی برای تبادل‌نظر و قرابت میان آن‌ها بویژه دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب است.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان تنها دلیل مخالفت با حضور احزاب در عرصه سیاسی کشور را اراده دولت نهم و دهم در تعطیلی خانه احزاب دانست و افزود: اکثر احزاب اعم از حزب مردم‌سالاری، حزب آزادی، اتحاد ملی ایرانیان ، وحدت و همکاری ملی و ...با رایزنی‌های انجام شده تقاضای بازگشایی مجدد خانه احزاب را دارند.

محتشمی با بیان اینکه در جلسه چهارشنبه پیشنهاد برگزاری همایش جبهه اصلاح‌طلبان بررسی خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به استقرار دولت و کابینه یازدهم، همچنین حمایت‌های شخص رئیس‌جمهور از توسعه نهادهای مدنی، پیش‌بینی می‌شود این دولت با همکاری وزارت کشور با برگزاری انتخابات در اولین فرصت اقدام به بازگشایی خانه احزاب کند.

وی با بیان اینکه جلسه آتی فرصت مناسبی برای بررسی تعامل جریانات مختلف سیاسی کشور است، تصریح کرد: در این جلسه پیرامون تهیه منشور رقابت‌های سیاسی میان احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل بحث و بررسی خواهد شد که عملی کردن آن زمینه برگزاری رقابت‌های سیاسی سالم را به طور گسترده فراهم می‌کند. 
 
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان آمادگی جبهه اصلاح‌طلبان را برای انجام مذاکره و گفتگو با سایر احزاب پیرامون فعال کردن خانه احزاب اعلام کرد و گفت: امیدواریم شرایط مناسبی برای بازگشایی خانه احزاب ایجاد شود.  
 
دبیرکل حزب آزادی، با اعلام اینکه چهارشنبه هفته جاری این حزب جلسه‌ای برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: در این جلسه درباره نحوه برگزاری کنگره پائیز این حزب و نحوه اعطای نشان آزادی به شخصیت ارزشمندی که در جهت گسترش آزاداندیشی دینی در کشور تلاش کرده است، بحث خواهد شد.

گفتنی است پیش از این "مجید محتشمی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از برگزاری کنگره حزب آزادی در اواسط پائیز و اعطای نشان آزادی به یک شخصیت سیاسی خبر داده بود (اینجا).

لازم به ذکر است "جمشید ایرانی" دبیرکل جبهه اعتدالگرایان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از درخواست یک سوم بازرسان خانه احزاب برای برگزاری ششمین مجمع این خانه صحبت کرده بود و این درحالی است که "اسدالله بادامچیان"، قائم‌مقام حزب "مؤتلفه اسلامی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از غیر مفید بودن بازگشایی خانه احزاب صحبت به میان آورد(اینجا).

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار