فریبرز رستمی:

اجرای کودکان و نوجوانان در جشنواره موسيقي فجر اتفاق ارزشمندی است

فریبرز رستمی با گروه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان در جشنواره موسیقی فجر، قصه موسیقایی عاشیق غریب و چهار آواز بازی را به مخاطبان جشنواره ارائه می‌کند.

 
به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌الملل موسیقی فجر، گروه موسیقی  آشیانه کودک و نوجوان متشکل از سی نفر کودک و نوجوان است که همگی در کلاس‌های آموزشگاه موسیقی آشیانه کودک و نوجوان آموزش دیده‌اند و متکی بر الگوی  آموزشی این آموزشگاه مهارت‌های  سازی - آوازی، حرکت و ریتم را می‌آموزند و در صورت تمایل به گروه موسیقی می‌پیوندند.
 
فریبرز رستمی طراح، آهنگساز و سرپرست  گروه آشیانه کودک و نوجوان قصه‌های حرکتی، درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجرگفت: این جشنواره پدیده ای پویا و ارزنده ایست که طی ادوار گوناگون به بلوغ نسبی متناسب، با اهداف خودش نزدیک شده است.
 
 رستمی درباره بخش موسیقی کودک در جشنواره گفت: به جشنواره‌ای مجزا قائل نیستم. ما باید موسیقی کودک را باور کنیم.  متاسفانه موسیقی کودک در کشور ما متولی  ندارد.
 
وی افزود: ما باید به کودکان توانا و پر تلاشمان بگوییم که زحمات شما برایمان ارزنده است و جای شما کنار گروه‌های دیگر در یک جشنواره بزرگ است که در آن فعالیت سالانه ده ها گروه به نمایش در می آید. اینگونه جشنواره موسیقی لایه‌های متفاوتی پیدا می‌کند و از سویی کودکان را در فضای موسیقی حرفه‌ای کشور قرار می‌دهیم و فرصت اجرا در فضایی را فراهم کنیم که ده‌ها گروه تلاش سالانه داشته‌اند تا در این اتفاق فرهنگی مجال بروز داشته باشند.
 
 این آهنگساز تاکید کرد: لازم نیست برای کودکان جشنواره جدا داشته باشیم بلکه ضروریست این بخش از جشنواره راجدی بگیریم و آن را غنی و پر بار کنیم. نیاز‌های گروه‌های کودک را شناسایی کنیم. نگاه‌های نو را زیر نظر بگیریم و ملزومات مورد نیاز ‌آنها را فراهم کنیم.
 
سرپرست گروه موسیقی «آشیانه کودک و نوجوان» درباره  قطعاتی که در این جشنواره ارائه خواهد کرد ، گفت: کار ما دو بخش کلی دارد. بخش اول قصه موسیقایی عاشیق غریب است که در جشنواره سه پرده از آن را اجرا می‌کنیم و هشت پرده بعدی می‌ماند برای اجرای تابستان در تالار وحدت. این بخش با ساز و آواز بچه‌ها، حرکات بسیار متنوع، روایتگری مختصر آنها و موسیقی‌های اقوام ایرانی بیانگر بخشی از قصه جذاب عاشیق غریب است که تا اینجا دل بچه‌های گروه را برده است. امید دارم دل تماشاچیان را هم ببرد.
 
وی ادامه داد: بخش دوم شامل 4 آواز بازی است که با تکنیک‌های شخصی من ساخته شده‌اند. دو آواز بازی با موضوع طبیعت و دو آواز بازی با موضوع حیوانات. یکی قالب  طنز و دیگری  قالب چیستان دارند. اینها  نیز دوازده آواز بازی هستند که هشت تای بقیه نیز در تالار اجرا خواهند شد.
 
گروه موسیقی «آشیانه کودک و نوجوان قصه های حرکتی» به سرپرستی فریبرز رستمی شنبه 26 بهمن ماه ساعت 18:30 در سالن اریکه ایرانیان به روی صحنه می‌رود.
 
حورا آقایی، ایلیا احمد یار، افرا افروز، کیاوش اسدی، آرین احدی نیا، بهار الستی سما حاج بابایی، بهار پایدار، نسترن پور‌طاهریان، صدرا جهانگیری، علی جهانگیری، متین حاجیان، رومینا حاجی‌نوری، یارا رستمی‌، طاها رواقی، پانته آ زینی،  صدرا سلیم جو‌، جانان شهبار تهرانی، کسری شمعدانی حق، غزل شیرمحمد، ستاره صالحی منش، آریو فقیه روحی ، نیایش فیروزی ، کامیاب گلشاهی، سینا محمد ابراهیم، محمد آیین منصف پور، یامین منصف پور، پویان مهربان، یزدان وفا جو، سارینا یگانگی در این اجرا هنرنمایی می‌کنند.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
مژده ریاضی
۰۷:۴۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
من با آقای رستمی با یادداشتي که در روزنامه ایران نوشته بود شاید ده سال پیش آشنا شدم .و آنقدر تحت تاثیر فکر ایشان قرار گرفتم که همیشه کارهایشان را دنبال می کردم.یک مدت فکر می کردم که موسیقی دان کم کاریست.اما بعد ها وقتی آلبوم ارگ خاموش شان را شنیدم فهمیدم که کم کاري نیست و آدم اهل تعمق و بی عجله ایست.بسیار آن کار را دوست دارم.بعد از مدتی هم قصه های حرکتی 1 که بی نظیر بود و مدت های زیادی از پلیر خانه ما در نیامد و هنوز با دستو بده دستم با پسرم بازی می کنیم.دیشب هم احرای جدیدشان را دیدم و بی صبرانه منتظر اجرای کامل این کار در تالار وحدت می مانم.