در سخنانی در برابر اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی؛

نتانیاهو: توافق ژنو باید قطار هسته‌ای ایران را از ریل خارج کند/ هارپر: کانادا تحریم‌های خود را بر ضد ایران همچنان حفظ خواهد کرد

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ادعا کرد ایران به رغم توافق ژنو، همچنان به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که این توافق‌نامه از روز دوشنبه به اجرا گذاشته شده است، نتانیاهو ادعا کرد توافق‌نامه ژنو از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای جلوگیری نخواهد کرد.

وی در سخنانی در کنست (پارلمان) اسرائیل که "استفن هارپر" نخست وزیر کانادا نیز در آن حضور داشت، این سخنان را مطرح کرد.

نتانیاهو ضمن تشبیه برنامه هسته‌ای ایران به قطاری که با سرعت به پیش می‌رود، از جامعه بین‌المللی خواست این قطار را از ریل خارج کند.

وی ادعا کرد: جامعه بین‌المللی باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند؛ کشوری که نابودی اسراییل را می‌خواهد. 

استیفن هارپر نخست وزیر کانادا هم اعلام کرد کشورش تحریم‌های خود را بر ضد ایران همچنان حفظ خواهد کرد.

وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه بخشی از تحریم‌های خود بر ضد ایران را در پاسخ به تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای لغو کردند.

هارپر در سخنانی در برابر اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: کانادا موفقیت این رویکرد را نه مبتنی بر حرف بلکه مبتنی بر اجرا و قابلیت بررسی وعده‌های داده شده، ارزیابی خواهد کرد.

وی افزود: واقعا امیدواریم این امکان فراهم شود که ایران از حرکت در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای منصرف شود. فعلا، کانادا تمام تحریم‌های خود بر ضد ایران را حفظ خواهد کرد.

هارپر برای دیداری چهار روزه از فلسطین اشغالی و اراضی فلسطینی روز یکشنبه وارد خاور میانه شد.

کانادا در دوره زمامداری هارپر به یکی از حامیان اصلی اسرائیل تبدیل شد. کانادا یکی از معدود کشورهایی بود که با در 29 نوامبر 2012 با وضع فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل مخالفت کرد. در این رای‌گیری تنها نه کشور با وضع فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل مخالفت کردند.

هارپر قرار است روز چهارشنبه با شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار