در مصاحبه با روزنامه الحیات؛

گورباچف:همچنان فرصت برای توافق بین دولت و مخالفان سوری وجود دارد/پوتین برای روسیه دستاوردهایی زیادی کسب کرده است

میخائیل گوباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه ای نسبت به دستیابی توافق بین هیأت دولت سوریه و مخالفان در مذاکرات ژنو ابراز امیدواری کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"میخائیل گورباچف" در مصاحبه با روزنامه الحیات چاپ لندن در مورد اوضاع سوریه گفت:همچنان فرصت برای دستیابی به توافق بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان وجود داشته و کنفرانس ژنو توافقی را پدید آورده که باید از آن پیروی کرد و به اعتقاد من طرف‌های مذاکره کننده باید از سوءاستفاده از فرصت به دست آمده برای نزدیک شدن به توافق دست بردارند و عناصری را که در پایان به توافق منجر می‌شود،تقویت بخشند.

وی در ادامه با بیان اینکه اصولی که کنفرانس ژنو بر آن پایه ریزی شده صحیح و دقیق بوده و باید ادامه پیدا کند گفت:باید از مشارکت کنندگان در این کنفرانس حمایت به عمل آمده و موفقیت و شفافیت آن را تضمین کرد و تنها ملت سوریه حق تعیین سرنوشت خود را دارند و هیچ‌کس نباید در این روند مداخله کند.

آخرین رهبراتحاد جماهیر شوروی در بخش دیگری از مصاحبه خود از اشغالگران افغانستان خواست تا از این کشور عقب نشینی کنند و گفت:باید عقب نشینی کامل از افغانستان هدف اصلی نیروهای خارجی باشد.

وی همچنین در مورد اوضاع روسیه پس از گذشت ربع قرن از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی  تصریح کرد:"ولادیمیر پوتین" با تمام توان برای بازگرداندن روسیه به نقش آفرینی در سطح بین الملل تلاش کرده و به اعتقاد من دستاوردهای زیادی داشته و همچنان ادامه دارد.

"گورباچف" همچنین در پایان در پاسخ به پرسشی با این عنوان که اوضاع و احوال جهان را چگونه توصیف می کنید گفت:جهانی سازی در تمامی زمینه‌ها تاثیر منفی داشته اما این به آن معنا نیست این قرن بهتر از قرن گذشته است که بسیار خونبار بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار