دانشگاه در هفته‌اي که گذشت/

از تشکيل زنجيره انساني دانشجويان اطراف فردو تا تاييد رياست دانشگاه آزاد در شورايعالي انقلاب فرهنگي

مهمترين عناوين خبري دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته گذشته حوادث و رويدادهايي را پشت سر گذاشتند، در گزارش زير مهمترين عناوين اين اخبار را مي‌خوانيد.


بيانيه /دبيرکل سازمان ملل در مقابل بانيان ترور بيروت بايستد

جنبش بیدار دانشجویی از جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل و دبیر کل آن سازمان، که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد، تقاضا می‌کند مساله را به صورت جدی پی‌گیری کند و در مقابل بانیان این گونه اعمال تروریسیتی بایستد و تنها به محکومیت اکتفا نکنند و همچنین به تمام کشورهای غربی هشدار می‌دهیم که دست‌های حمایت خود را از سر این گروه‌های افراطی و تسلیح کردن آنها بردارند که زمانی فرا خواهد رسید که این پشتیبانی از تروریسم، گریبان‌گیر آنها نیز خواهد شد.

شاهمرادی دبیر شورای فرهنگی عمومی شد/ تایید انتخاب چند نفر از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی

مخبر دزفولی در جلسه 739 دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برگزار شد از انتخاب میرزاده به سمت ریاست دانشگاه آزاد و شاهمرادی دبیر شورای فرهنگی عمومی تا تخصیص سهمیه کنکور برای مناطق محروم و زلزله زده خبر داد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست میرزاده در دانشگاه آزاد را تایید کرد

در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمید میرزاده با رای اکثریت اعضای این شورا رسما به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

بیانیه پایانی دانشجویان تشکیل دهنده زنجیره انسانی اطراف سایت فردو

دانشجویان تشکیل دهنده زنجیره انسانی اطراف سایت فردو بر حفظ حقوق هسته‌ای کشور در طول مذاکرات تاکید کردند.

علي‌اکبر صالحی: حرکت دانشمندان هسته‌ای والفجر دیگری را رقم خواهد زد

فعالیت‌های هماهنگ دانشمندانی که برآمده از دل همین دانشجویان دیروز هستند، اکنون نیز در سایت فردو و نطنز و دیگر تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد و کارهایی که آن‌ها هر روز انجام می‌دهند یک والفجر محسوب می‌شود که حرکت دانشمندان والفجر را رقم خواهد زد.

زنجیره انسانی دانشجویان پیرامون "سایت فردو"

دانشجویان پس از قرائت بیانیه پایانی و به آتش کشیدن پرچم آمریکا به تجمع خود پیرامون سایت فردو پایان دادند.

زینال‌لو: حضور صالحی در زنجیره انسانی فردو نشان‌ از اهمیت موضوع دارد

دبیر کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای گفت: قطعا حضور رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در برنامه امروز نشان‌گر اهمیت موضوع بوده و دکتر صالحی خود بر اهمیت این مسئله تاکید دارند.

احمدی‌نژاد درگذشت پدر شهیدان عبداللهی را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور سابق کشورمان طی پیامی درگذشت پدر شهیدان عبداللهی را تسلیت گفت.

مناظره/ قدیری‌ابیانه: آمریکا در توطئه خود علیه صلح جهانی شکست خورده است/ زیباکلام: آمریکا ستیزی بخشی از هویت ایران شده است
صادق زیباکلام و محمدحسن قدیری‌ابیانه با حضور در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات مواضع خود را در مورد "رابطه با آمریکا خوب یا بد" مطرح کردند.

ضوابط رایگان تحصيل حافظان کل و قاریان ممتاز قرآن کشوری در دانشگاه‌ها

از سوی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

بی‌برنامگی در سازمان صنفی نظام پزشکی موج می زند/هشدار نسبت به آینده بی‌سرانجام نظام سلامت

بسیج دانشجویی 18 دانشگاه علوم پزشکی کشور و جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای تحلیلی ضمن هشدار نسبت به آینده بی‌سرانجام نظام سلامت کشور، وضعیت سلامت کشور در چهار سال آینده را بررسی کردند.

قدردانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از صداوسیما بابت پخش مستند فتنه ۸۸

اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه خود ضمن قدردانی از صداوسیما برای پخش مستند فتنه ۸۸ اعلام کرد پس از گذشت ۴ سال از خیانت آشکار فتنه‌گران، زمان آن فرارسیده است که سران فتنه به سزای اعمال خود برسند.

هاني‌زاده: ايران با وجود کارشکني‌هاي فرانسه نظر مثبت 1+5 را به خود جلب کرد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل در تشریح روند مذاکرات ايران و کشورهاي عضو گروه 5+1 در ژنو گفت: با وجود کارشکني از سوي فرانسه و دخالت‌هاي عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي در اين مذاکرات، ادامه‌دار بودن اين مذاکرات حاکي از آن است که جمهوري اسلامي در جلسات قبلي تشکيل شده، توانسته نظر کشورهاي 1+5 را به خود جلب کند.

طباطبایی خبرداد: پیگیری بحران دریاچه ارومیه از سوی دانشگاه آزاد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دستور شفاهی از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به میرزاده در خصوص حل بحران دریاچه ارومیه صادر شده و قرار است در روزهای آتی دانشگاه آزاد کمیته مشترکی با استاندار و نمایندگان و سازمان حفاظت از محیط زیست ارومیه تشکیل دهد.

مصطفی‌پور: علما در برابر ترویج افکار ضداسلامی روشنگری کنند

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: لازم است در این برهه حساس علمای متعهد و دلسوز با رهنمودهای خویش همانند گذشته، راهنمای ملت مسلمان در برابر ترویج افکار ضد اسلامی شوند.


يادداشت/ نقش جوانان در حرکت‌هاي بزرگ تاريخ

سجاد مصطفي‌پور در يادداشت خود نوشت: جوانان در روز عاشورا با صبر و استقامت، معرفت، شجاعت و شهامت و با پیروی از ولی خویش در راه تحقق احیای فرایض الهی قدم برداشتند تا مبادا جهل گروهی موجب شقاوت آیندگان شود و فقدان نعمت بزرگ ولایت جامعه را در لجن زارها و تباهی‌ها فرو برد.

ملایی: مسئولان هتک حرمت به زينبيه را با جدیت پیگیری کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه از مراجع می‌خواهیم تا با تروریست‌ها اقدام حقوقی کنند، گفت: مسئولان گام‌های جدی برای پیگیری محکومیت تروریست‌ها بردارند و در زمینه پیشگیری و تکرار چنین اقداماتی تلاش کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار