با آزمایش چشم می‌فهمید که چقدر "افسرده" هستید

دانشمندان دریافته اند یکی از جدیدترین راه ها برای تشخیص زود هنگام بیماری "آلزایمر" که به افسردگی در بیماران منجر می شود، استفاده از نوع تست برای بررسی شبکیه چشم بیماران است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به تازگی با استفاده از یک پژوهش دریافته اند که می توانند از نوعی آزمون چشم برای درک اینکه فرد مورد آزمایش قرار گرفته به آلزایمر مبتلا است یا خیر استفاده کنند.

گفتنی است: مطالعه سلول های چشم می تواند نشان دهنده وضعیت سلامت سلول های مغزی باشند.

بررسی ها نشان می دهند: در حال حاضر آزمایش مغز بیماران مبتلا به آلزایمر تنها با کالبدشکافی بدن آنها بعد از فوت صورت می گیرد و روشی برای انجام آزمایش در حین زنده بودن بیماری وجود ندارد.

گفتنی است: دانشمندان دریافته اند که هر آنچه در مغز یک بیمار مبتلا به زوال عقل اتقاف می افتد به طور همزمان در سلول های چشم نیز تاثیر می گذارد و در نتیجه آزمایش چشم می تواند راه گشا برای تشخیص بیماری باشد .

بررسی ها نشان می دهند: شبکیه چشم افراد که حساس به نور است و در پشت چشم قرار دارد، در ارتباط مستقیم با بخش هایی از مغز قرار و در نتیجه دانشمندان با مطالعه این بخش که در دسترس ترین بخش مغز به شمار می اید می تواند فرایندهای پاتولوژیک موجود در مغز را ردیابی نمایند.

دانشمندان امیدوار هستند که از این روش برای پیش بینی اینکه آیا در آینده فرد مبتلا به آلزایمر خواهد شد یا خیر استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار