ادامه واکنش مقامات و رسانه‌هاي جهان به "توافق تاریخی ژنو"/سخنگوی اشتون :‌ تحریمهای ضدایرانی دسامبر یا ژانویه کاهش می یابد

توافق روز گذشته در ژنو بر سر موضوع برنامه هسته اي ايران همچنان در ميان مقامات كشورها و رسانه هاي دنيا بازتاب دارد .

سخنگوی کاترین اشتون از کاهش تحریم های ضدایرانی طی ماه دسامبر یا ژانویه 2014 خبر داد .
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از« ژان لوک رنودي» و« جان ديويسون» نوشت به گفته تحليلگران ، توافق مربوط به برنامه هسته اي ايران هوس هاي اسرائيل را در باره حمله به ايران از بين مي برد و اسرائيل را وادار مي کند که مانند شيخ نشينان عرب فقط اجراي اين توافقنامه را نظاره کند.

رئيس مجلس ايتاليا با تاريخي خواندن توافق هسته اي ايران در ژنو، بر ضرورت ايجاد رابطه با ايران به عنوان يک کشور مهم و حائز اهميت، تاکيد کرد.

العربيه مدعی شد : نتانياهو مشاور امنيتي خود را براي بررسي توافقنامه هسته اي ايران به واشنگتن اعزام مي کند

خبرگزاري رويترز در خبري فوري گزارش داد: دولت عربستان سعودي اعلام کرد توافق هسته‌اي ايران در صورت وجود حسن‌نيت مي‌تواند گامي در مسير حل و فصل جامع مسئله باشد.

"ژنو 3" با تمامی فرازو نشیب‌هایش با توافقنامه‌ای به پایان رسید که آنرا به یادماندنی کرد.

آنگلا مرکل صد اعظم آلمان در واکنش به امضاي توافقنامه هسته اي ميان ايران و غرب در ژنو، ابراز اميدواري کرد اين توافق زمينه اي براي امضاي توافقنامه نهايي ميان ايران و کشورهاي 1+5 باشد.

وزيرامورخارجه روسيه در سخناني پياده سازي توافق با ايران را منوط به از بين رفتن دلايل ساخت سپر موشكي در اروپا دانست.

سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز دوشنبه اعلام کرد توافقي که در ژنو در خصوص برنامه هسته‌اي ايران حاصل شد، يک گام نخست مهم است.

شبکه صهيونيستي جوئيش نيوز اعلام کرد موضع آمريکا و اسرائيل درباره توافق هسته اي ژنو برخلاف هم است.

مذاكره كننده ارشد رژيم صهيونيستي در مذاكرات سازش از توافق هسته اي ايران وغرب انتقاد كرد.

در پي واکنش بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به توافق ژنو، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا مجبور شد به طور اضطراري با وي تماس تلفني برقرار کند.

سایت روزنامه الاخبار لبنان، گمانه زنی هایی را درباره شرایط منطقه پس از توافق هسته ای ژنو بین ایران و شش کشور مطرح کرد.

شبکه چهار تلويزيون انگليس اعلام کرد توافق هسته اي ايران از عبور اين کشور از دوره سرد گذشته و ورود به عرصه ديپلماسي تازه حکايت دارد.

شبکه تلويزيوني راشا تودي تصريح کرد تحريم‌ها تأثير چنداني بر امضاي توافقنامه هسته‌اي با ايران نداشته است، بلکه به رسميت شناختن حق هسته‌اي ايران از سوي قدرت هاي جهاني مؤثر بوده، زيرا اين قدرت‌ها سرانجام متوجه شدند که با کشوري مانند ايران که داراي نفوذي فزاينده است، بايد تعامل کنند و همين موضوع قواعد بازي را تغيير خواهد داد.

ايتاليا توافق ژنو را گام مهمي در اعتمادسازي جامعه جهاني به ماهيت برنامه هسته‌اي ايران دانست.

روزنامه تايمز اسرائيل نوشت نتانياهو بازنده توافق ژنو است.

يك منبع نزديك به دكتر حسن روحاني رئيس جمهورايران در مصاحبه با روزنامه الراي كويت مرتبط بودن توافق هسته اي تهران وغرب با پرونده سوريه را رد كرد.

پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين در تحليلي به قلم «خضر عوارکه»، توافق هسته‌اي در ژنو را به عنوان مسکّني براي کاهش مشکلات خواند.

روزنامه آو تايمز اسرائيل نوشت آمريکا قصد دارد از ايران براي حل مشکلات منطقه اي کمک بگيرد.

"سي ان ان" توافق نامه هسته اي ژنو را فرصتي طلايي براي بهبود روابط ايران با غرب و بهبود وضع مردم ايران توصيف کرد.

خبرنگار شبکه تلويزيوني بلومبرگ در تل آويو گفت نتانياهو رودست خورده است و فعلاً شانسي براي حمله به ايران ندارد.

اما بونينو، وزير امور خارجه ايتاليا روز دوشنبه ضمن استقبال از توافقنامه مقدماتي صورت گرفته بين قدرت هاي بزرگ و ايران درباره مسئله هسته اي ايران، اعلام کرد اين توافقنامه « روزنه فرصت را گشوده است که ما بايد مراقب باشيم تا آن را باز نگه داريم.»

شبکه تلويزيوني بلومبرگ گزارش داد: توافق هسته اي ژنو بر بازار نفت تاثير گذاشته است.

کريستين ساينس مانيتور نوشت: ايران و آمريکا از توافقنامه اي که به صورت موقت برنامه هسته اي ايران را متوقف مي کند و تحريم ها را عليه ايران کاهش مي دهد استقبال کردند .

رئيس جديد حزب كار رژيم صهيونيستي توافق هسته اي ايران وگروه 1+5 را شكست سياست خارجي اين رژيم دانست.

ریکاردو پاتینیو، وزیر خارجه اکوادور روز یکشنبه دستیابی به توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را به مقامات کشورمان تبریک گفت.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در روز سه شنبه 19 نوامبر 2013 (28 آبان 1392) با هدف ادامه روند مذاکرات با کشورهای 5+1 راهی ژنو پایتخت سوئیس شدند. این گفتگوها به مدت چهار روز ادامه یافت و با تلاش بسیار مستمر و مجدانه تیم هسته‌ای کشورمان، به توافقنامه مشترکی منتهی شد.

سخنگوي نخست وزير رژيم صهيونيستي در گفت وگو با شبکه چهار تلويزيون انگليس گفت تاريخ درباره موضع تل آويو در خصوص برنامه هسته اي ايران قضاوت خواهد کرد.

منابع نزديك به جنبش حزب الله لبنان با استقبال از توافق هسته اي ايران وگروه 1+5،آن را موفقيتي براي تلاش هاي ديپلماتيك ومقاومت ايران دانستند.

روزنامه‌هاي عراق روز دوشنبه خبر توافق ايران با گروه 1+5 را در صفحات نخست خود چاپ کردند.

شبکه تلويزيوني بلومبرگ آثار توافق هسته‌اي ژنو را براي شرکت خودروسازي پژو مثبت ارزيابي کرد.

شبکه "پي بي اس" اعلام کرد ايران در معامله هسته اي با غرب به خواسته هاي خود درخصوص کاهش تحريم ها و نيز امکان ادامه غني سازي دست يافت.

يووال اشتاينيتز وزير جاسوسي رژيم صهيونيستي در اظهاراتي خواستار محروم شدن ايران از قدرت هسته اي شد.

"مایکل مان"، سخنگوی کاترین اشتون در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی انتقادات بنیامین نتانیاهو از توافقنامه ژنو را رد کرد 

پايگاه اينترنتي روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارانوت"در مطلبي به قلم "روعيه سيموني" با اشاره به اينکه توافقنامه هسته اي موقت ايران و شش کشور بزرگ غرب بازندگان و برندگاني داشت، اسرائيل را از بزرگ ترين بازندگان دانست.

وزارت امورخارجه كره جنوبي در بيانيه اي از توافق هسته اي ايران وگروه 1+5 استقبال كرد.

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن به قلم «ديو کلارک» گزارش داد: سران غربي روز يکشنبه از توافق هسته‌اي با ايران استقبال کردند اما به سرعت با ابعاد تلاش‌هاي شش ماهه در آستانه رسيدن به توافق نهايي روبرو شدند.

اد رویس، رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، توافقنامه دیروز گروه 1+5 با ایران را اقدامی غیر قابل قبول ارزیابی کرد که فقط باعث خلع سلاح شدن آمریکا می‌شود که تأثیری بر رفتار ایران نمی‌گذارد.

گزارشگر تلويزيون بي‌بي‌سي با مروري بر تلاشهاي اسرائيل براي جلوگيري از توافق هسته‌اي ايران و غرب و شکست اين تلاشها و عصبانيت نتانياهو از امضاي اين توافق گفت گرچه نتانياهو مي‌گويد توافق غرب با تهران براي اسرائيل الزام‌آور نيست ولي براي نتانياهو دشوار است که در اين زمينه دست به اقدامات يکجانبه بزند.

خبرگزاري فرانسه دقايقي پيش با ارسال خبري فوري از پاريس گزارش داد لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه اعلام کرد نخستين مرحله از لغو تحريمهاي اعمال شده عليه ايران «‌ماه دسامبر» صورت مي‌گيرد.

روزنامه الشرق الاوسط دليل دشوار بودن مذاكرات هسته اي ايران وگروه 1+5 را بي اعتمادي طرف هاي مذاكره كننده به يكديگر تعبير كرد.

کريستين‌ساينس‌مانيتور نوشت: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با نبردي دشوار براي جلب حمايت کنگره با توافقنامه هسته‌اي ايران رو به روست اما نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد اکثريت آمريکايي‌ها از اين توافق حمايت مي کنند.

منابع آگاه در گروه موسوم به ائتلاف ملي مخالفان سوري از پيشنهاد اين گروه براي به تعويق افتادن تاريخ برگزاري كنفرانس ژنو2 خبر دادند.

امروز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه ژانویه با 2/23 درصد کاهش معادل 2/48 دلار افت به کمتر از 108/57 دلار رسیده است.

تلويزيون دولتي ژاپن اعلام کرد لابي طرفدار رژیم صهیونیستی به دنبال مختل کردن توافق‌نامه هسته‌اي ژنو است.

منابع آمريكايي مدت زمان 6 ماه براي رسيدن به توافقي فراگير با ايران را مرحله اي دشوار توصيف كردند.

يك مقام عالي رتبه سازمان ملل از تاثيرمثبت توافق هسته اي ايران وغرب بر روي برگزاري كنفرانس ژنو2 خبر داد.

به گزارش تلويزيون بلومبرگ، توافق يک گشايش بزرگ محسوب مي‌شود.

بنیامین نتانیاهو در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت : ایران با توفقنامه ژنو تائیدی مکتوب برای نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دریافت می‌کند .

سي‌ان‌ان اعلام کرد آمريکا به دنبال آرام کردن رژيم اشغالگر قدس است که از توافق هسته‌اي ژنو عصباني است.

هند از توافق ايران و شش قدرت بزرگ جهان در ژنو در باره برنامه هسته‌اي ايران، استقبال کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، به تشریح جزئیاتی درباره توافق ایران و 1+5 پرداخت.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ضمن ابراز خرسندي از توافقنامه منعقد شده بين گروه 1+5 با ايران اين توافق را «گام مهم ديگري رو به جلو»‌ دانست.

سي‌ان‌ان اعلام کرد با توافقنامه هسته‌اي ژنو، زمينه براي اعتمادسازي ايران و آمريکا و جلوگيري از بروز تنش در منطقه خاورميانه مهيا مي‌شود.

وزارت امور خارجه ترکيه در بيانيه‌اي از توافق هسته‌اي ميان ايران و قدرت هاي جهان در ژنو استقبال کرد.

"دویچه وله" آلمان در تحلیلی نوشت: توافق هسته‌ای انجام شده در ژنو برای همه طرف‌های مذاکره کننده امتیازها و فوایدی دارد.

الشرق در گزارشي نوشت کشورهاي عربي از توافق هسته‌اي بين جمهوري اسلامي ايران و 1+5 استقبال کردند.

کارشناس کارنگي توافق نامه هسته اي ژنو را بهترين توافق ممکن باتوجه به شرايط عملياتي موجود توصيف کرد.

خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت: سناتورهاي جمهوريخواه و دموکرات آمريکا روز يکشنبه درباره توافق هسته‌اي موقت با ايران ابراز ترديد کردند ولي به نظر مي‌رسد کنگره به باراک اوباما فرصت دهد تا کارکرد اين توافقنامه را بررسي کند.

معاون نخست وزير عراق در امور انرژي از توافق ميان ايران و کشورهاي غربي درباره پرونده هسته‌اي ايران استقبال کرد.

رييس مرکز مطالعات عربي در ايران اعلام کرد: بر اساس موافقت نامه ژنو، جامعه جهاني حق غني‌سازي ايران را به رسميت شناخت.

خبرگزاري رويترز در گزارشي به قلم ويکتوريا کلاوير نوشت: ايرانيان مقيم آمريکا توافق هسته‌اي ايران را يک گام قابل توجه در جهت روابط حسنه وسيع‌تر بين ايران و جامعه بين‌المللي توصيف کردند.

باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا روز يکشنبه در تماسی تلفنی با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل با وی درباره توافق هسته‌ای با ايران در ژنو گفتگو کرد. مي کند و تحريم ها را عليه ايران کاهش مي دهد استقبال کردند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار