گزيده‌ای از اخبار فضای مجازی در سال 92؛

"امام(ره)" به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت؟/ خواستگاری از این دخترها حرام است/ خیابان‌‌ها بعد از انقلاب چه نامی گرفتند؟

آیا "تک‌خوانی زنان" حرام است، خواننده پاپ که پیش پای امام(ره) قرآن خواند، "امام(ره)" به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت، 40 میلیون آمریکایی "سبد کالا" می‌گیرند، خواستگاری از این دخترها حرام است، سنگ انقلاب کجاست، سرنوشت نامعلوم وسایل شخصی منتسب به "حضرت محمد (ص)"، برخی خیابان‌‌ها بعد از انقلاب چه نامی گرفتند؟ افشای اسامی ۵۰ کم سواد دانشگاهی!، زنی که رکورد بیشترین ازدواج را در اختیار دارد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 13 بهمن تا 20 بهمن 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خوش و بش رئیس‌جمهور با یک پرسپولیسی متعصب

در حاشیه دیدار "حسن روحانی" رئیس‌جمهور با جانبازان مرکز توانبخشی ثارالله، رئیس‌جمهور با یک جانباز پرسپولیسی متعصب، خوش و بش می‌کند.



تک‌خوانی زنان از نگاه "آیت‌الله فاضل لنکرانی"

"آیت‌الله فاضل لنکرانی"، در مورد صحبت کردن زنان و خود صدا بدون خواندن و یا همراه خواندن که از آن تعبیر به "تک‌خوانی" شده و در عرف مردم تعبیر به آوازخوانی زن است، به چند صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد. صورت اول این است که صدای زن بدون آواز به قول فقها "صوت المراء" آیا شنیدنش برای یک مرد نامحرم جایز است یا خیر؟ همه فقها می‌گویند که اگر همراه با التذاذ باشد و یا خوف وقوع در حرام باشد قطعا جایز نیست.

به گزارش ایرنا، فاضل لنکرانی اضافه کرد: صورت دوم هم بدین ترتیب است که اگر موجب التذاذ و خوف در وقوع حرام نباشد، مشهور فقها قدیم می‌گویند که زائد بر مقدار ضرورت تکلم جایز نیست و باید تا آن میزان که لازم است تکلم صورت گیرد ولی بزرگانی از متاخرین از جمله "صاحب جواهر" می‌گویند، اگر التذاذ نباشد یا خوف وقوع در حرام هم نباشد صحبت کردن زن مانعی ندارد، زن می‌تواند سخنرانی کند و مقاله‌ای بخواند، به صورت صدای معمولی اشکالی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: مساله بعدی که مطرح است این است که زن بخواند، یعنی صدای معمولی نباشد بلکه به نحو آوازه‌خوانی باشد. در اینجا اگر خوانندگی همراه با غنا باشد، حرام است. از آنجایی که غنا حرام است (البته استثنا دارد و آن اینکه زن در عروسی‌ها برای زنان بخواند آن هم در صورتی که همراه با فعل حرام و موسیقی حرام نباشد) و در خصوص صورت سوم؛ کسی آوازه‌خوانی کند و صحبت کردنش همراه با خضوع باشد، یعنی به یک نحوی بخواند که هوس دیگران را برانگیزد، در این صورت اگر غنا هم نباشد حرام است.

عصر ایران/سبد کالای آقای معاون اول!











بناهای تاریخی با استخوان‌های انسان


بسیاری از این ساختمان‌ها که به طور کامل با استخوان‌های انسان ساخته شده‌اند، متعجب‌کننده هستند. به گزارش فارس، این ساختمان‌ها عمدتا مذهبی‌ هستند. در معماری‌ها مرگ و استخوان انسان‌ها یک سبک نوین و خاص که متعجب‌کننده نیز هست، به وجود آورده است.عده‌ای اعتقاد دارند این جمجمه‌ها و اسکلت‌های انسان‌ها باید زیر زمین و در خاک باشند و نباید از آنها به عنوان تزئین کلیساها و مکان‌های دیگر استفاده کرد.



در لهستان در قرن هجدهم از جمجمه‌های قربانیان جنگ، بیماری و قحطی کلیسای کوچک ساخته شده است.





نیویورک – ایالات متحده امریکا، دیوارها توسط جمجمه‌هایی به رنگ طلایی تزئین شده است.

ماجرای تیتر "شاه رفت"

"محمد حیدری"، روزنامه نگار پیشکسوت و از اعضای سردبیری روزنامه اطلاعات در مقطع پیروزی انقلاب، خاطره‌ای جالب از تیتر تاریخی روزنامه اطلاعات "شاه رفت" روایت کرده است و می‌گوید: دو تیتر معروف و بسیار بزرگ "شاه رفت" و "امام آمد" بی‌هیچ گمانی ابتکار حرفه‌ای شادروان "غلامحسین صالحیار"، سردبیر وقت روزنامه اطلاعات است .

به گزارش ایسنا، حیدری در مورد این دو تیتر گفت: کسانی مطالبی گفته‌اند و نوشته‌اند، اما من به عنوان کسی که در آن زمان معاونت صالحیار را در دو بخش داشتم، تا کنون در این باره مطلبی ننوشته‌ام و نگفته‌ام. شاید آن چه در زیر می‌نویسم، چندان اهمیت نداشته باشد، ولی می‌تواند برای پایان دادن به گمانه زنی‌ها و شایعه‌ها، مفید باشد.

آقایان "علی باستانی"، "حسین شمس ایلی" و من در امور خبری معاونان صالحیار بودیم، تمام روزنامه‌نگاران در رده‌های ما، از دست کم ده روز قبل می‌دانستیم شاه قرار است از ایران برود، زیرا تیمسار مقدم ( آخرین رئیس ساواک) در جلسه‌ای که ما را به شرکت در آن ( در ساختمان مرکزی ساواک – وزارت اطلاعات کنونی) فراخوانده بود موضوع را با قید این که نباید آن را منتشر و یا بازگو کنیم، اعلام کرده بود.

همین آگاهی موجب شد صالحیار وقت کافی داشته باشد که بوسیله آقای "مژده بخش" مدیر فنی روزنامه و با گرفتن تضمین رازداری از بخش گراور سازی، آن تیتر بزرگ و بی‌سابقه را به صورت گراور بسازد و در جایی پنهان کند. هم آقای مژده و هم شادروانان شمس و کرد اوغلو ( اعضای موثر بخش گراور سازی) با من روابط دوستانه و صمیمانه‌ای داشتند و همیشه مرا در جریان قضایا می‌گذاشتند. اما در این مورد بخصوص، استثناء قائل شدند ( لابد به دلیل قولی که داده بودند (

در روز رفتن شاه، چند بار شاهد بودم در پاسخ به پرسش اعضای سردبیری در مورد مضمون تیتر اول، پاسخ‌هایی سردستی می‌داد. سرانجام خبر دار شدیم چاپ روزنامه آغاز شده و دقایقی بعد بود که چشم ما به آن تیتر افتاد و بجای روال توزیع عادی، خروجی دو ماشین چاپ روزنامه ( رتاتیو و افست روتاتیو ) بدون در نظر گرفتن بازگشت وصول پول فروش، بین مردم که خیابان‌ها از آنها مملو بود، توزیع شد. در مورد تیتر "امام آمد" این وضع تکرار نشد و اعضای سردبیری در جریان بودند.
 
تهدید خطرناک یک خبرنگار از سوی نماینده مجلس

"مایکل گریم" نماینده شهر نیویورک در مجلس نمایندگان است که در پاسخ سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی "نیویورک 1" درباره جنجال بر سر هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی، او را تهدید کرد که از بالکن به پایین پرتاب می‌کند.

به گزارش جام، مایکل گریم، نماینده جمهوری‌خواه کنگره به دلیل رفتارش با یک خبرنگار در جلسه نطق سالانه باراک اوباما عذرخواهی کرد. آقای گریم ضمن عذرخواهی گفته است که نباید اجازه می‌داد که احساساتش بر او غلبه کند.
 


قبر رضاشاه پهلوی بعد از تخریب


پارسینه منتشر کرد، قبر رضاشاه بعد از تخریب در سال 1359



دو گردان دختر مجرد به داعش پیوستند

گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) به تازگی دو گردان جدید به نامهای "الخنساء" و "ام الریان" تشکیل داده که اعضای آن فقط از دختران و زنان مجرد تشکیل شده است. داعش اعلام کرده است که زنان عضو این دو گردان بین 18 تا 25 سال دارند و در ازای فعالیتهای خود ماهانه 25 هزار لیر سوری (معادل 200 دلار آمریکا) دریافت می‌کنند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری النشره اعلام کرد: این گروه تروریستی با تاکید بر اینکه زنان عضو گردانهای الخنسا و ام الریان نباید فعالیت دیگری داشته باشند، اعلام کرده است: هدف از تشکیل این دو گردان بازرسی بدنی افرادی است که در پوشش زنانه تلاش می‌کنند از ایست‌های بازرسی داعش عبور کنند. این در حالی است که سن افراد عضو این گردان‌ها و شرط مجرد بودن آنها، ناگزیر مسائل دیگری را گوشزد می‌کند.

ابتکار بازاریان برای ترویج نماز اول وقت

رها کردن کسب و کار و اقامه نماز اول وقت در برخی کشورهای اسلامی به صورت اجباری اجرا می‌شود و در صورت باز بودن مغازه جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود. اما در کشور ما برخی از کسبه با احترام به اقامه نماز اول وقت این فرهنگ معنوی را به کسبه‌ها و مشتریان به صورت عملی و کاملا داوطلبانه انتقال می‌دهند.




هشدار به نخست وزیر

به گزارش مشرق، آن چه پیش رو دارید، کلیشه‌ای از روزنامه آمریکایی "واشینگتن پست" در روز دوم فوریه 1979 (13 بهمن 1357) می‌باشد. تیتر اول روزنامه به این قرار است...

khomeini warns premier

ترجمه: "هشدار خمینی به نخست وزیر"




شوخی دستی دو مقام کانادایی/ تدبیر 24



نقش پارازیت در تعیین جنسیت

قانون در مطلبی طنز نوشت: از وظايف خطيري كه بر دوش سردبيران نشريات كشور سنگيني مي‌كند، اين است كه بايد قبل از ارائه مطالب به چاپخانه ريز به ريز جملات را با دقت بخوانند تا مبادا جمله‌اي درباره عوارض پارازيت نوشته شده و خط قرمزي رد شده باشد. اين در حالي است كه روز گذشته رئیس مرکز تحقیقات سرطان اعلام كرد امروزه ثابت شده اشعه‌های الکترومغناطیسی که با عنوان پارازیت از آنها یاد می‌شود، سرطان‌زا نیستند.

با اين حساب ما هم ديگر خيلي راحت مي‌توانيم درباره پارازيت بنويسيم و اين دستاورد پزشكي را به فال نيك بگيريم. پارازيت اگر هم ضرر داشته باشد عوارضش متوجه كاركنان آن شبكه‌هايي است كه رويشان پارازيت انداخته مي‌شود. تحقيقات نشان داده كه شطرنجي شدن بسيار براي بدن انسان مضر است و به همين دليل اكثر مجريان شبكه‌هاي من و تو و بي بي سي فارسي به بيماري‌هاي صعب العلاج مبتلا شده‌اند.

- امواج پارازيت در رفع موهاي اضافی و كاهش دادن هزينه آرايشگاه بسيار موثر هستند. لذا شهروندان محترم مي‌توانند در ساعاتي از روز كه كسي پشت پنجره ساختمان‌هاي مجاور نيست، دقايقي روي پشت بام پارازيت بگيرند و اپيلاسيون مجاني را تجربه كنند.

- زندگي در ميان اين امواج، اكثر تهراني‌ها را بدون آنكه خودشان بدانند به موج‌سواراني قهار تبديل كرده. بارها ديده شده كه هموطنان ما در سواحل كشورهاي ديگر با هيجان از دريا به سمت خانواده‌شان دويده و فرياد زده‌اند: من موج سواري بلدم..

- پارازيت نه تنها سرطان‌زا نيست، بلكه عقيم هم نمي‌كند. بر اساس يك تحقيق علمي مشخص شده حدود 87 درصد زوج‌هايي كه بيشتر از سه تا بچه دارند در مناطق پارازيت‌خيز زندگي مي‌كنند. در برخي موارد قرار گرفتن 24 ساعته در معرض پارازيت شديد، حتي به تولد فرزند قبل از ازدواج منجر شده است.

- پرتو درماني يكي از روش‌هاي رايج درمان سرطان است و از آنجايي كه پارازيت هم نوعي پرتو محسوب مي‌شود، ما به صورت مجاني در معرض پيشگيري از انواع سرطان قرار داريم. حتما بايد يك خروار پول ازتان بگيرند تا احساس درمان بهتان دست بدهد؟

- متخصصان مي‌گويند نيم‌ساعت طناب زدن در هواي آغشته به سرب و پارازيت، تا 80 درصد گرفتگي عروق قلب را برطرف مي‌كند.

- پارازيت در افزايش صميميت در ميان اعضاي خانواده نقش اساسي دارد. اين پديده امكان تماشاي ماهواره را از بين مي‌برد و از آنجايي كه تلويزيون خودمان هم چيزي ندارد، اعضاي خانواده مجبور مي‌شوند همه توجه‌شان را به يكديگر معطوف كنند. پارازيت همچنين به زودتر خشك شدن لباس‌هايي كه روي پشت‌بام پهن مي‌شوند هم كمك مي‌كند.

- جوانان مناطق پارازيت‌خيز كمتر به دام اعتياد مي‌افتند. آنها بيشتر زمان خود در دوران بحراني نوجواني و جواني را صرف خنثي كردن امواج پارازيت با روش‌هاي مختلف مي‌كنند و عملا وقتي براي معتاد شدن ندارند.

- متخصصان طب سنتي معتقدند مصرف روزي يك ليوان چاي سبز توسط مادران باردار در كنار ديشي كه هاتبردش به دليل پارازيت كلا تعطيل شده، منجر به تولد فرزند دختر مي‌شود. (اگر پسر مي‌خواهيد بايد پارازيت روي نايل‌ست بيشتر باشد)

- چنانچه از خدمات رايگان پارازيت بي‌بهره هستيد به 30000 پيامك بزنيد تا منطقه شما هم در حداقل زمان تحت پوشش قرار بگيرد.

انقلاب اسلامی اینگونه صادر شد/ صراط



شیرزنی که به جان داعش افتاد

استان سنی نشین "الانبار" عراق طی یک ماه گذشته به صحنه نبرد و ناآرامی جدی میان تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" و ارتش این کشور تبدیل شده است. در همین حال پایگاه‌های شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها نوار ویدئویی منتشر کردند که در آن یک زن ساکن الانبار علیه تروریست‌های داعش سلاح بر دست گرفته است.

به گزارش ابنا، در این نوار ویدئویی این زن که "ام موید" نام دارد می‌گوید: اوضاع امنیتی پس از اخراج تروریست‌های داعش از منطقه الحامضیه در الانبار به سوی ثبات حرکت می‌کند و من آماده‌ام به دنبال تروریست‌هایی که فرار کرده‌اند بروم و با آنها مبارزه کنم.


وی از همه خانواده‌های عراقی که الانبار را ترک کرده‌اند خواست که به منازل خود بازگردند و از آمادگی همه ساکنان منطقه برای دفاع از منازل و خانواده هایشان سخن گفت.

تعرض چهره افسانه‌ای هالیوود به دختر خوانده‌اش

"دیلَن فارو"، دخترخوانده "وودی آلن" در نامه‌ای علنی، رسما اعلام داشت، چهرۀ افسانه‌ای هالیوود در هفت سالگی او را مورد تعرض قرار می‌داده است. دیلن در نامه‌ای که در نیویورک تامیز چاپ شده است از رنج و فشار روحی و روانی که در طول سالیان سال کشیده است می‌نویسد و می‌گوید که پدرخوانده‌اش وودی آلن از هر فرصتی مثلا زمانی که او دراز کشیده و با اسباب بازی قطار خود بازی می‌کرده در تعرض به او استفاده می‌کرده است.



به گزارش جام، دیلن می‌نویسد: پدرخوانده‌اش به او وعده می‌داده است او را به پاریس می‌برد و او ستاره فیلم‌هایش می‌شود و  آلن از او می‌خواسته است تا به مادرش میا، حرفی نزند این ماجرای تعرض در سال ۱۹۹۳، هنگام جدایی میا فارو مادر دیلن از وودی آلن مطرح شده بود.



این اولین باری است که دیلن درباره تعرض پدرخوانده‌اش در نامه‌ای علنی صحبت می‌کند. وودی آلن با "سون یی"، خواهر دیلن و دومین دخترخوانده سابقش که ۳۵ سال از خودش جوانتر است، رسما ازدواج کرده است و با وی زندگی می‌کند.

کودکان کار







تصمیم ‌رژیم‌ شاه‌ برای محصلان‌ شعارنویس
    

 جهان نوشت: در روزهای آخر حکومت ستم‌شاهی، رژیم منحوس پهلوی به هر اقدامی در جهت سرکوب قیام مردمی در ایران دست می‌زد، اما پیروزی نهایی با مردم انقلابی ایران بود. در نامه یکی از کلانتری‌ها دستور بازداشت شعارنویسان دانش‌آموز و دانشجو صادر شده است.



آمار تازه از طلاق در ازدواج‌های دانشجویی

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: طبق بررسی های انجام شده کمتر از دو درصد ازدواج های دانشجویی در کشور منجر به طلاق می شود.

حجت الاسلام "سید محمد طاهری" شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان داده است که آمار طلاق‌هایی که به دنبال ازدواج‌هایی که در دوران تحصیل انجام می‌شود، کمتر از ازدواج‌ها در سایر مقاطع سنی می‌باشد و افزایش بینش زوجین، شرکت در کلاس‌های آموزشی و مهارتی و رعایت سن مناسب در انجام ازدواج از جمله عوامل تاثیرگذار در پایداری ازدواج‌های دانشجویی می‌باشد.

به گزارش الف، وی گفت: همین بررسی‌های حاکی از آن است که مهم‌ترین علت اکثر ازدواج‌های دانشجویی که منجر به طلاق شده به خاطر تجملات و هزنیه‌های سنگین مراسم ازدواج بوده است و تاخیر در ازدواج باعث انحرافات مختلف فکری، ذهنی و جنسی در فرد می‌شود و در این راستا باید باورهای باطل جامعه که ازدواج دانشجویی را معارض و مانع تحصیل می‌دانند، اصلاح گردد.

جاده‌ای در میان دیوارهای برفی



همسر اوباما: خفه‌ شو عزیزم!

گفته می‌شود 21 سال زندگی مشترک رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش اکنون به بحث و جدل و اتهامات خیانت کشیده شده است. هر چند که کاخ سفید از اظهار نظر در این خصوص خودداری می‌کند اما سردی روابط "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش "میشله اوباما" را می‌توان در واکنش‌های اخیر این دو به وضوح دید. اوباما و همسرش در تاریخ 31 اکتبر 2013 در کاخ سفید به چند کودک شکلات دادند.



به گزارش ایسنا روزنامه دیلی میل، میشله در حالی این کار را انجام داد که این اقدام بر خلاف "کمپین غذای سالم" خود او بود. اما اوباما به شوخی درخصوص نارضایتی میشله از این عمل گفت: من به او گفتم که اگر این کار را نکنیم، کاخ سفید ناراحت خواهد شد!

هنگامی که در تاریخ 10 دسامبر 2013، اوباما در مراسم یادبود نلسون ماندلا در کنار "هله تورنینگ اشمیت"، نخست‌وزیر دانمارک و همتای انگلیسی‌اش دیوید کامرون نشسته و با شادی از هم یک عکس گرفتند، میشله که در سمت چپ اوباما نشسته بود از فرط عصبانیت به طرفی دیگر نگاه می‌کرد. طبق گزارش مجله نشنال انکوایدر با عنوان "طلاق عجیب اوباما" روابط این زن و شوهر از تابستان گذشته شکرآب است.



در تاریخ 18 دسامبر، در حالی که اوباما درحال سخنرانی برای تعدادی از خانواده‌ها در دفتر کارش بود، میشله به گونه‌ای نشسته بود که نشان می‌داد علاقه‌ای به شنیدن سخنان او ندارد. از ژست میشله می‌توان این جمله را برداشت کرد: "خفه‌شو عزیزم!" و در تاریخ 16 ژانویه 2014 اوباما پس از سخنرانی در یک دانشگاه سعی کرد میشله را روی صحنه ببوسد اما او روی خود را برگرداند. پس از این موضوع، باراک به خانه‌اش در هاوایی بازگشت در حالی که میشله کنار دخترهایش در واشنگتن ماند.

در تاریخ 27 ژانویه 2014، در حالی که اوباما به تنهایی در حال آماده کردن سخنرانی سالانه‌اش در دفتر کارش بود، میشله با لباسی جدید و بسیار سرزنده و شاد در جشن پنجاهمین سالگرد تولد خود شرکت کرده و کمتر در کنار همسرش بود. طبق گزارشات، میشله تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما با او خواهد ماند.

احمدی‌نژاد با تیپ ورزشی در برف



پوسترهای "فرزند بیشتر، زندگی بهتر"

پس از تاکید حکیمانۀ مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران به جای هفتاد و پنج میلیون نفر جمعیت، باید دست کم یکصد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد، موجب به وجود آمدن تغییراتی در سیاست جمعیتی کشور گردیده است. در این میان نصب بیلبوردهایی موسوم به "با یک گل بهار نمی‌شود" که برای تشویق مردم به داشتن فرزند بیشتر در نقاط مختلف شهر تهران، اجرا گردیده بود، واکنش‌های زیادی را در رسانه‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و کم توجهی به زنان در آن پوسترها موجب ره راه افتادن موجی از انتقادات در فضای رسانه‌ای گردید. انتقاداتی که البته تاحدود زیادی وارد بود.



به گزارش بولتن، این موضوع موجب دست به کار شدن دیگر طراحان و گرافیست‌های کشورمان گردید و در یکی از این تلاش‌ها، "روح‌الله مومن نسب"، یکی از طراحان متعهد کشورمان، تعدادی پوستر جدید را منتشر نمود که در ادامه تقدیم می‌گردند.






تفریحات رایگان ایرانی

ايسنا در مطلبی طنز نوشت: طبق آمارهای بانک مرکزی خانوار‌های شهری در کشور تنها دو درصد از هزینه‌های جاری سالانه خود را صرف "تفریح و امور فرهنگی" می‌کنند. بر منکرش لعنت. آمار بانک مرکزی را دربست قبول داریم، اما عرض می‌کنیم که ایرانی‌ها یک‌سری تفریحات دارند که برای آن خرجی نمی‌کنند و آمار بانک مرکزی نشان‌دهنده این نیست که مردم تفریح نمی‌کنند.

مثلا یکی از تفریحات بی‌خرج ایرانیان تفریح حیوان‌کشی است. کشتن حیوانات از گنجشک تا پلنگ که به صورت مجانی در طبیعت وجود دارد و فیلم‌برداری از مراحل کشتن آن‌ها از جمله تفریحات ایرانیان است. اما مهم‌ترین تفریح رایگان ایرانیان، تفریح فیلم‌برداری با موبایل است.

ایرانی‌ها هنگام آتش‌سوزی، سیل، زلزله، زورگیری، مرافعه و اعدام به زیبایی با موبایل فیلم‌برداری می‌کنند و بعد در شب‌نشینی آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یعنی بی‌خرج‌ترین و تماشایی‌ترین تقریح همانا تفریح اعدام دیدن است که برخی برایش سرودست می‌شکنند! اصولا مردم با هر چیز که مفتی و رایگان است، رابطه خاصی دارند و سعی می‌کنند از حقوق رایگان‌شان به خوبی استفاده کنند.

توجه داشته باشید در تفریح رایگان همیشه خون و خون‌ریزی وجود دارد؛ حالا چه کشتن پلنگ باشد چه سانس رایگان سینما! البته تفریحات رایگان دیگری هم وجود دارد که چون مربوط به حریم شخصی مردم است از ذکر آن‌ها خودداری می‌کنیم ولی باید بدانید که ایرانی‌ها در چهاردیواری‌های اغلب اختیاری‌شان کارهایی می‌کنند که در خارج از کشور آن کارها را فقط در مراکز خاص و دارای امکانات انجام می‌دهند.

بازیگر مشهوری که با همسر شاه رابطه داشت، درگذشت
 

"ماکسیمیلیان شل" بازیگر اتریشی‌ ـ سوئیسی و برنده جایزه اسکار در بیمارستان شهر اینس‌بروک درگذشت. او به هنگام مرگ ۸۳ ساله بود. رابطه سه ساله عاشقانه شل با "ثریا اسفندیاری"، ملکه اسبق ایران جنجال فراوانی به همراه داشت. شل، هنرمند اتریشی-سوئیسی، روز ۲۵ ژانویه در پی بیماری ریوی در هتل محل اقامت‌اش در شهر کیتس بوهل در اتریش، به بیمارستان منتقل شد.



به گزارش جام، ماکسیمیلیان شل در هشتم دسامبر سال ۱۹۳۰ در خانواده‌ای هنرمند در وین به دنیا آمد. او از سال ۱۹۵۳ به طور رسمی فعالیت‌های خود را به عنوان بازیگر، کارگردان و دراماتورگ آغاز کرد و در سال ۱۹۵۸ موفق شد در برادوی ایفای نقش کند.  ماکسیمیلیان شل در سینما و تلویزیون جهان نیز مشهور شد.
 


ماکسیمیلیان شل تنها به سینما، تلویزیون و تآتر نمی‌پرداخت، او نقاشی می‌کرد و عاشق موسیقی بود و گاهی نیز می‌نوشت. او سه‌سال رابطه‌ای عاشقانه با ثریا اسفندیاری، همسر محمدرضا شاه داشت که با سروصدای بسیاری همراه شد. شل در سال ۱۹۸۵ با "ناتالیا آندرچنکو" هنرپیشه روس ازدواج کرد و چهارسال بعد دخترش ناستازیا شل به دنیا آمد. شل پس از جدایی از ناتالیا آندرچنکو، در سال ۲۰۰۸ روابطی عاشقانه با ایوا میخانویچ، خواننده آلمانی اپرا آغاز کرد. میخانویچ ۴۸ سال از او جوان‌تر بود.




کدام خواننده پاپ پیش پای امام(ره) قرآن خواند؟


۱۲ بهمن ۱۳۵۷ مراسم استقبال از امام خمینی (ره) با حضور هزاران نفر از مردم سراسر ایران در بهشت زهرا و در کنار مزار شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم آیات قرآن کریم توسط "محمد اصفهانی" تلاوت شد، این خواننده در آن زمان نوجوان بود و انتخاب او برای این امر توسط "حمید شاهنگیانگ انجام شده بود.



به گزارش ایسنا، زهرا شجاعی، رییس سازمان مشارکت زنان در این باره نوشته است: "روزی که قرار بود امام وارد ایران شود، دوازدهم بهمن، کمیته‌ای برای استقبال اولیه از ایشان در فرودگاه شکل گرفت. کمیته، نمایندگانی از اقشار مختلف مردم را برای حضور در سالن فرودگاه انتخاب کرد. در ابتدا قرآن توسط محمد اصفهانی واعظی که آن موقع ۷،۸ ساله بود، قرائت شد و بعد پیام دانشجویان اجرا شد. آنگاه سرود "خمینی ای امام" را دانشجویان و دانش‌آموزان اجرا کردند.

بازیگر و مانکن زن پاکستانی توبه کرد

"فینا مالک" مانکن و بازیگری که در اکثر فیلم‌ها به صورت عریان ظاهر می‎شد؛ با خبر کناره‌گیری خود از این شغل همگان را شگفت‌زده کرد. وی با دعوت یکی از روحانیون مسلمان٬ برای گذراندن ماه عسل به همراه همسرش عازم مکه مکرمه شد و پس از انجام مناسک حج از این شغل کناره‌گیری کرد.



به گزارش شبکه ایران، فینا مالک در این‌باره اظهار داشت: در مقابل کعبه توبه کردم و از خداوند خواستم که مرا پاک گرداند. به پروردگارم قول دادم که برای همیشه از این شغل کناره‌گیری نمایم. از این پس٬ پوشش حجاب را رعایت کرده و به نماز اهتمام ویژه خواهم داشت و از برنامه‌های دینی و اجتماعی حمایت خواهم کرد و در فیلم‌هایی که به هدف مسائل اجتماعی و دینی تولید می‌شود شرکت خواهم کرد.



مالک در پایان با بیان اینکه "قصد تولید یک برنامه اسلامی را دارم" اظهار داشت: برنامه‌های دینی برای جوانانی که به راه‌های منحرف می‌روند تولید خواهم کرد.

شاه 12 کیلو لاغر شد

فارس نوشت: روزهای پیروزی انقلاب و به خصوص 12 تا 22 بهمن 1357 نقطه اوج به ثمر رسیدن مبارزات و خون شهدایی است که سال‌ها با وجود خفقان رژیم پهلوی تلاش کرده بودند تا ظلم برای همیشه برچیده شود. یکی از مهمترین کارها در آن دهه ثبت و ضبط این وقایع بوده است. "اکبر ناظمی" در مجموعه کتاب عکسش تصاویر جالبی را با نگاه خود از روزهای انقلاب ثبت کرده است که عکس زیر نمونه‌ای از این مجموعه است.



مقام‌های اعدامی رژیم شاه کجا دفن شدند

"آیت‌الله صادق خلخالی" اولین حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب در کتاب خاطرات خود نوشت: مردم جنازه‌های اعدامی را به بهشت زهرا راه نمی‌دادند، لذا به پشت کهریزک بردند و در آنجا دفن کردند و بعد از مدتی خبر آوردند که جنازه‌ها را از آنجا خارج کرده‌اند، سرانجام تصمیم گرفته شد آنها را در دره‌های اطراف دفن کنند و به همین ترتیب هم عمل شد.

به گزارش ایرنا، به نوشته خلخالی پس از اعدام هویدا بنا بود، جنازه او به اطراف کهریزک منتقل و در آنجا به خاک بسپارند، ولی موضوع پیگیری نشد. جنازه او به مدت سه ماه و اندی در پزشکی قانونی ماند، جنازه او را با ایرفرانس به فرانسه فرستادند سپس به اسراییل و الخلیل منتقل و در کنار قبر پدرش دفن کردند.

امام به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت!

به گزارش جهان، "عبدالرضا داوری"، از نیروهای حامی "مشایی"، در صفحه فیسبوک خود نوشت‌: اواخر فروردین امسال در یکی از جلساتی که خدمت دکتر "احمدی‌نژاد" بودم، بحث به دوران تحصیلات دکتری ایشان افتاد و دکتر احمدی‌نژاد خاطره‌ای را تعریف کرد که جالب و خواندنی است. دکتر احمدی‌نژاد گفت: زندگی من در ۴۵ سال اخیر تماما درگیر مساله انقلاب اسلامی بوده است، اما سال ۱۳۷۶ که مدرک دکترایم را گرفتم مدام در ذهنم این درگیری بود که آیا بدون مدرک دکتری نمی‌توانستم در خدمت انقلاب باشم و آیا اخذ مدرک دکتری و عضویت در هیئت علمی دانشگاه، برای رویکردهای شخصی‌ام بوده یا تلاش در مسیر انقلاب اسلامی؟

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه گفت: این دغدغه ذهنی تا سال ۱۳۸۰ با من بود. دهه فجر سال ۸۰ یک شب خوابی دیدم که این دغدغه‌ام را برطرف کرد. خواب دیدم با پژویی که آن زمان داشتم، در جاده هراز، از تهران به سمت شمال رانندگی می‌کنم و یک شیخ هم که البته نامش را نمی‌برم! کنارم نشسته بود. در جاده هراز گردنه‌ای هست که وقتی به آن گردنه می‌رسید، قله دماوند ظاهر می‌شود. وقتی به این گردنه رسیدیم و کوه دماوند رویت شد ناگهان دیدم در وسط جاده ۳ صندلی گذاشته شده است، در دو صندلی "امام خمینی" و "مقام معظم رهبری" نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود.

پژو را کناری پارک کردم و به همراه شیخی که همسفرم بود به سمت امام و آیت‌الله خامنه‌ای رفتیم. من در کناری ایستادم اما آن شیخ همسفر ما مدام تلاش می‌کرد تا روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی به او اجازه نداد. ناگهان امام خمینی رو به من کردند و با حالت تحکم گفتند: آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!. این گفته امام خمینی باعث شد تا آن شیخ به کناری رود و من بر روی صندلی کنار امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای بنشینم.

دکتر احمدی‌نژاد در پایان گفت: در همین لحظه از خواب پریدم و دیدم که نزدیک اذان صبح است. از اینکه امام خمینی مرا در خواب با عنوان "دکتر احمدی‌نژاد" مورد خطاب قرار داده بود احساس کردم که تحصیلات دکترایم حتما در خدمت انقلاب اسلامی خواهد بود و همین خواب و خطاب امام خمینی باعث شد تا دغدغه چهار ساله‌ام پس از دوره دکتری برطرف شود.

40 میلیون آمریکایی "سبد کالا" می‌گیرند

برنامه یارانه مواد غذایی در آمریکا که به کوپن مواد خوراکی (Food Stamp) شهرت دارد برای تامین مواد غذایی خانواده‌های کم درآمد و بدون درآمد به اجرا در آمده است. پیشینه این برنامه که سال 1939 باز می ‌گردد و هم اکنون نیز در ایالات متحده آمریکا اجرا می‌ شود. برنامه "فود استمپ" که در واقع ارایه کوپن مواد خوراکی به متقاضیان است در آمریکا بیش از 40 میلیون نفر را پوشش می‌‏دهد.

به گزارش خبرآنلاین، در سال مالی 2013، هزینه‌ای که اجرای این برنامه برای دولت آمریکا داشت، معادل 76.4 میلیارد دلار برآورد شده و در این سال 47.6 میلیون آمریکایی از آن بهره برده‌اند که سهم هر نفر به طور متوسط 133.08 دلار در ماه بوده است. البته اینکه هر خانوار متقاضی چقدر کوپن غذا دریافت می‏کند به عواملی مانند تعداد اعضای خانوار، درآمد و هزینه‌های آن دارد.

افراد و خانوارهایی واجد دریافت کوپن مواد خوراکی در آمریکا محسوب می‌ شوند که درآمد ناخالص ماهیانه آن‌ها کمتر از 130 درصد خط فقر تعیین شده توسط دولت فدرال باشد. در حال حاضر یک فرد با درآمد زیر 1245 دلار در ماه می‏تواند برای دریافت کوپن مواد غذایی اقدام کند و یک خانواده 4 نفر که درآمد آن ها کمتر از 2552 دلار است، نیز واجد شرایط دریافت کوپن مواد خوراکی محسوب می‌ شوند. منظور از درآمد ناخالص، میزان درآمد بدون کسر هزینه‌هایی مانند مالیات و بیمه است.

افراد می‌‏توانند با کوپنی که از دولت دریافت می‌‏کنند، مواد خوراکی مانند نان، غلات، انواع میوه و سبزیجات، گوشت قرمز و سفید و گوشت ماهی را خریداری کنند. همچنین محصولات لبنیاتی نیز در سبد خرید کوپن مواد خوراکی جای می‏گیرد. دانه گیاهانی که می‏توان آن‌ها را در خانه کاشت و برای تهیه میوه و سبزیجات از آن‌ها بهره برد نیز توسط کوپن مواد خوراکی قابل تهیه است. همچنین برخی از رستوران ها نیز اجازه دارند در مقابل غذاهای نه چندان گران، از مشتری‌ها کوپن مواد خوراکی دریافت کنند.

قطب‌زاده با نگارش نامه به شوروی، حکم قتلش را نوشت!

صادق طباطبایی از همراهان امام خمینی در پرواز انقلاب، اتفاقاتی که برای صادق قطب‌زاده پس از انقلاب رخ داد را "نتیجۀ تدارک توده‌ای‌ها" می‌داند و می‌گوید: قطب‌زاده ۲۵ سال مبارزه کرده بود و تمام دنیا را برای مبارزه علیه شاه زیر پا گذاشته بود اما در ‌نهایت در دام توده‌ای‌ها گرفتار آمد.»

به گزارش ایسنا، طباطبایی در گفت‌وگو با مجله اندیشه پویا می‌گوید: این موضوع ریشه در مواضع سیاسی ملی‌گرایانه‌ قطب‌زاده در دوران نهضت مقاومت ملی و دوران مبارزه علیه استبداد داخلی در آمریکا و اروپا و بالاخره حوادث بعد از انقلاب داشت. صادق وقتی وزیر خارجه شد یک نامۀ سرگشادۀ بیست صفحه‌ای خطاب به "آندره گرومیکو" وزیر خارجۀ وقت شوروی نوشت. وقتی آن نامه منتشر شد، من سفری به لبنان و سوریه داشتم. "عبدالحلیم خدام" وزیر خارجۀ سوریه به من گفت: آیا صادق دیوانه شده؟ این نامه چیست که نوشته؟ با این نامه حکم قتل خودش را به دست روس‌ها داده و بی‌تردید عوامل شوروی نقشۀ قتلش را می‌کشند. طولی هم نکشید که آن ماجرا‌ها پیش آمد.

سخنگوی دولت موقت درباره اتهام قطب‌زاده مبنی بر طراحی کودتا و بمب‌گذاری منزل امام که منجر به اعدام او شد، اظهار می‌کند: منظورم این نیست که پاپوش بود. گروهی می‌خواستند این کار را انجام دهند و فکر کردند که می‌توانند از قطب‌زاده هم استفاده کنند. به او رجوع کردند و دو سه جلسه با آنها گذاشت تا برنامه‌هایشان را بفهمد. در ‌نهایت می‌خواست مخالفت خود را اعلام کند که دستگیر شد. وقتی بازداشت شد من آلمان بودم.

وی افزود: رادیو ایران را گرفتم و صحبت‌های آقای ری‌شهری را شنیدم. در مغزم نمی‌گنجید. به ایران برگشتم و نزد امام رفتم. وقتی داخل اتاق شدم ایشان اشاره کردند به‌ همان کاناپۀ آبی در اتاق که رویش بنشینم. به شوخی گفتم من آنجا نمی‌آیم، می‌ترسم که زیرش بمب باشد. امام هم به شوخی گفتند اگر بمب باشد کار رفیق خودت هست. از امام سؤال کردم اشکالی دارد اگر به دیدار قطب‌زاده بروم؟ گفتند نه! چه اشکالی؟

طباطبایی فردای‌ همان روز با تدارکات و تمهیدات قضایی به دیدن قطب‌زاده می‌رود: لباس عربی سفید تنش بود. داشت روزنامه می‌خواند. در که باز شد ابتدا سر بلند نکرد. تا نیمه‌های اتاق که آمدم سر بالا کرد و من را که دید سخت از جا جست و مرا در آغوش گرفت. هر دو حال ملتهبی داشتیم. گفتم صادق این حرف‌ها چیست که دربارۀ تو می‌زنند؟ گفت این حرف‌ها را ول کن، بیا بنشین حرف خودمان را بزنیم. توقعش این بود که بعد از این همه سال سابقۀ انقلابی وقتی چنین ادعایی علیهش مطرح می‌شود نزدیک‌ترین دوستانش از او توضیح بخواهند، نه اینکه آنها هم متهمش بدانند.

پیک صلح داعش منفجر شد!

به گزارش العالم، یکی از اعضای گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" برای مذاکره و صلح با دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه به مقر یکی از این گروه‌ها در زندان شهر "الراعی" در استان حلب رفته بود. مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" تأکید کرد که این عضو داعش به منظور مذاکره و آتش بس با یکی از گروه‌های مسلح برای دومین بار به مقر آن گروه رفته بود، خودش را منفجر کرد.

به گزارش تابناک، همزمان با این انفجار، یک خودروی بمب‌گذاری شده نیز خارج از مقر آن گروه مسلح منفجر شد. در این دو انفجار 16 تن از عناصر مسلح از جمله 2 تن از سران آنان به هلاکت رسیده و حدود 20 تن نیز مجروح شدند. درحالیکه گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه همگی از سوی برخی طرفهای خارجی مانند رژیم عربستان سعودی حمایت می‌شوند، این گروه‌ها برای دستیابی هرچه بیشتر به این حمایتها و سلطه بر مناطق بیشتر، با یکدیگر درگیر شده‌اند.

مرز آمریکا و مکزیک در یک نگاه



نامه برخی علماء به "بان کی مون"

دیروز همایش بزرگی با حضور علمای بحرینی در حمایت از شورای اسلامی علما در مسجد امام صادق (ع) در منطقه القفول برگزار شد. حاضران در همایش طوماری را خطاب به "بان کی مون" دبیرکل این سازمان درباره انحلال شورای اسلامی علمای بحرین امضا کردند تا به این سازمان ارسال شود.
 
به گزارش جام، در این طومار آمده است: شما را به قضاوت درباره یک جنایت انسانی فرا می‌خوانیم که همانا حکم قضایی صادر شده از دادگاه‌های بحرین به منظور انحلال شورای اسلامی علما است که عالی‌ترین هیات دینی علمای مسلمان از مذهب جعفری است. این اقدام نادیده گرفتن حق انسانی ما در ایفای نقش دینی خودمان است که در مواد 18، 19 و27 قانون مدنی و سیاسی بین الملل به آن اشاره شده و بحرین نیز در سال 2006 میلادی آن را تصویب کرده و پذیرفته است.
 
علمای بحرینی خطاب به بان کی مون افزودند: ما از شما می خواهیم به وظیفه خود در قبال این جنایت عمل کنید، زیرا اصول و پیمان نامه‌ها و مقررات بین‌المللی حق انجام مناسک دینی و مذهبی و ایجاد تشکل‌های دینی را به ما داده است. از سوی دیگر، شیخ میثم السلمان مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز حقوق بشر بحرین نیز انحلال شورای علمای بحرین را اقدامی غیرقانونی و ناقض معاهدات بین المللی دانست و گفت، دولت بحرین براساس این معاهدات وظیفه دارد حق آزادی اندیشه و بیان و پرداختن به آداب و رسوم دینی و حق ادیان و مذاهب را در اداره مسائل دینی به دور از اجبار و محدودیت، رعایت نماید.

شهید چمران در کنار پسرش

پارسینه نوشت: این تصویر متعلق به "رحیم چمران" فرزند شهید مصطفی چمران است که اکنون مقیم آمریکا است.



اولین روزی که با حجاب بودم

هم‌زمان با روز جهانی حجاب (اول فوریه)، زنان زیادی در دنیا به استقبال "کمپین حجاب" شتافتند. در این روز زنان غیر مسلمان و حتی مسلمانانی که به‌طور معمول حجاب ندارند به استفاده از روسری دعوت می‌شوند. در ادامه، نظرات تعدادی از این زنان آمده است:



شلما اوکبارالی: پس از 8 سال بی حجابی، پوشیدن مجدد حجاب حس خوبی به من داد. بهترین ارمغانی که از پوشیدن حجاب به دست آوردم این بود که این نوع پوشش مرا به عنوان یک مسلمان از دیگران متمایز می‌کرد.





یک زن مسلمان از آمریکا: من یک مسلمانم. با اینکه همیشه لباس‌های پوشیده بر تن داشتم اما هرگز حجاب و روسری بر سر نمیگذاشتم.....تا امروز
از روز جهانی حجاب متشکرم که به من شجاعت این کار را داد. روز جهانی حجاب مبارک



خانم پت از هند: من یک هندو هستم اما از روز جهانی حجاب حمایت می‌کنم.

دیان بریجز از استرالیا: من یک تازه مسلمان اهل سیدنی استرالیا هستم. امروز اولین تجربه من با پوشش حجاب است. من مسلمان نیستم ولی در روز جهانی حجاب شرکت می‌کنم.

استف ویلیم از آمریکا: من معمولا روسری نمی گذارم، اما مورمورن‌ها مانند مسلمانان به عفت و پاکدامنی اعتقاد دارند و این بخش مهمی از عقاید ما است. من بسیار خوشحالم که می‌توانم آزادانه به دستورات مذهبی خود عمل کنم و بر این باورم که دیگران هم باید از چنین آزادی برخوردار باشند.

تخریب یک دانشگاه در 10ثانیه

تخریب یک ساختمان دانشگاه فرانکفورت از طریق انفجار در مدت 10 ثانیه-آلمان



حمله بی‌دلیل پلیس شهر مامباسو به نمازگزاران یک مسجد- کنیا



درگیری ارتش عراق با نیروهای القاعده در شهر فلوجه



المپیک زمستانی 2014 قاتل سگ‌های سوچی

به گزارش آسوشیتدپرس، دولت روسیه شرکتی را استخدام کرده است تا پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی 2014، سگ‌های ولگرد سوچی را از بین ببرد. تعداد سگ‌های ولگردی که در سطح شهر سوچی، محل برگزاری المپیک زمستانی، پرسه می‌زنند، بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا، "الکسیس سوروکین" مالک شرکتی که مسوول کشتن و جمع‌آوری این سگ‌ها شده است، می‌گوید این سگ‌ها موجب انتشار بیماری می‌شوند و ممکن است با حمله به گردشگران و حتی حضور در محل برگزاری مسابقات موجب اختلال در رقابت‌های المپیک شوند. "چارلز رابینسون" از خبرنگاران حاضر در سوچی نیز گفته که چند سگ مرده را در نزدیکی برخی از محل برگزاری بازی‌ها مشاهده کرده است که بزرگ هستند و ظاهرا به دلیل مسمومیت مرده‌اند.



تیپ عجیب و غریب یک بازیگر زن در فرش قرمز جشنواره فجر



نحوه شناسایی مشمولان سبد کالا

اعتدال نوشت: با آغاز توزیع سهمیه مشمولان سبد کالا، ظاهراً بسیاری از اقشار کم درآمد از این لیست جا مانده و نسبت به عدم احراز صلاحیت خود و بی‌عدالتی "سهوی" صورت گرفته در تشخیص گروه‌های نیازمند، اعتراض داشته‌اند!



رئیس شورای شهر و یاران خاتمی سبد کالا می‌گیرند!

بسیاری از کارگران بدون بیمه و شناسه کار برای دریافت سبد کالا با مشکل مواجه‌اند و بسیاری از افرادی که شغلی ندارند و سرپرست خانوارهستند و بسیاری از اقشار دیگر جامعه از طرح حمایتی دولت بی‌نصیب مانده‌اند و این در حالی است که بر اساس مستندات موجود "احمد مسجد جامعی"، رئیس شورای شهر تهران و طیفی از یاران "سید محمد خاتمی" که از تمکن مالی بالایی برخوردارند، به لطف دولت "تدبیر و امید" امیدشان ناامید نشده و سبد کالای ویژه اقشار کم‌درآمد را دریافت می‌کنند!



کد ملی مسجد جامعی و خلیلی اردکانی و هادی خانیکی از یاران خاتمی، مندرج در روزنامه اطلاعات دوازدهم بهمن ماه 92


پلمب مجدد دفتر حزب‌ منحل مشارکت





برانکارد مدل برده‌داری در میانمار




فرزندان دوقلوی شهید حزب‌الله به زیارت پدر رفتند

به گزارش عصر امروز، پیکر این مجاهد در تاریخ 92/3/9  در جمع عظیم مردم لبنان طی مراسمی باشکوه بر روی دستان عاشقان جهاد و شهادت منطقه یاطر از مقابل منزل این شهید با ندای لبیک یا زینب تشییع و به خاکسپرده شد. امروز تصویری از دو دختر دوقلوی این شهید به نامهای "زینب و حوراء" منتشر گردید که به زیارت مزار پدر شهیدشان آمده بودند . پدری که برای نبرد با مهاجمان به حریم بانوی کربلا (س) دلاورانه جنگید و خرقه شهادت را پوشید و به دنیا آمدن فرزندانش را ندید.




شهید مصطفی علی صالح(ابوالفضل)



سند تصویری از انقلاب مردمی  

تابناک نوشت: بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هر ساله مستنداتی از فرآیند این رخداد عظیم منتشر شده است.عکس‌های بجای مانده از دوران انقلاب یکی از گنجینه‌هایی است که در طی این سال‌ها در کنار سایر اسناد به مرور زمان منتشر شده و نسل‌های مختلف را با روحیه ظلم‌ستیزی مردم ایران در آن دوران آشنا کرده است.









اعضای شورای انقلاب چه کسانی بودند؟

انقلاب 1357 بی‌گمان بیش از هر نام دیگر یادآور امام خمینی(ره) است که رهبری بلامنازع آن را بر عهده داشت. با اوج‌گیری انقلاب اما شورای انقلاب اسلامی نیز تشکیل شد که اسامی آنان تا پیش از 22 بهمن 1357 اعلام نمی‌شد و بعدتر نیز به مرور مشخص شد که کدام شخصیت‌ها عضو شورای انقلاب بوده‌اند. به گونه‌ای که تنها پس از ترور "آیت‌الله مرتضی مطهری" معلوم شد که او رییس شورای انقلاب بوده است.

به گزارش عصر ایران، این شورا از اوایل زمستان 1357 تشکیل شد و با افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی ماموریت آن پایان یافت چرا که قوه مقننه شکل گرفته بود. در سال 1358 شورای انقلاب ابتدا تنها نقش قانون‌گذاری داشت ولی پس از استعفای دولت موقت در 13 آبان  1358 امور قوه اجرایی نیز به این شورا محول شد و نقش دو قوه را توامان ایفا می‌کرد.



ردیف اول (از راست به چپ) : آیت‌الله طالقانی، بهشتی، موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای ردیف دوم: عزت‌الله سحابی، ابوالحسن بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، عباس شیبانی، مهدوی کنی‌ ردیف سوم: مرتضی مطهری، محمد جواد باهنر، علی‌اکبر معین‌فر، مهدی بازرگان، حسن ابراهیم حبیبی

شورای انقلاب اسلامی به صورت رسمی 15 عضو داشت. البته سه یا چهار نفر دیگر نیز در فواصل کوتاه به آن اضافه یا از آن خارج شدند. این 15 نفر شامل 8 روحانی و 7 غیر روحانی می شد. گروه اول شامل "آیت‌الله طالقانی"، "آیت‌الله خامنه‌ای"، "هاشمی رفسنجانی"، "بهشتی"، "باهنر"، "موسوی اردبیلی"، "مهدوی کنی" و "مرتضی مطهری. "گروه دوم شامل مهندس بازرگان، ابوالحسن بنی صدر، صادق قطب زاده،حسن ابراهیم حبیبی،عباس شیبانی،عزت الله سحابی و علی اکبر معین فر.

سه عضو دیگر که در برخی از جلسات شورای انقلاب حاضر شدند، نیز روحانی نبودند و بر اساس خاطرات دیگر اعضا می‌توان از "حبیب‌الله پیمان" و "احمد صدر حاج سید جوادی" در این ردیف نام برد. از 8 روحانی عضو شورای انقلاب، سه نفر قربانی ترور شدند و یک نفر پس از سکته قلبی درگذشت. چهار نفر دیگر که در قید حیات هستند، از 73 تا 86 سال، سن دارند. سرنوشت 7 عضو غیر روحانی به همراه سه عضو کوتاه مدت دیگر- که بسیار متنوع تر و متفاوت تر از اعضای معمم شورای انقلاب است.

رئیس‌جمهوری که قانون را رعایت نمی‌کند

واشنگتن پست نوشت: "پاول رایان" (نماینده جمهوری‌خواهان در کنگره) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی درباره رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور آمریکا پایش را از حد خودش درازتر کرده و به محدودیت‌هایی که دارد اعتنایی نمی‌کند. رئیس‌جمهور ما در واقع یک قانون گریز است، او در کار کنگره دخالت می‌کند، سیاست‌ها و قوانین جدید می‌نویسد و اجرا می‌کند. بدون اینکه آنها را به تصویب کنگره برساند. نوشتن و تصویب قوانین کار کنگره است نه ریاست جمهوری.

به گزارش جام، در پایان این گزارش واشنگتن پست نوشت: برای مثال رئیس‌جمهور به محدودیت‌های قانونی توجه نمی‌کند و می‌خواهد تا پایان سال، لایحه مهاجرت را تصویب کند.

لیست کشورهای اعزام کننده تروریست به سوریه

روزنامه الشروق تونس فاش کرد: بر اساس آماری که مراکز غربی درباره تعداد تروریست‌های خارجی در سوریه و تابعیت آنها منتشر کرده، تروریست‌های چچنی بیشترین تعداد را تشکیل می‌دهند و سعودی‌ها در راس کشورهای عربی در این آمار قرار دارند که بر اساس این گزارش که در سوم ژانویه گذشته تهیه شده است، حدود چهارده هزار چچنی در سوریه حضور دارند که 3671 نفر از آنها کشته و1397 نفر دیگر مفقود شده‌اند.

به گزارش صراط، عربستان سعودی با دوازده هزار تروریست پس از چچن قرار دارد که 3872 از آنها به هلاکت رسیده‌اند و2689 نفر دیگر مفقود شده‌اند و بر اساس این گزارش پنج هزار فلسطینی در سوریه هستند که 2018 نفر کشته شده‌اند و69 نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

همچنین چهار هزار تونسی در سوریه حضور پیدا کرده‌اند که 2645کشته شده‌اند و 1315 نفر مفقود شده‌اند. بر اساس گزارش موسسات غربی 18 زن تونسی، ده زن مغربی، هفت زن سعودی، شش زن چچنی و چهار زن لبنانی در سوریه کشته شده‌اند.



امام خمینی(ره) در کنار عروسی که کتابشان را به او هدیه کردند




امام خمینی(ره) و فاطمه طباطبایی همسر سید احمد خمینی/۱۳۶۶ جماران

به گزارش صاحب،" فاطمه طباطبایی" همسر سید "احمد خمینی" پسر امام است و "امام خمینی‌" (ره) کتاب آداب نمازشان را به فاطمه طباطبایی و احمد هدیه کردند. امام در اشعار خود و حتی در دست نوشته‌ای که این کتاب را در آن تقدیم به فاطمه طباطبایی نموده‌اند او را فاطی خطاب کرده‌اند.

توهین خبرنگار بی بی سی به فرهنگ و هنر ایرانی

شبکه سلطنتی دولت انگلیس که در طول پیروزی نظام اسلامی بارها و بارها بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت کرده است، این‌بار توسط یکی از مجریان خود کوشید تا هویت فرهنگ و هنر ایرانی را زیر سئوال ببرد. "رعنا رحیم‌پور" یکی از خبرنگاران این شبکه در صفحه فیسبوک خود نوشت: "در عجبم از کسانی که در عصر اینترنت و اطلاعات، هنوز هم می‌گن که هنر نزد ایرانیان است و بس، به نظرم خود شیفتگی مفرط نزد ایرانیان است و بس"



به گزارش انقلاب، این اقدام ننگین و توهین علنی این خبرنگار فراری موجب شد تا کاربران بسیاری به وی معترض شده و از او بخواهند تا عذر خواهی کند. اما در کمال وقاهت این خبرنگارحاضر به عذرخواهی نشده و عنوان کرد پای حرفم هستم و مطلبی را هم که نوشتم، مجدد تایید می‌کنم. این مطلب در حالی توسط این خبرنگار بیان شد که شبکه "بی بی سی" بارها مدعی شده ما هیچ گونه دشمنی با مردم ایران نداشته و همواره طرفدار آنها هستیم، اما در عمل نشان می‌دهد که اینبار تاریخ فرهنگ و هنر ایران را نشان رفته‌اند.

اسامه بن لادن و پسرش علی

اسامه بن لادن بنیانگذار گروه القاعده در سال‌های اقامت در افغانستان به همراه فرزندش علی در این تصویر نشان داده شده است.



روایت روزنامه دولت از دلیل اصلی استعفای نجفی/ آشنا مقصر بود!

به گزارش جهان، روزنامه دولتی شهروند نوشته است: در میان تمام اخبار و شایعاتی که درباره دلایل کناره‌گیری "محمدعلی نجفی" مطرح می‌شود، این شایعه که نقطه شروع ماجرا به گزارشی بازمی‌گردد که از سوی یک "آشنا" در نهاد ریاست‌جمهوری درباره عملکرد نجفی تهیه شده، در برخی محافل به گوش می‌رسد؛ گزارشی که عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در ۱۰۰روزه ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم زیر سوال برده است.

ظاهرا جهت‌گیری‌ها و محتوای گزارش موجب تکدر نجفی و دلسردی او شده است. برخی شنیده‌های دیگر حاکی است که انتقادهای دیگری هم به برخی رفتارها و عملکرد گروه آشنا، موازی‌کاری‌ها و دخالت‌های رسانه‌ای و جهت‌دار آنها مطرح شده است.

نحوه توزیع سبد کالا




 24تدبیر/ وقتی مرکل معلم می شود




هجوم مردم به صف رایگان‌ها جهانی است، نه ایرانی

آینده نوشت: بعد از ماجرای روز سینمای رایگان و صف مردم برای سبد کالا، برخی هجوم به موارد رایگان را پدیده‌ای جهانی و نه مخصوص ایران دانستند.



"فیس‌بوک" روزنامه منتشر می‌کند

روزنامه شرق نوشت: امروز فیس‌بوک هم صاحب روزنامه می‌شود، آن هم فقط برای کسانی که موبایل پیشرفته دارند. روزنامه "کاغذ" یا همان"paper"  قرار است روایت شخصی کاربران این شبکه اجتماعی از وقایع پیرامون‌شان باشد. ایده چاپ این روزنامه را "زاکربرگ" سال 2009 مطرح کرده بود. منبع گزارش‌های این روزنامه، "نیویورک‌تایمز" و "واشنگتن‌پست" است، اما در همان حال از نوشته‌های وبلاگی و استتوس‌های کاربران در فیس‌بوک و در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم استفاده می‌شود.

4 وزیر دفاع زن دنیا، در کنار هم

عصر ایران نوشت: وزرای دفاع 4 کشور اروپایی و همینطور دنیا زن هستند و تصویر زیر را در آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان  در کنار هم گرفته‌اند.



از راست به چپ تصویر : وزرای دفاع آلمان، هلند ، سوئد  و نروژ

معلم مریوانی خبرنگار گاردین را ناکام گذاشت

بعد از بازتاب گسترده گزارش "کامران نجف‌زاده" درباره حرکت یک معلم فداکار مریوانی که به دلیل بیماری شاگردش ماهان که از بیماریی ناشناخته رنج می‌برد، برای اظهار همدردی با "ماهان رحیمی" و جلوگیری از افت شدید تحصیلی و از بین رفتن روحیه این کودک، موهای سرش را از ته زد، رسانه‌های داخلی و خارجی این موضوع را مورد توجه قرار دادند و به تجلیل از این معلم نمونه پرداختند.

به گزارش سراج 24، اما نکته مهم بازتاب جهانی این خبر بود. در کنار آن در یک حرکت مشکوک مافیای عضو شبکه‌های اجتماعی که به صورت سازماندهی شده کار می‌کنند، تلاش داشتند مانند موضوعاتی چون حادثه شین آباد و زلزله ورزقان از این داستان برای هجمه به نظام استفاده کنند.

بر این اساس روزنامه "گاردین" چاپ انگلیس با ترتیب دادن گفتگو با محمدعلی محمدیان تلاش داشت با مطرح کردن سوالات جهت‌دار و موضوعات خلاف واقع وی را در عملی انجام شده قرار دهد و مصاحبه‌ای با محتوای اعتراض به ساختارهای درونی کشور بگیرد که با هوشیاری این معلم فداکار در پاسخ به سوالات خبرنگار گاردین، وی ضمن دفاع از حقوق مردم ایران به تمجید از نظام و انقلاب اسلامی پرداخت.

شروع تدريس "سعيد جليلي" در دانشگاه امام صادق (ع)

مشرق نوشت: حضور سعید جلیلی در کلاس‌های درس دانشگاه امام صادق بعد از 12 سال بی‌حاشیه و بی سرو صدا اتفاق افتاد؛ این چیزی است که دانشجویان وی بعد از حضور وی در کلاس "تفسیر آیات سیاسی قرآن" گفته‌اند.



فردا/ انقلاب به روایت تصویر








"محمدعلی کلی" در حال اقامه نماز



 
تروریست‌های بازگشته از سوریه تهدیدی برای امنیت ملی کانادا

"میشل کلمب" رئیس سرویس مبارزه با جاسوسی کانادا که در برابر کمیته امنیت ملی و دفاعی کنگره کانادا سخنرانی می‌کرد، در اظهاراتی به حضور حداقل 30 تبعه کانادایی که اصلیت خاورمیانه‌ای دارند در کنار گروه‌های تروریستی افراطی در سوریه اذعان کرد و افزود: همچنین 130 تبعه کانادایی برای حمایت از فعالیت گروه‌های افراطی در خارج از این کشور به سر می‌برند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلمب با اشاره به اینکه این افراد تحت لوای گروه تروریستی القاعده فعالیت می‌کنند، گفت: آنها پس از بازگشت به کانادا، تهدید و خطری واقعی برای امنیت ملی کشور محسوب می‌شوند، زیرا آنها آموزش‌های استفاده از سلاح و مواد منفجره را می‌گذرانند و در زمینه تامین مالی فعالیت‌های تروریستی خود نیز تجربه کسب می‌کنند.
 
عروسی و انقلاب در سنگر

پارسینه منتشر کرد، این تصویر نمایانگر ازدواج یک زوج جوان در میان جریانات انقلابی و سنگرها در اکراین است.




انتظاری که منتقدین سبد کالا از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد

قانون در مطلبی طنز نوشت: استاتوس شاعرانه که نمی‌گذاریم، کافه که نمی‌رویم، کافکا و کامو که نمی‌خوانیم، آنارشیسم فردگرایانه در سایه اگزیستانسیالیسم برخاسته از راسیونالیسم انتزاعی هم که اصلا نمی‌دانیم یعنی چه، انصافا اگر در مورد این سبد کالایی دولت نکاتی را ذکر نکنیم، مردم فکر می‌کنند ما روشنفکر نیستیم و این خیلی ضایع است که همه روشنفکر باشند و نویسنده مملکت نباشد. لذا امروز را اختصاص می‌دهیم به قضیه سبد کالا.

1) سبد کالا به کسانی تعلق می‌گیرد که حقوقشان کمتر از 500 هزار تومان است. سوال: واقعا داریم کسی که کمتر از 500 هزار تومان حقوق بگیرد؟ پاسخ: بله که داریم. عده‌ای از کارگران محترم و تک‌سلولی‌ها و تک‌یاختگان زحمت‌کش، آغازیان شریف، آمیب‌ها و مژکداران همیشه در صحنه پایه حقوق‌شان همین مقدار است و اتفاقا زندگی شادی هم دارند.

2) حسین طلا نماینده مجلس در انتقاد از نحوه توزیع سبد کالا گفت: نباید جان مردم را برای گرفتن تخم‌مرغ، برنج هندی و مرغ یخی به خطر انداخت. این طرح با اشکالات اساسی در اجرا مواجه است. جای کرامت و عزت مردم در سبد کالا خالی است. توضیح: من نمی‌دانم چرا مردم و مسئولین اینقدر از دولت انتظار دارند؟ یعنی این انتظاری که اینها از دولت دارند مادرشوهر از عروس ندارد. امروز می‌گویند چرا ما باید برای سبد کالا صف ببندیم؟ فردا می‌گویند سال که نو شد دولت شبانه بیاید توی خانه‌ها و هدیه‌اش را بگذارد توی جوراب مردم، پس فردا می‌گویند ما دستمان نمی‌رسد، دولت بی‌زحمت بیاید پشت ما را کیسه بکشد.

خب انتظاراتتان را بیاورید پایین، بنده قبلا هم بارها اعلام کرده‌ام که در حال حاضر آب قطع است و دولت خودش هم از کلوخ استفاده می‌کند. بعد شما به جای این که قدردان توافق ژنو باشید حرف از عزت و کرامت می‌زنید؟

3) سوال: منتقدان می‌گویند چرا به بعضی‌ها که زیر خط فقرند سبد کالا تعلق نگرفته ولی به بعضی از مرفهین تعلق گرفته؟ پاسخ: واقعا بعضی‌ها مغرضند. دولت اینقدر بی‌وجدان شده که به نیازمندان سبد کالا که از قضا حاوی برنج هندی هم هست بدهد که فردا سرطان بگیرند؟ انسانیت کجا رفته؟

4) سوال: از دادن سبد کالایی چه کسانی خوشحال می‌شوند؟ دو دسته هستند که با دیدن ضعف دولت در توزیع سبد کالا و ابراز نگرانی نسبت به عزت از دست رفته ملت به نقطه اوج لذت می‌رسند. یک سری که بعد از انتخابات روزی سه دفعه، صبح، ظهر و شب نسبت به عزت مردم ابراز نگرانی می‌کنند. اینها همان‌هایی هستند که در آن هشت‌سال که از "عزت" فقط ضرغامی‌اش قابل مطالبه بود با تخم کفتر هم نطق‌شان باز نمی‌شد.

دسته دوم هم اینهایی که تا ثابت نکنند ملت اشتباه کردند که رفتند و رای دادند صحنه را خالی نمی‌کنند. یعنی تا پای جان ایستاده‌اند ها. یه کم که هوا خراب می‌شود یا یکی شکست عشقی می‌خورد این عبارت "اینم از روحانیتون" را درمی‌آورند و می‌پاشند به صورت آدم. نسخه روشنفکر و غرق در تفکر اینها هم همان‌هایی هستند که توی فیس‌بوک عکس روحانی را می‌گذارند یک طرف، ملت کمپوت شده تحت فشار صف سبد کالا هم یک طرف دیگر و بالایش به‌طور خیلی خانه خراب‌کنی می‌نویسند "پوپولیسم"...

تحویل دو عامل انتحاری فلسطینی توسط اسرائیل

عصر ایران منتشر کرد، بارش نماز باران در اردن. وزارت اوقاف اردن از مردم این کشور خواست روز دوشنبه برای دعا به منظور بارش باران و مقابله با خشکسالی در سرتاسر این کشور نماز باران بخوانند.



اسراییل باقی مانده اجساد دو عامل انتحاری فلسطینی را که در سال 2002 علیه اسراییل دست به عملیات انتحاری زده بودند را به فلسطینی‌ها تحویل داد.



ارزش املاک و دارایی‌های نلسون ماندلا

دو ماه پس از فوت "نلسون ماندلا"، رهبر فقید و ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در سن 95 سالگی، وکلای وی اعلام کردند که "گراسا ماچل"، همسر موکلاشان از نیمی از املاک و دارایی‌های وی نفع می‌برد اما ممکن است، تنها دارایی‌ها و املاک خاص شامل چهار ملک در موزامبیک متعلق به ماندلا به وی برسد. حق تالیف و امتیاز کتاب‌های ماندلا و سایر پروژه‌های وی به همراه خانه‌هایش در ژوهانسبورگ، کونوو متاتا در آفریقای جنوبی به خانواده‌اش رسیده است.

به گزارش بهار، بنا بر این وصیت‌نامه، منزل ماندلای فقید در هوگتون، ژوهانسبورگ جایی که وی پنجم دسامبر 2013 درگذشت به خانواده ماکگاتو، پسر درگذشته‌اش رسید. رهبر فقید ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در این وصیت‌نامه نوشت: این خواسته من است که این خانه باید به عنوان محلی برای گردهمایی خانواده ماندلا برای ابقای اتحاد خانواده پس از مرگم مورد استفاده قرار گیرد.

فرزندان ماندلا هر کدام 300 هزار دلار به عنوان وام در زمان حیات وی دریافت کردند و اگر این وام پرداخت نشده باشند، این بدهی صاف خواهد شد. سایر میراث ماندلا به افراد در زندگی سیاسی و آموزشی وی رسیده است. هر کدام از کارمندان وی 4500 دلار دریافت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زلدالا گرانگه، معاون شخصی وی اشاره کرد. در این وصیت‌نامه به دانشگاه‌های ویتس و فورت هاره نیز مبلغ 9000 دلار رسیده است و همچنین مبلغ مشابهی به سه مدرسه دیگر تحت ریاست ماندلای فقید رسیده است.

کنگره ملی آفریقا که باعث پیروزی ماندلا در اولین انتخابات دموکراتیک سال 1994 شد، بخشی از حق امتیاز کتاب‌های وی را دریافت می‌کند. این وصیت‌نامه در سال 2004 برای اولین بار نگاشته و ‌آخرین اضافات آن در سال 2008 نوشته شد. معاون رئیس دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی اعلام کرد: حتی پیش از مرگ ماندلا، فرزندان و نوه‌هایش بر سر ریاست خانواده و اینکه چه کسی باید از منافع و مزایای آن بهره‌مند شوند، درگیری داشتند. با خوانده شدن این وصیت‌نامه همه چیز تغییر کرده اما تاکنون هیچ یک از اعضای خانواده ماندلا درباره آن شکایت یا اعتراض نکرده است.

تعیین مجازات برای سعودی‌هایی که در خارج می‌جنگند

"عبدالله دوم"، پادشاه عربستان حکمی را در آژانس خبری این کشور منتشر کرد که در مضمون آن آمده است: شرکت در نبردها و مبارزات خارج از عربستان به هر شکلی، حکم حبس سه تا 20 ساله برای فرد مجرم به همراه دارد. همچنین احکام مشابهی برای آن دسته از افرادی که عضو گروه‌های ایدئولوژیکی یا مذهبی افراطی باشند یا در گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی عضو شوند، صادر خواهد شد. حمایت از این گروه‌ها، پذیرش ایدئولوژی آنها یا اشاعه این گروه‌ها به وسیله کلام یا نوشتار نیز مشمول حبس می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که عفو بین‌الملل به شدت این قانون جدید پادشاه عربستان را مورد نکوهش قرار داد و اعلام کرد این روند می‌تواند به عنوان یک سرکوب و سکوت برای مدافعان حقوق بشر باشد، در همین حال ده‌ها تبعه سعودی احتمالا به گروه‌های افراطی سوریه پیوسته‌اند؛ کشوری که ریاض حامی قوی و سرسخت شورشیان آن است که علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه می‌جنگند.


درمانگاهی که ورود غیرچادری‌ها ممنوع است!



حمایت 70 نماینده از دیپلماسی اوباما در قبال ایران

"واشنگتن پست" (washingtonpost) نوشت: اگرچه ممکن است تحریم ایران متوقف شده باشد، اما هنوز احتمال تحریم ایران در امسال وجود دارد. چرا که سناتورهایی که موافق تحریم ایران هستند، امیدوارند اگر نتوانستند از طریق تصویب لایحه تحریم در کنگره به جایی برسند، این کار را از طریق مجلس سنا انجام دهند.
 
به گزارش جام، واشنگتن پست ادامه داد: اما احتمال دارد که بتوان جلوی اقدام سنا را هم گرفت. چرا که 70 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در نامه‌ای، خواستار ادامه شیوه دیپلماسی در قبال ایران شدند و از سیاست‌های رئیس جمهور حمایت کردند. این نمایندگان خواهان این هستند که نباید روند دیپلماسی را سد کرد و نباید مذاکره با ایران را به خطر انداخت تا با رسیدن به توافق با ایران جلوی ایران را برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای گرفت.

آخرین جنگ در میدان "حر"

"میدان حر" واقع در تقاطع خیابان کارگر جنوبی با خیابان امام خمینی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با نام "میدان باغ‌شاه" شناخته می‌شد. تندیس نصب شده در این میدان و تندیس واقع در "میدان فردوسی"، تنها مجسمه‌هایی هستند که در جریان ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی توسط مردم به زیر کشیده نشدند زیرا میان آنان و نظامِ طاغوت، در افکار عمومی پیوندی وجود نداشت .

به گزارش مشرق، تصویر زیر نخستین بار است که در فضای مجازی منتشر می‌شود، احتمالا در روز 21 بهمن 1357 شمسی، در میدان "میدان حر" و در کنار تندیس "گرشاسب" برداشته شده و توسط دوربین "قربان خلیلی" به ثبت رسیده است. نبرد مردم انقلابی برای تصرف "پادگان باغ‌شاه" هنوز ادامه دارد و یکی از انقلابیونِ مسلح، در تلاش برای نزدیک شدن به یکی از مدخل‌های پادگان است.



من این کار زشت را با دختر خوانده‌ام نکرده‌ام

"وودی آلن" در واکنش به ادعای دختر خوانده‌اش که مدعی شده بود این فیلمساز آمریکایی در کودکی از او "سوءاستفاده جنسی" می‌کرده، این ادعا را "دروغ و شرم‌آور" خوانده است.
روز شنبه، "دیلن فارو" در نامه‌ای سرگشاده نوشته است که وودی آلن در سال ۱۹۹۲ او را که آن زمان هفت ساله بود، در " در یک اتاق زیر شیروانی تاریک که شبیه کمد بوده" مورد سوءاستفاده قرار داده است. خانم فارو که فرزنده خوانده مشترک میا فارو، بازیگر، و وودی آلن است در نامه خود از هالیوود انتقاد کرده و نوشته آنها همچنان از "متجاوزی که به خانه‌مان مصیبت آورد" قدردانی می‌کنند.


 
به گزارش جام، در سال ۱۹۹۲ و زمانی که ادعای سوءاستفاده "آلن" از "دیلن" مطرح شد، از آلن در ارتباط با اتهام آزار نامشروع کودکان تحقیق به عمل آمد، اما هیچگاه متهم به ارتکاب این جرم نشد. در سال ۱۹۹۲ هیئتی از روانشناسان که از سوی پلیس و دادستانان آمریکا مسئول رسیدگی به این پرونده بود، اعلام کرد که دیلن مورد سوءاستفاده قرار نگرفته است.
 
این پرونده وقتی بحث‌برانگیز شد که بعدها یکی از دادستانان گفت که "شواهدی احتمالی" برای متهم کردن وودی آلن وجود داشت، اما او این کار را به منظور محافظت از کودک انجام نداد. وودی آلن همواره اظهار بی‌گناهی کرده است. او پیشتر میا فارو، شریک سابق زندگی‌اش و مادرخوانده دیلن را متهم می‌کرد که این ادعا ساخته ذهن فارو در پی جدایی پر سر و صدای این دو نفر در سال ۱۹۹۲ بوده است.

خانم فارو که اکنون با نام دیگری در فلوریدا زندگی می‌کند، می‌گوید که پس از آن دچار سوءتغذیه شده و به خود آسیب می‌رسانده است .میا فارو، ستاره هالیوود در دهه ۱۹۸۰ رابطه‌ای عاشقانه‌ای با وودی آلن پیدا کرد. این دو که هیچگاه ازدواج نکردند و در خانه‌های مجزا زندگی می‌کردند، مشترکا یک دختر (دیلن) و یک پسر (موزز) را به فرزندی پذیرفتند.
 
این زوج در سال ۱۹۹۲ در پی آشکار شدن رابطه آلن با "سون-یی"، دختر خوانده دیگر میا فارو از هم جدا شدند. کمی بعد ادعای سوءاستفاده جنسی آلن از دختر خوانده‌شان مطرح شد. در همان زمان وودی آلن در بیانیه‌ای این ادعا را "سوءاستفاده‌ای مخرب و وحشتناک از معصومیت کودکان در جهت اهداف شخصی و تلافی جویانه" خواند.



میا فارو، ستاره هالیوود در دهه ۱۹۸۰ رابطه‌ای عاشقانه‌ای با وودی آلن پیدا کرد


چهره امروز جشنواره فیلم فجر

حضور "محمد غرضی" در جشنواره فیلم فجریکی از حواشی جالب امروز بود.





جهان/ صادرات ژیان به امارات متحده!



شهادت یک نوزاد در حملات تکفیری‌ها

تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" روز دوشنبه بار دیگر دو شهر شیعه‌نشین "نبل" و "الزهراء" را هدف گلوله‌های خمپاره قرار دادند. براثر این حملات یک نوزاد و۶ تن دیگر از شیعیان به شهادت رسیدند و 6 کودک و بزرگسال در حملات خمپاره‌ای تکفیری زخمی شدند.



به گزارش جهان به نقل از ابنا، همچنین "‫یسان سلطان زیات" نوزاد دختری که کمتر از یک‌ماه سن داشت، براثر اصابت ترکش‌های خمپاره به سرش به شهادت رسید. وی از اهالی شهر شیعه‌نشین الزهراء بود. در این دو روستا که با مقاومت بیش از یک ساله در برابر محاصره تحمیل شده از سوی گروه‌های سلفی جهادی به نماد مقاومت در بحران سوریه و ایستادگی در برابر این گروه‌‌های مسلح تبدیل شده‌اند، حدود ۵۵ الی ۶۰ هزار شهروند شیعی زندگی می‌کنند.

هاشمی: انقلاب به خواسته‌هایش رسید

"محسن هاشمی" معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن برشمردن توفیقات انقلاب در سه دهه گذشته اظهار داشت: وقتی شرایط کنونی انقلاب را نگاه می‌کنیم همه چیز عالی است و هیچ‌گاه موفقیت‌های امروز را متصور هم نبودیم، اما تنها چیزی که در سه دهه گذشته انقلاب نتواسنته است آن را حل کند؛ مشکل اقتصادی مردم و تورم است. غیر از تورم انقلاب به همه خواسته‌هایش رسیده است.

وی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه امروز متاسفانه مردم در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: بدون شک این مردم شایسته شرایط اقتصادی بهتری هستند که انشالله وضعیت مطلوب نیز در حوزه معیشتی حاصل خواهد شد.



مدیرعامل سابق متروی تهران در پاسخ به اینکه آیا در سال ۵۷ جایگاه فعلی خود را متصور بوده است،‌ بیان داشت: در روزهای انقلاب هیچگاه به چنین مسائلی فکر نمی‌کرده و دغدغه‌های مهمتری داشتیم. در دوران انقلاب و پس از ورود امام خمینی(ره) و حضور ایشان در شهر قم جوی شکل گرفت که روحانیون هیچ جایگاهی در حکومت برای خود متصور نبودند و "آیت‌الله هاشمی" نیز مانند دیگران تصوری از مسئولیت سیاسی نداشت.

هاشمی افزود: هرچند که این فضا دوام چندانی نداشت و پس از تشکیل شورای عالی انقلاب و سرپرستی پدرم در وزارت کشور این فضا تغییر کرد و در رابطه با حضور خود در سیاست و قبول مسئولیت در جمهوری اسلامی گفت که آن ایام ۱۷ سال و چندماه بیشتر سن نداشتم اما من از همان اول هم روحانی نبودم و محدودیت روحانیون را نداشتم.

کشف علت پرواز V شکل پرندگان مهاجر

بیشتر رانندگان می‌دانند راندن در پشت سر کامیون بزرگ تا حد زیادی به دلیل فشرده شدن هوای اطراف و ایجاد نوعی خلا در پشت سر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود و در نتیجه وسیله نقلیه پشت سر با مقاومت هوای کمتری مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، "استیو پرچوگال"، محقق این تحقیق و همکارانش، ردیاب و سرعت سنج کوچکی به هر پرنده متصل کردند تا حرکت باد را کنترل کنند. نتایج این تحقیق نشان داد: پرندگان از جریان هوای ناشی از پرنده جلویی برای حرکت خود استفاده می‌کنند. اما دانشمندان عملکرد استفاده از این مورد را نمی‌دانستند به همین دلیل به کمک هواپیماهای تحقیقاتی کوچک پرندگان را تا ایتالیا تعقیب کردند.

این محققان اظهار کردند: اگر هر پرنده خود را در گوشه سمت راست پرنده بالایی قرار دهد، می‌تواند از این موقعیت استفاده کند.

اعضای دستگیر شده اخوان‌المسلمین

شفاف نوشت: اعضای دستگیر شده اخوان‌المسلمین مصر در جلسه دادگاه این فرصت را یافتند، از پشت حصار قفس مخصوص لحظاتی با خانواده‌های خود دیدار کنند.



15 بهمن 57؛ انتصاب بازرگان

امام خمینی (ره) در تاریخ 15 بهمن 1357 طی حکمی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر دولت موقت تعیین کردند.



تحقق 1 درصد پیشگویی‌های زیباکلام؟!

بولتن در مطلبی طنز نوشت: در این دنیای بزرگ هر کسی شغلی دارد، یکی بنا است، یکی معلم، یکی روزنامه‌نگار و یکی هم "پیشگو". پیشگو به کسی گفته می‌شود که می‌تواند آینده را حدس بزند. اگر هم نمی‌تواند آینده را پیشبینی کند، لااقل طوری وانمود می‌کند که انگار این توانایی را دارد! در زمان‌های قدیم این پیشگوها در جنگ‌ها کاربرد فراوانی داشتند و کلا چون همیشه برعکس پیشگویی می‌کردند، پادشاهان آموخته بودند بایستی هر چه آنان گفتند، منتظر اتقافی عکس آن باشند!



این روزها نیز هنوز پیشگویانی باقی مانده‌اند که هر از چندگاهی اقدام به صحبت‌هایی می‌کنند و از آینده خبر می‌دهند. آنها با پیشبینی‌هایشان صفحات روزنامه‌ها را پر می‌کنند و از طرف دیگر خودشان هم اینقدر که عکسشان اینطرف و آنطرف چاپ می‌شود معروف می‌شوند و بدین ترتیب نفعی دوطرفه صورت می‌گیرد.

از پیشگویی پرسیده بودند: "چطور می‌شود پیشگو شد؟!" و وی پاسخ داده بود:" روزی ده بیست تا پیشگویی انجام دهید، بالاخره یکی‌اش شانسی محقق میشه و مردم هم شما را
به عنوان پیشگوی بزرگی خواهند شناخت! زیباکلام گفت: "آزادی حصرشدگان دیگر هم اجتناب‌ناپذیر است".

در این زمینه چند سئوال برایمان پیش آمد: سئوال اول: مگر "م.ک" آزاد شد؟! ایشان یک جای دیگری در حصر بود و گویا الان در منزلشان در حصر است. سئوال دوم: همچین می‌گویید حصرشدگان (!) انگار این کشور 75 میلیونی چندصدهزار حصر شده دارد! دو سه نفر می‌بایست در زندان باشند، الان به مصلحت بزرگان در حصر هستند. البته گفتنی است برخی بر این عقیده هستند که این پیش‌بینی ایشان به تحقق خواهد پیوست.

زیرا گفته می‌شود همواره یک درصد پیشبینی‌های زیباکلام درست از آب در می‌آید و چون 99 پیش‌بینی قبلی ایشان (از پیش‌بینی ایشان در خصوص اینکه روحانی 2میلیون رای دارد گرفته تا پیش‌بینی ایشان در مورد اینکه اگر مشایی رد صلاحیت شود، احمدی‌نژاد کارهای عجیب و غریب خواهد کرد!) محقق نشده است، احتمالا این یکی درست از آب دربیاید!

سنگ انقلاب کجاست؟

در خاطرات بسیاری از روحانیون مبارز پیش از انقلاب از سنگی در مدرسه فیضیه با عنوان "سنگ انقلاب" نام برده می‌شود که مرور این خاطرات خالی از لطف نیست. گفتنی است این سنگ تا چند سال پیش در ضلع جنوبی مدرسه فیضیه و نزدیک درب ارتباطی مدرسه با حرم قرار داشت که به هنگام تعمیرات سال‌های اخیر به زیر رواق شمالی این مدرسه منتقل شده است.



به گزارش مشرق، این تخته‌سنگ از زمان مبارزات "شهید نواب صفوی" مورد توجه قرار گرفته است، چرا که وی برای نخستین‌بار برای رساندن صدای خود به حاضران در مدرسه و اغلب پس از اقامه نماز جماعت بر روی آن می‌رفت و به سخنرانی می‌پرداخت. "آیت‌الله مهدوی کنی" در این باره می‌گوید: "فداییان اسلام قم در جلسات خود تصمیم گرفتند تا شش نفر از طلبه‌های فداییان اسلام پس از غسل شهادت هر روز در مدرسه فیضیه سخنرانی کنند و طلاب را نسبت به فجایع رضا شاه آگاه کنند تا هیچ طلبه‌ای در تشییع جنازه شرکت نکند. هر روز ساعت پنج بعد از ظهر، یکی از سخنگویان فداییان اسلام روی سنگ فیضیه – که بعدا به سنگ انقلاب معروف شد – سخنرانی می‌کرد".

پس از رحلت "آیت‌الله بروجردی" این سنگ تبدیل به محل سخنرانی بسیاری از مبارزان شد و مطرح شدن مدرسهٔ فیضیه در صحنهٔ سیاسی کشور به سال‌های پس از ۱۳۴۰ بازمی‌گردد که اصلی‌ترین پایگاه سخنرانی امام و سپس شاگردان ایشان برای تهیه، تکثیر و توزیع اعلامیه، نامه‌ها و سخنرانی‌های امام می‌شود. همچنین در این مدرسه سنگی قرار داشت که سخنرانان انقلابی روی آن می‌ایستادند و سخنرانی می‌کردند از این رو این سنگ به "حجر انقلاب" معروف شد.

حمله تروریست‌ها به یک مدرسه ابتدایی

شفاف نوشت: تروریست‌ها به یک مدرسه ابتدایی در مسکو حمله کردند.



خواستگاری از این دخترها حرام است

ازدواج به عنوان یك تاسیس حقوقی و قانونی دارای مراحلی است كه خواستگاری اولین مقدمه بر این پیمان مهم به‌ شمار می‌رود. همه ما درضمیر خود درک روشنی از خواستگاری داریم . خواستگاری "بیان رسمی تقاضای ازدواج" است و عموماً به لحاظ عرفی، با مراجعه خانواده و آشنایان پسر به خانواده دختر و طرح موضوع فوق محقق می‌شود.

خواستگاری از چه شخصی مجاز است و چه زمانی خواستگاری ممنوع است؟ ماده 1034 قانون مدنی پاسخ ما را تا حدود زیادی می‌دهد: هر زنی را كه خالی از موانع نكاح باشد، می‌توان خواستگاری کرد". بنابراین خواستگاری هنگامی صحیح است که: اولا، ازدواج با آن زن حرام نباشد، این ممنوعیت دایره‌ای بزرگ‌تر از محارم سببی و نسبی و رضاعی دارد.

به گزارش مشرق، زنی که در دوره "عده رجعی" به سر می‌برد نیز مانند زن شوهردار است و به تصریح یا کنایه (به طور ضمنی) نمی‌توان از او خواستگاری کرد زیرا این نوع خواستگاری تجاوز به حق طلاق‌دهنده است و امکان رجوع را از وی سلب می‌کند. در میان فقها نظری وجود دارد که خواستگاری از زنی که دوران عده وفات را سپری می‌کند، به صورت غیر‌صریح و کنایه منعی ندارد، ولی خواستگاری زنی که در عده بائن است فقط به کنایه مجاز است. با وجود این شوهر پیشین زن می‌تواند به تصریح نیز از او خواستگاری کند.

ثانیا، کسی که خواستگاری می‌شود موضوع خواستگاری دیگری نباشد. اما سوالاین است که آیا این ممنوعیت جنبه قانونی هم دارد یا تنها یک منع شرعی و اخلاقی است؟ در این خصوص باید گفت خواستگاری زنی که دیگری از او خواستگاری کرده است حرام است اما به نظر نمی‌رسد که اگر منتهی به وصلت شود، عملی غیرقانونی رخ داده باشد. البته اگر خواستگار از او صرف‌نظر کند یا اذن خواستگاری دهد قطعا مانعی در این راه نخواهد بود، زیرا به گفته پیامبر (ص) این کار ورود در معامله دیگری است و ورود در آن پیش از برهم زدن نامزدی نهی شده است.

همچنین از آنجا که نهی، ظهور در حرمت دارد، نظر معتبر فقیهان امامیّه حرمت این خواستگاری است. فقیهان عامه نیز در این‌باره اتفاق نظر دارند. به علاوه اضرار به دیگری و تجاوز به حق خواستگار، از نظر اخلاقی نیز ممنوع است.

لباس عروس غزه‌ای‌ها

در منطقه تحت محاصره نوار غزه در فلسطین از سوی گروه "فتح" یک مراسم عروسی دسته جمعی برگزار شد. در این مراسم 50 زوج غزه‌ای با هم عقد ازدواج بستند و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آنها از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

به گزارش عصر ایران، نکته جالب این مراسم لباس مخصوص عروس‌های این ازدواج دسته جمعی بود. تمامی عروس‌ها چفیه به سرکرده و از لباس عروس سفید که معمولا لباس عروس مرسوم در بیشتر کشورهای دنیا است، خبری نبود و عروس‌ها مانتوهای‌های متحدالشکل مشکی رنگ پوشیده بودند. تصویر زیر یکی از 50 زوج این مراسم است.



"کمال حيدري" اين بار امام زمان (عج) را انکار کرد!

 "سید کمال حیدری" روحاني خود شيفته‌اي است که با سخنراني‌هاي جنجالي خود در شبکه ماهواره‌اي "الکوثر" توانست شهرت قابل توجهي براي خود کسب کند و طي چند سال اخير تلاش کرده خودش را يک مرجع تقليد معرفي کند، در جديد ترين اظهاراتش جهاني بودن حضرت "وليعصر" عجل الله تعالي فرجه الشريف را انکار کرده است.

به گزارش شيعه آنلاين، او در اظهارات جديد خود در منزله ولادت حضرت صاحب الزمان عجل‌الله تعالي فرجه الشريف بيشتر روایت‌هاي موجود را مجهول و ضعیف السند دانست و بر روش تدریس روایی مرجع عاليقدر جهان تشيع، مرحوم آيت‌الله سید "ابوالقاسم خوئی" ایراد گرفت و در اظهاراتش سخنان به سخنان شيخ "أحسايي" و شيخ "طباطبايي" که هر دو از علماي فرقه شيخيه بودند استناد کرده و مي‌گويد که ظهور حضرت مهدي عجل‌الله تعالي فرجه الشريف در اين جهان رخ نخواهد داد بلکه در آخرت صورت خواهد گرفت!



او حتی در مورد اسناد شیخ "کلینی"، شيخ "صدوق" و شيخ "مفید" اشکال گرفته و گفته: این احادیث مجهول هستند و حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا در طول تاریخ هیچ یک از علما به این مسائل اشکال نگرفتند و اکنون به ذهن فردي مانند "کمال حيدري"‌ رسيده است؟!

زمین‌گیر شدن آیپک به خاطر ایران

نیویورک تایمز (nytimes) در تحلیلی درباره لابی "آیپک" نوشت: قوی‌ترین گروه طرفدار اسرائیل زمین‌گیر شد. آخرین باری که این لابی موفق نشد به هدف‌اش برسد برمی‌گردد به دوره ریگان که این لابی موفق نشد جلوی فروش هواپیماهای هاوکس به عربستان را بگیرد. اما از آن، زمان رکورد بی‌سابقه‌ای را  در تصویب قوانین به نفع اسرائیل در آمریکا به ثبت رسانده است.
 
به گزارش جام، این لابی توانسته است با استفاده از یک شبکه قوی از حامیان مردمی و موسسات کمک کننده، لوایحی را با اکثریت موافق تصویب کند. اما حالا آیپک وارد یک رابطه سرد با کاخ سفید شده است، به طوری که با مقاومت سنگین اوباما مواجه شد و در تصویب لایحه تحریم ایران با شکست مواجه شد و دیگر به دموکرات‌ها برای تصویب لایحه فشار نیاورد. در پایان این گزارش آمده است: نمایندگان مجلس تایید می‌کنند که جو حاکم بر کنگره آمریکا تغییر کرده است. به طوری که حتی اعضای لابی آیپک هم برای فشار آوردن بر ایران با هم متحد نیستند.
 
سرنوشت نامعلوم وسایل شخصی منتسب به "حضرت محمد (ص)"

"عبدالله ناصر الحلمی" دبیر کل جمعیت اهل بیت و اتحاد نیروهای صوفی مصر از وزارت اوقاف این کشور خواسته پرده از سرنوشت وسایل شخصی منتسب به "حضرت محمد (ص)" پیامبر اسلام بردارد که در مسجد امام حسین (ع) نگهداری می‌‌شده است.



به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، حلمی تأکید کرد که وسایل شخصی پیامبر که شامل شمشیر، لباس، سرمه‌دان و چند تار موی پیامبر بوده به علاوه یک قرآن نفیس دست‌نویس مربوط به دوران "عثمان بن عفان" که به محل نامعلومی انتقال داده شده‌اند و از وزارت اوقاف خواست که محل دقیق نگهداری از این آثار و تاریخ دقیق بازگشت آنها را اعلام کند.



سی ان ان گزارش داد که تا زمان نگارش این گزارش تلاش‌های مدیر مسجد امام حسین و دبیر کل دبیر کل جمعیت اهل بیت(ع) و اتحاد نیروهای صوفی مصر و شبکه سی ان ان برای تماس با مسئولان وزارت اوقاف مصر بی‌فایده بوده است. وی همچنین از مقامات وزارت اوقاف خواست مسجد امام حسین را که مدتی است به بهانه واهی نگرانی از انتشار تشیع مسدود شده به روی پیروان اهل بیت(ع) بازگشایی کنند.

دیپلمات‌های توریست

"کارل بیلت" وزیر خارجه سوئد از آن سیاستمدارانی است که مثل مردم عادی کشورش زندگی می‌کند و اهل شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ نویسی است و همین چند روز پیش "محمود سریع‌القم" او را در فرودگاه زوریخ مثل مردم عادی چمدان به دست در صف دریافت کارت پرواز دیده بود و برایش سوال پیش آمده بود که کدام ساختارو قوانینی باعث می‌‌شود تا به این حد، مسئول مهم یک کشور کم هزینه باشد.

مهر نوشت: وزیر خارجه سوئد اولین مقام اروپایی نیست که به ایران سفر می‌کند و قبل از ورودش به تهران برای بازدید از آثار باستانی کشور به اصفهان، زنجان یا شهری غیر از تهران سفر می‌کند. شاید خیلی در قید و بند عرف‌های دیپلماتیک هم نیست که به محض ورودش به ایران، ابتدا به اصفهان رفته تا فارغ از مراسم دست و پاگیر استقبال رسمی، از آثار باستانی این شهر بازدید کند.  

وزیر خارجه سوئد



در سال 91 در جریان برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، "تساخیاگین البگ دورج" رئیس جمهور مغولستان پیش از برگزاری اجلاس سران، به زنجان رفت تا بنای خشتی با گنبد فیروزه‌ای متعلق به "مقبره الجایتو" ایلخان مغول است را بازدید کند و به اصفهان هم رفت و  بعد از آن به عنوان  نخستین مقام رسمی سطح اول یک کشور خارجی پا در حساس‌ترین تاسیسات هسته‌ای ایران گذاشت.

رئیس جمهور مغولستان



سال 88 زمانی که "محمود احمدی‌نژاد" در قالب سفرهای استانی‌اش در استان آذربایجان شرقی به سر می‌برد، "احمد داووداوغلو" وزیر خارجه ترکیه به تبریز رفت و در آنجا با رئیس جمهور سابق کشورمان دیدار کرد. ماجرای سفر "هوگو چاوز" رئیس جمهور سابق ونزوئلا که دوستی عمیقی با احمدی‌نژاد داشت به مشهد و حضورش در حرم امام رضا (ع) هم جنجال زیادی در سال 88 برانگیخت.



ترس MI6 از آموزش‌های یک تروریست در سوریه

"روزنامه دیلی استار" چاپ انگلستان اعلام کرد که جهادی‌های انگلیسی در سوریه پس از آموزش دیدن زیر دست یک سرباز هلندی سابق که اصلیت ترکیه‌ای دارد، به کشورشان بازمی‌گردند. این سرباز هلندی سابق، یک مسلمان افراطی است و زبان انگلیسی را شکسته صحبت می‌کند. او جهادی‌ها را به نحوه استفاده از اسحله‌های اتوماتیک و فنون جنگی برای انجام عملیات جنگی آموزش می‌دهد.
 
به گزارش ابنا، دیلی استار اشاره کرد که نیروهای امنیتی انگلستان به شدت این مرد را تحت نظر دارند، لقب این شخص "الشیشانی الواضح” است و این لقب در اشاره به ویدیویی است که تعدادی از متمردان چچنی سر یک سرباز روسی را از تنش جدا می‌کنند و mi6  بیم آن دارند که تروریست‌هایی که توسط این سرباز هلندی آموزش دیده‌اند پس از بازگشت به انگلستان از مهارت‌هایی خود در راه اهداف تروریستی استفاده کنند.




وی سال گذشته با دو جهادی انگلیسی به نام‌های "محمد الاعرج" ۲۳ ساله و "شکری الخلیفی" ۲۲ساله در یک عکس ظاهر شد، که این دو جهادی بعدها به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند. وزارت امور خارجه انگلستان می‌گوید که حدود ۳۵۰ انگلیسی به سوریه سفر کردند تا در کنار گروه‌های تروریستی به جهاد بپردازند.

برخی خیابان‌‌ها بعد از انقلاب چه نامی گرفتند؟

پیش از انقلاب اسلامی، به گفته یک محقق، تهران شهر شاه شده بود. ۶۶ خیابان تهران در آن روزها به نام شخص شاه یا خاندان پهلوی بود، در حالی که بعد از انقلاب فقط چهار خیابان به نام بنیانگذار انقلاب یا نزدیکان ایشان نامگذاری شد که با توجه به اقبال مردم به رهبرشان، امری طبیعی است.

به گزارش جهان، در عین حال در تهران قبل از انقلاب، مذهب و بخصوص مذهب اسلام جایی نداشت، اما جالب است بدانید در همان دوره در بخش‌هایی از تهران بویژه در جنوب این شهر، مردم نام شخصیت‌های مردمی را روی محلات خود می‌گذاشتند؛ از نام شاعران مبارز گرفته تا تختی؛ ورزشکاری که در اذهان مردم آن روزگار و حتی زمان ما به عنوان یک قهرمان شناخته می شود. نقل است که در آن زمان حتی اگر نام شهری روی یک خیابان بود، مردم از در مخالفت با دولت نام ساکنان شهر را روی آن می‌گذاشتند. دولت می‌گفت شیراز، مردم می‌گفتند شیرازی‌ها.

جالب است بدانید نامگذاری اسامی خارجی بر خیابان های تهران و نیز نامگذاری اسامی جغرافیایی بر معابر جزو سیاست های نامگذاری در هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.



لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز!



10 هزار کودک در سوریه کشته شده‌اند

بازرسان سازمان ملل می‌گویند، کودکان در سوریه مورد سو‌ء‌استفاده‌ جنسی قرار گرفته، به عنوان کودک سرباز و سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌شود. "لیلا زروقی"، نماینده ویژه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه قرار است این گزارش درباره وضعیت کودکان در سوریه را در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل ارایه کند. براساس تخمین‌ها و گزارش‌ جدید بازرسان سازمان ملل دست کم 10 هزار کودک در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و خشونت‌های شدیدی علیه آن‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش بهار، در این گزارش آمده که کودکان را در بازداشتگاه‌های بزرگسالان نگه می‌دارند و آن‌ها را مورد شکنجه‌های شدید قرار می‌دهند. آن‌ها را با کابل فلزی، باتوم آهنی و چوبی مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها شوک الکتریکی می‌دهند.  کودکان را مورد شکنجه جنسی قرار داده و ناخن پاها و دست‌هایشان را می‌کشند. همچنین سوختگی با سیگار، حبس در سلول انفرادی، شکنجه خویشاوندان در مقابل کودکان و مجبور ساختن به بیدار ماندن از دیگر موارد گزارش شده سوءاستفاده و آزار علیه کودکان در سوریه است.

ما از سبد كالا برگشته‌ايم، سبد كالا از ما برنمي‌گردد

قانون در مطلبی طنز نوشت: جناب آقای یارانه دهنده، آخر این رسمش است؟ داشتیم؟ ما چه هیزم تری به شما فروخته بودیم که شما اینگونه ما را سنگ روی یخ کردید؟ آیا از ما بدی دیده اید؟ کسی چیزی گفته بود؟ والا دروغ گفته... به این برکت. کدام ماشین؟ کدام اموال؟ کدام پول؟ اصلا بیا بگرد! ما دانشجویی بیش نیستیم که از فرط تخم‌مرغ‌خواری کبد برایمان نمانده است. آن از روز سینمای مجانی که شیشه سکوریت درب سینما توی سر و صوتمان شکست و ملت را دیدیم که مثل گلادیاتورهای دلاور با سر و صورت خونین به داخل سینما هجوم می‌آوردند، این هم از این.

شانس نداریم که. چرا باید ما را از سبد کالایمان محروم کنید؟ تقصیر ماست که پدرمان 550 هزار تومان حقوق می‌گیرد؟ بگوییم همان را هم نگیرد دلتان خنک بشود؟ مشکلتان آن پنجاه هزار تومان بود؟ خدا شاهد است وقتی مردم را دیدیم که شاد و خندان در صف‌های چند صد متری در سرمای منفی هشت درجه ایستاده بودند و خود را از لای میله‌ها رد می‌کردند یا به زور می‌چپاندند داخل فروشگاه‌ها و همدیگر را له می‌کردند، جای خالی خودمان را می‌دیدیم  و دلمان می‌گرفت.

از آن مردمی که از طریق پیامک مطلع شده بودند که این سبد به آنها تعلق نمی‌گیرد و باز سه ساعت در صف ایستاده بودند و کارت خود را به متصدی داده و اصرار می‌کردند حالا تو یه بار دیگه بزن! خجالت کشیدیم (چون ما اصلا تلاش هم نکرده بودیم). همچنین از مردمی که نمی‌دانستند چنین سامانه‌ای وجود دارد، اما حس می‌کردند در صف باشند بهتر است، ضرر که ندارد! اما ما چه؟ اصلا ندیدیم روغنی که می‌دهند سرخ‌کردنی است یا نه. برنجش سرب و کادمیم دارد یا نه؟ آیا پس از گرفتن سبد کالا (انشاا... خدا قسمت شما بکند) سبد خالی را پس می‌گیرند یا نه؟

نمی‌شد یک سبدکی، روغنکی، مرغکی، تکریمکی، چیزکی به ما هم می‌رساندید؟ خدا بر سر هیچ ایرانی‌ای نیاورد. نیاورد آن روز را که چیزی را مفتی بدهند و او از آن محروم باشد. چه بسا که آن چیز هرچه فکر می‌کنید_نچ نچ نچ_ باشد! که می‌دانیم بد دردی است. خدا بیامرزد پدر آن رفیقمان را. ماهی چهل و پنج تومان می‌ریخت به حسابمان خیلی شیک و محترمانه. هر ماه چهار ساعت در صف عابر بانک می‌ایستادیم ، می‌گفتیم برای خودمان مبل و پرده و ماشین لباسشویی (نه نه ماشین لباسشویی نه چیز... یخچال) می‌خریدیم.

بقیه‌اش را هم پس‌انداز می‌کردیم برای بچه‌ها. یادش بخیر روز واریز یارانه تمام سیستم شتاب کلا مختل می‌شد! هعی...! انگار همین ماه قبل بود! الان خب دیگر خیلی وضع فرق کرده... چون که یارانه نقدی نیست... چیز است... کوپنی است... نه! کارتی است، اصلا ما چه می‌دانیم. همینی هست که هست. حالا از ما که گذشت ولی ما می‌دانیم یک جایی یک روزی در یک فروشگاهی یک سبد کالایی حاوی روغن و مرغ و برنج و پنیر و تخم‌مرغ، دلش با ماست، منتظر ما نشسته است. به قول شاعر: ما از سبد كالا برگشته‌ايم، سبد كالا از ما برنمي گردد.
 
واکنش مدیر مسئول "انتخاب" به خبر کیهان

"مصطفی فقیهی"، مدیر مسئول انتخاب، در گفتگو با ایران خبر، ضمن تاکید دوباره بر این موضوع که دقیقا سایت انتخاب به دلیل انتشار نامه دوم زیبا کلام به شریعتمداری فیلتر شده است، گفت: این گفته‌ها بر مبنای ادعا و یا تصور شخصی بنده نیست و اعلام جرم دادستانی به روشنی ثابت می‌کند که چرا انتخاب را فیلتر کرده‌اند، این فرافکنی از سوی کیهان عجیب نیست، طبیعتا در چنین شرایطی، نمی‌توان از آنها انتظار کمک به یک سایت فیلتر شده را داشت و توقع راستگویی هم از آنها نیست.

مدیر مسئول انتخاب، همچنین تاکید کرد: به خاطر رویکرد سال‌های اخیر در جریده‌ای پر افتخار مانند کیهان متاسفم و جدا نگران عاقبت سرنوشت مدیر مسئول این روزنامه هستم.

به گزارش ایسنا، لازم به یاد آوریست که کیهان در ستون "گفت و شنود" امروز خود نوشت:

گفت: مدیر سایت زنجیره‌ای انتخاب گفته است این سایت را به خاطر انتشار نامه زیباکلام به شریعتمداری فیلتر کرده‌اند!

گفتم: این نامه را همه سایت‌ها منتشر کرده بودند و اگر فیلتر شدن سایت انتخاب به این علت بود باید ده‌ها سایت دیگر را هم فیلتر می‌کردند!

گفت: چه عرض کنم؟! خجالت کشیده علت اصلی فیلتر‌شدن را اعلام کند.

گفتم: یارو را رُتیل نیش زده و در بستر افتاده بود، به اطرافیانش گفت که اگر مُردم روی سنگ قبرم بنویسید؛ در اثر حمله "شیر" دار فانی را وداع کرده است!

ماجراي خريد کاخ‌هاي مجلل براي فرار از حمله صدام !

اوايل دهه 90 قرن گذشته ميلادي، ارتش رژيم منحله بعث عراق به دستور "صدام" ديکتاتور سابق اين کشور حمله گسترده و تمام عياري به کشور کويت کرد. بر اثر آن حمله، کويت به طور کامل به اشغال عراق در آمد به گونه‌اي که مقامات و حکام کويتي مجبور شدند پا به فرار بگذارند. پادشاه کويت به عربستان پناه برد و بسياري از ديگر شاهزادگان و حکام اين کشور به کشورهاي اروپايي پناه بردند.


به گزارش شيعه آنلاين، همان موقع بود که نگراني شديد مقامات عربستان سعودي را فرا گرفت و براي تهيه مکان و مسکني امن، به تکاپو افتادند از همين رو بسياري از شاهزادگان آل سعود در شهرها و کشورهاي مختلف اروپايي کاخ‌هاي مجللي براي خود خريدند تا در صورت حمله احتمالي رژيم صدام به عربستان، از کشورشان فرار کرده و به کاخ‌هايشان در اروپا پناه ببرند.


تصاوير ذيل که توسط روزنامه انگليسي "گاردين" منتشر شده، به کاخ هاي شاهزادگان آل سعود در کشورهاي مختلف اروپايي مربوط مي‌شود." گاردين" در گزارش خود ماجراي چگونگي و علت خريداري 16 کاخ و ويلاي مجلل به ارزش ميلياردها دلار توسط شاهزادگان رژيم سعودي را شرح داده است.

پیدا شدن دستگاه شنود در دفتر نخست‌وزیری ترکیه

منابع آگاه رسانه‌ای اعلام کردند که 23 نفر از محافظان "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه از کار برکنار شدند. این منابع اعلام کردند که دستور برکناری این افراد، بلافاصله پس از تکمیل گزارش مربوط به پیدا شدن تجهیزات شنود در دفتر نخست‌وزیری ترکیه صادر شد و این گزارش به دادستانی کل ارائه شده و یک دادستان ویژه مسئول پیگیری پرونده مربوط به احتمال جاسوسی از دفتر اردوغان مشخص شده است.

به گزارش فارس به نقل از جیهان، بر اساس این گزارش در میان افراد برکنار شده اسامی برخی از محافظان نزدیک به اردوغان و کارمندان مرکز بررسی دوربین‌های مداربسته در مقر نخست‌وزیری در آنکارا به چشم می‌خورد.

سند تصویری بکر از انقلاب مردمی

تابناک نوشت: بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هر ساله مستنداتی از فرآیند این رخداد عظیم منتشر شده است.عکس‌های بجای مانده از دوران انقلاب یکی از گنجینه‌هایی است که در طی این سال‌ها در کنار سایر اسناد به مرور زمان منتشر شده و نسل‌های مختلف را با روحیه ظلم‌ستیزی مردم ایران در آن دوران آشنا کرده است.




شیخی که به خواب "احمدی‌نژاد" آمد، هاشمی بود؟

ظاهرا احمدی‌نژاد خواب دیده  با "یک شیخ که نامش را نمی‌برد" در جاده هراز می‌رفته‌اند و بعد از یک گردنه ناگهان وسط جاده ۳ صندلی دیده که در دو صندلی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود. آن شیخ همسفر مدام تلاش می‌کرد روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی(ره) به او اجازه نداده و در عوض ناگهان رو به احمدی‌نژاد کرده و گفته‌اند: آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!"

به گزارش آینده، با توجه به تاریخ ذکرشده برای این خاطره، یعنی سال 80، می توان حدس زد که آن شیخ "هاشمی رفسنجانی" بوده و شاید قبل از انتخابات سوم تیر که در آن هاشمی و احمدی‌نژاد رقیب هم در دور دوم بودند. جالب آن که رویه خواب دیدن و تعریف این خواب‌ها  برای بالابردن مقبولیت محمود احمدی‌نژاد در دوران پس از قدرت هم ادامه دارد. گویا این جریان کامش هنوز از این دست خواب‌ها بسیار شیرین است.
 
این در حالی است که ایشان در سال‌هایی که استاندار اردیبل بود به تحصیل دکتری مشغول بود و از آنجایی که تحصیل دکتری خودش یک شغل محسوب می‌شود، همزمانی این دو امری خلاف قانون بوده و بعید است امام در عالم واقع این رویه غیرقانونی را تایید می‌کرده است. با توجه به اینکه "بهبهانی" استاد راهنمای ایشان بعدا کسوت وزارت نه چندان موفق وزارت راه را پوشید، ابهاماتی در خصوص صلاحیت علمی احمدی‌نژاد برای این مدرک مطرح شد، فقط یک نمونه آن دانستن زبان انگلیسی در مقطع دکتری است که وی فاقد  این توانایی است.

زبان مشترک پوتین و پلنگ ایرانی/ مهجور در داخل، عزیز در خارج

رسانه‌های روسی برای آنکه "ولادیمیر پوتین" را همواره در کانون توجه قرار داده باشند، اقدام به انتشار تصاویری از وی در حالات مختلف می‌کنند. پویتن در لباس غواصان، در حال شکار ببر، در حال بازی هاکی و یا اسکی کردن عکس‌هایی است که سعی شده در آن پوتین به عنوان رهبری همه کاره جلوه داده شود. اما در حالی که تصویر شکار پلنگ پوتین همچنان در اینترنت وجود دارد، "صدای روسیه" عکس‌هایی از رئیس جمهور این کشور در حالی که یک توله پلنگ ایرانی را در آغوش دارد به تصویر کشیده است.

به گزارش مهر، این عکس‌ها با عنوان "پوتین با توله پلنگ ایرانی در سوچی به زبان مشترک رسید" منتشر شده است و به نوشته این سایت خبری، پوتین حاضر نشده صحبت چندانی با خبرنگاران حاضر در محل انجام دهد و فقط عنوان داشته که "من و این پلنگ یکدیگر را دوست داریم."


صدای روسیه در ادامه به تاریخچه دوستی پوتین با حیوانات اشاره کرده و می‌نویسد: پوتین شخصا برنامه‌هایی برای محافظت از حیوانات در معرض خطر، دارد، در سال 2010 میلادی پوتین شخصا دو پلنگ ایراتی را در پارک ملی سوچی رها کرد. نوشته این سایت، مرکز حفاظت از پلنگ ایرانی در سال 2009 میلادی و با تصمیم پوتین در پارک ملی سوچی دایر شد و هزنیه های آن از محل هزینه های فدرال تامین می شود.

چیزی شبیه به معجزه برای زن آمریکایی

واشنگتن پست نوشت: "خدیجه محمد" نام یک زن خدمتکار مسلمان است که اصالتا آمریکایی است و در رستورانی در شهر تنسی کار می‌کند. او که به شدت از مشکلات اقتصادی به ستوه آمده بود، مجبور شد برای مراقبت از مادرش که دچار حمله قلبی شده بود مدتی سر کار نرود اما به دلیل انبوهی از قبوض پرداخت نشده و اخطارهای قطع سرویس، با ناامیدی هرچه تمام تر به محل کارش رفت و نمی‌دانست که خداوند برای او چیزی شبیه یک معجزه در نظر گرفته است.



به گزارش جام، هنگامیکه یک خانواده سه نفره میز غذا را ترک کردند، خدیجه برای تمیز کردن میز به آنجا رفت، او از دور متوجه شد که صورتحساب به صورت وارونه روی میز قرار دارد (در آمریکا قرار دادن صورت حساب به صورت وارونه به معنای انعام کم و یا نارضایتی مشتری است) و با خودش گفت که چه کاری انجام داده‌ام که مشتری از من ناراضی بوده است.

اما زمانی که صورتحساب را برداشت آنچه می‌دید باور نمی‌کرد، یک انعام هزار دلاری هدیه خانواده مرموز به او بود. آنها قصد داشتند این پول را در یک کار خیر صرف کنند و زمانی که متوجه زحمات این زن در رستوران شدند این پول را به صورت انعام همراه با یک یادداشت با مضمون: "مسیح این پول را به ما بخشید و ما می‌خواهیم آن را به شما تقدیم کنیم. خداوند قبول کند". برای او روی میز گذاشتند.

این زن در این رابطه به خبرنگاران گفت: از آنها سپاسگذارم و امیدوارم من هم روزی بتوانم این پول را به کسی که نیاز دارد کمک کنم.

دریافت مدرک دکترا در 92 سالگی

"هرماین تجیکانانگ" با 92 سال سن در حالی که از خوشحالی بر روی صندلی چرخدار لبخند می‌زد، درجه دکترای خود را از دانشگاه پادجادجارانگ باندونگ دریافت کرد و رسانه‌های اندونزی نوشتند که وی متولد سال 1922 میلادی است و توانسته در مدت پنج سال دوره تحصیلات تکمیلی برای اخذا دکترا را بگذراند و با اینکه پایان نامه این پیرمرد اندونزیایی هفت بار تجدیدنظر شده اما وی با تحقیق بیشتر آن هم بر روی تخت بیمارستان به دلیل دو بار حمله قلبی به اتمام رسانید.


به گزارش عصر ایران، پیرترین فارغ‌التحصیل اندونزی پیش از این یک زن بود که در سن 83 سالگی و در سال 2010 موفق به اخذ دکترا شد.



گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر



عصر ایران منتشر کرد، هیلاری کلینتون و دخترش"چلسی" در کنار "بان کی مون" دبیر کل سازمان‌ملل در مقر ملل متحد در نیویورک


شبه نظامیان مسلح در کشور جنگ‌زده جمهوری آفریقای مرکزی



کمیته جهانی حمایت از روزنامه نگاران، "ترکیه" را متهم کرد

بر اساس گزارش سالانه "کمیته جهانی حمایت از روزنامه‌نگاران" که روز شنبه در رسانه‌های ترکیه بطور گسترده منتشر شد، آمده است که به علت مداخله دولت آنکارا، آزادی بیان، عقیده و فعالیت خبرنگاران در ترکیه بسیار محدود شده است و به همراه ترکیه کشورهای مصر، اکوادور، لیبریا، روسیه، ویتنام، زیمبابوه و بنگلادش در زمینه آزادی رسانه‌های از جمله کشورهای خطرناک محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، این گزارش اضافه کرد که ترکیه در سال 2013 میلادی از لحاظ تعداد خبرنگاران زندانی در صدر کشورهای جهان قرار داشته و تلاش برای "خود سانسوری" در رسانه‌های این کشور با تحقیقات گسترده و شکایات از خبرنگاران، بطور گسترده اعمال می‌شود و اعلام کرد که در مجموع 72 نفر از اصحاب رسانه هم اکنون در ترکیه در بازداشت هستند که از این تعداد دستکم 42 خبرنگار و چهار نفر دیگر نیز از دستیاران رسانه‌ها هستند.

نیروهای دولتی ترکیه در جریان تظاهرات، خبرنگاران داخلی و خارجی را برای تهیه آزادانه اخبار تحت فشار قرار داد و حتی تعدادی از آنان را بازداشت کرد. شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون ترکیه، چهار شبکه تلویزیونی این کشور را که اخبار تظاهرات مردمی را پخش می‌کردند، جریمه کرد و بسیاری از خبرنگاران به دلیل انتشار اخبار انتقادی از دولت آنکارا در زمینه تظاهرات مردمی تابستان سال گذشته، از کار برکنار شدند و یا مجبور به استعفاء شدند.

هونلاین: ایرانیان تاجرانی با سابقه 2000 ساله دغل‌بازی هستند

"مالکوم هونلاین" از سران جامعه یهودیان آمریکا در گفتگو با نشریه اسرائیلی هاآرتص مدعی شد: "زمانی که محمدجواد ظریف نماینده ایران در سازمان ملل بود، مرا برای صرف شام به خانه خود در نیویورک دعوت کرد. من چون قواعد غذای حلال یهود را رعایت می‌کردم، چیزی نخوردم اما با ظریف گفتگوهای طولانی داشتیم. ظریف، مردی جذاب، باهوش و زیرک است. روحانی نیز باهوش است. اما نباید فراموش کنیم که در برابر تازه‌کاری ما، این افراد (ایرانیان) تاجرانی با قدمت 2000 ساله هستند و می‌دانند که چگونه مذاکره کنند و چگونه در هر موقعیتی، فریبکاری کنند."



به گزارش مشرق، او می‌گوید: از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد با سیاست‌های فعلی دولت اوباما (که مبتنی بر مذاکرات دیپلماتیک با ایران است)، مقابله جدی داشته باشد. هونلاین مسئول اجرایی کنفرانس رؤسای سازمان‌های مهم یهودیان آمریکایی، اتحادیه‌ای شامل بیش از 50 تشکل یهودیان در آمریکا است. او از جمله سران یهودی است که پس از توافقنامه هسته‌ای ژنو، به شدت از آن انتقاد کرد، به همین دلیل مقامات امنیت ملی کاخ سفید، چند روز پس از توافق ژنو جلسه ویژه‌ای را با هونلاین و سایر مقامات یهودی گذاشتند تا آنها را از مفاد توافقنامه آگاه سازند.

هونلاین پس از آن جلسه گفته بود که مقامات کاخ سفید توضیحات خوبی درباره جزئیات توافقنامه ارائه دادند. با این حال، این رهبر یهودی تاکید داشت که "این منطقی است که به هر معامله با ایرانیان باید با شک و تردید نگاه کرد. تاریخ ایرانیان شامل فریب، دغل‌بازی و دروغ است و این مسائل، تغییری نکرده و فقط فشار تحریم‌ها است که سبب تغییر موضع ایرانیان شده است."

او درباره روحانی نیز گفته بود: روحانی یکی از مذاکره‌کنندگان ایران طی سال‌های 2003 تا 2007 بود. او کتابی نوشته که در آن به صراحت اعلام کرده که چگونه دروغ گفته، تحریف و فریبکاری کرده تا برای ایران زمان بخرد تا برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد. هدف اصلی آمریکا و اسرائیل از مذاکرات، نابودی کامل برنامه هسته‌ای ایران است.



تصویر  اوباما در جلسه کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودیان آمریکایی. هونلاین، نفر وسط است.

ایران از اروپا و روسیه چقدر گندم خرید؟

خرید غذایی هرگز شامل تحریم‌های وضع شده علیه برنامه هسته‌ای ایران نبوده با این‌ همه تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا و آمریکا، پرداخت پول و ارسال محموله‌های غذایی را در دو سال گذشته دشوار ساخت اما به دنبال توافق هسته‌ای ژنو و کاهش برخی تحریم‌ها، انجام چنین معاملاتی راحت‌تر شده است. رویترز به نقل از منابع بازرگانی اروپایی گزارش داد که خریدار غلات دولتی ایران محموله‌هایی که منبع آنها از روسیه و اتحادیه اروپا از جمله آلمان بوده را برای تحویل بین مارس تا مه خریداری کرده است. یک صادرکننده گندم اروپایی مجموع این خرید را حدود 600 هزار تن تخمین زده است.

به گزارش بهار، آخرین خرید بزرگی که شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام داد در مارس بود که حدود 250 هزار تن گندم از مکزیک برای تهیه پاستا و180  هزار تن گندم خوراکی از منطقه دریای سیاه خرید. بر اساس این گزارش، اگرچه پرداخت پول این معاملات نسبت به مقصدهای دیگر با سرعت انجام نمی‌گیرد اما ایران به طور فزاینده به بازار پرمنفعتی تبدیل شده است. ایران در فصل گذشته با خرید بیش از یک میلیون تن گندم از آلمان، یکی از مشتریان بزرگ این کشور بود. حدود 250 هزار تن گندم آلمان قرار بود در ژانویه به ایران ارسال شود. منابع بازرگانی پیش‌بینی می‌کنند با بازگشت خریداران خصوصی ایران به بازار جهانی، خریدهای بیشتری از سوی ایران در ماه‌های آتی انجام گیرد.

پاپ شکلاتی هدیه‌ای برای ابراز علاقه

عصر ایران منتشر کرد، درگیری یهودیان ارتدوکس با پلیس اسراییل در شهر قدس بر سر قطع یارانه پرداختی دولت به دانشجویانی که به خدمت سربازی نمی‌روند



برگزاری مانور مقابله با فرار حیوانات در باغ وحش توکیو



تلاش آتش نشانان برای پایین آوردن آنتن روی یک ساختمان که در اثر باد شدید شکسته است (شهر بانگولت فرانسه)



داشنجویان یک کالج در ایتالیا برای نشان دادن علاقه خود به پاپ فرانسیس اول تصمیم گرفتند تا مجسمه وی را با استفاده از کاکائو در مدت 4 هفته بسازند و آن را در ملاقات خود با پاپ به وی هدیه کنند.



یک مجسمه اثر یک هنرمند آمریکایی با عنوان مجسمه "خواب‌رو" در محوطه کالج "ولسلی" در ماساچوست آمریکا نصب شده است.



یک اتفاق عجیب سیاسی در مراسم افتتاحیه المپیک سوچی


سایت دیلی میل در تیتر یک خود به حذف حلقه پنجم المپیک پرداخت و نوشت: هنوز مشخص نیست که چرا حلقه پنجم المپیک حذف شده است و به جای آن یک ستاره افزوده شده است. این در حالیست که شبکه یک روسیه که بازی‌ها را زنده برای جهان پخش می‌کرد از تصاویر آرشیوی استفاده کرد و در آن همان حلقه پنجم مشخص بود.
 


به گزارش جام، روزنامه دیلی تلگراف نیز نوشته است که تصاویر پشت صحنه از اتاق پوتین نیز نشان می‌دهد که این امر مهندسی شده بوده است و مشخص است که تلویزیون دولتی رئیس جمهور تصویر حلقه را برای مردم جهان نشان داده بود در حالیکه در خود مراسم به جای حلقه، نشان ستاره جای گرفت. البته برخی این را یک بازی سیاسی دانسته‌اند زیرا مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی اگرچه مثل خود این رقابت‌ها هزینه زیادی در بر داشت با این حالی خالی از حاشیه نبود.



در واقع زمانی که خود پوتین شخصا دستور شروع این مراسم را داد، می‌شد احساس کرد که مراسم خاصی پیش رو است با این حال زمانی که فرصت به رونمایی از نماد المپیک که همان 5 حلقه معروف این بازی‌ها است، رسید اتفاق خاص‌تر رخ داد؛ اگر چه سالیان سال است که نماد المپیک متشکل از 5 حلقه به معنی 5 قاره مختلف دنیا، در جاهای مختلف رونمایی می‌شود با این حال در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی این نماد با 4 حلقه رونمایی شد و به جای حلقه پنجم ستاره سفیدی گذاشته شد.

همین مورد حالا جدال زیادی را به راه انداخته است؛ در واقع حلقه قرمز رنگ این نماد، که به معنی قاره آمریکا است در این مراسم حذف شد، موردی که خیلی‌ها آن را به مشکلات اخیر روسیه و آمریکا مرتبط دانستند و سران برگزارکننده این بازی‌ها را زیر سوال بردند.

جهان/ افشای اسامی ۵۰ کم سواد!!



نماینده آمریکا در سودان مسلمان شد

"ژوزف استافورد"، مسئول امور آمریکا در خارطوم پس از روی آوردن به اسلام وادار به کناره‌گیری از شغل خود از سوی مقامات آمریکایی شد. به گفته منابع سودانی، استافورد پس از مسلمان شدن از بسیاری از سازمان‌های اسلامی در سودان بازدید کرده و با بسیاری از رهبران اسلامی دیدار کرده بود.



به گزارش شبستان، استافورد پس از استعفا از مقام خود در مقاله‌ای در روزنامه سودان تریبیون" نوشت: من و همسرم بسیار سعادتمند بودیم که با مسلمانان سودان آشنا شدیم، مردمی که آرزو دارند جامعه خود را با همکاری هم ارتقا دهند. آمریکا از سال 1998 تا کنون سفیری در سودان نداشته و حضور دیپلماتکش در این کشور در حد مسئول امور بوده است.

تفاوت روحانی و احمدی‌نژاد

قانون در مطلبی طنز نوشت: ما در طول این ده سال هر زمان رئیس جمهور به رسانه ملی می‌آمد قند در دلمان آب می‌شد و آنقدر خوشحال می‌شدیم که دلمان می‌خواست پر بکشیم ز غصه آزاد شویم. ولی از وقتی که مردی که آمده بود، رفته، دیگر تلویزیون، تلویزیون نشد. به عقیده ما صحبت‌های تلویزیونی محمود خان و حسن آقا پنج تفاوت عمده با یکدیگر دارد:

 1: حسن آقا در صحبت‌هایش از مردم عذرخواهی می‌کند. اما در زمان صحبت‌های محمود خان ما هزار بار به خاطر کار کرده و نکرده خود عذرخواهی می‌کردیم و از همه حلالیت می‌طلبیدیم تا صحبت هایش تمام شود.

2: هیجان برنامه‌های حسن آقا را عزت ا... ضرغامی تامین می‌کند و شخص محمود خان، چون در گزارش 100 روزه هم کل صحبت پیرامون محمود خان بود. اما در گزارش‌ها و صحبت‌های محمود خان وظیفه هیجان برعهده خودش بود. واقعا در این زمینه حسن آقا قابل قیاس با محمود خان نیست. حسن آقا همین جوری خشک و خالی می‌آید صحبت می‌کند و تمام. نه لولویی، نه بزغاله‌ای، نه هاله‌ای... هیچی!

3: برای محمود خان فرقی نمی‌کرد مجری کیست. حیدری باشد یا چارلی رز یا پیرس مورگان یا هر شخص دیگری. او در زمان مصاحبه چونان طرف را سالتو بارانداز می‌کرد که حتی در مواردی مجری بدبخت به جای در خروج به سمت پنجره رفته و قصد پرواز به ابدیت را داشت. روش‌های "کویسشن تو کویسشن محمود" او را چونان در مباحثه قدرتمند کرده بود که کسی توانایي مقابله با او را نداشت. منتها حسن آقا برای یک برنامه معمولی شبکه یک، ده ساعت بحث می‌کند که خانوم فلانی نباشد من نمی‌آیم.

4: پس از صحبت‌های آقا محمود در تلویزیون، چونان انرژی می‌گرفتیم که قابل وصف نيست. صحبت‌هایش که به اتمام می‌رسید شعر وصف حال ذهن ما این بود: "تو که بانمکی یه دونه‌ای تکی هرجا که بری باهاتم، تو که جونمی مهربونمی می‌خوام باهام... بخندی(!)" ولی صحبت‌های حسن آقا که تمام می‌شود، شعر وصف حال ما این است: "تو هم که هر دفعه که ما رو می‌بینی غمگینی".

5: وقتی محمود به تلویزیون می‌آمد، آنقدر راحت و صمیمی بود که همه احساس صميميت و راحتي مي‌كردند ولی وقتی حسن آقا می‌آید چونان جدی می‌نشیند که هرکس نداند فکر می‌کند واقعا رئیس‌جمهور است.

نگرانی اسرئیلی‌ها از بایکوت‌های جدید بین‌المللی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر اسرائیلی‌ها عقیده دارند در صورت شکست مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی با فلسطین، آن‌ها نسبت به تحریم شدن نگرانند و با انتقادات جان کری از روند صلح موافق هستند. "آویگدور لیبرمن"، وزیر امور خارجه تندروی اسرائیل با وجود نگرانی‌ها از بابت تحریم اقتصادی اسرائیل را رد کرد و نسبت به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیبرمن در یک نشست اقتصادی اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم دوستان خود را تبدیل به دشمن کنیم. ما با جان کری در همه چیز موافقت نمی‌کنیم اما وی دوست حقیقی اسرائیل است. بر اساس یک نظرسنجی که نتیجه آن در روزنامه "اورشلیم پست" منتشر شد، 67 درصد اسرائیلی‌ها اظهار داشتند که با انتقادات جان کری موافق هستند اما برخی از آن‌ها گفتند که این انتقادات نباید به صورت علنی انجام می‌شد.

وانتی به سوی انقلاب

روزهای پیروزی انقلاب و به خصوص 12 تا 22 بهمن 1357 نقطه اوج به ثمر رسیدن مبارزات و خون شهدایی است که سالها با وجود خفقان رژیم پهلوی تلاش کرده بودند تا ظلم برای همیشه برچیده شود. یکی از مهم‌ترین کارها در آن دهه ثبت و ضبط این وقایع بوده است.



به گزارش فارس، چرا که هر چقدر هم در مورد آن روزها صحبت شود، اگر فیلم و تصاویر نبود نسل‌های آینده نمی‌توانستند قرابت ذهنی خوبی داشته باشند. عکس و فیلم باعث می‌شود کسانی هم که خود در آن روزها حضور نداشتند تا حدودی درک کنند که چه بر این مردم گذشه است

واکنش‌ وزیر خارجه سوئد به سبد کالا و اینترنت

خبرآنلاین در مطلب طنزی نوشت: "کارل بیلدت"، وزیر خارجه سوئد درباره جزئیات سفر خود به ایران در صفحه توئیترش نوشته است که امروز صبح بالاخره موفق به دریافت "وی پی ان" برای عبور از فیلترینگ شدم تا بتوانم وارد حساب توئیتر خود شوم. همان کاری که مردم ایران نیز انجام می‌دهند. بر این اساس و با تلاش برخی همکاران پرتلاش، به باقی خاطرات او که به خاطر سرعت پایین اینترنت آپلود نشد، دست یافتیم که در ادامه می‌خوانیم:

- صبح هنوز چشمانم را نمالیده بودم که با حجم بالایی از آزادی بیان مواجه شدم؛ آنقدر که فکر کردم در سوئد هستم و انقلاب هم شده است. یک روزنامه بزرگ کنار در اتاق گذاشته بودند که با فراق بال به همه کسانی که انتقاد داشت، هرچه خواسته بود گفته بود. واقعا شوک‌آور بود. خیلی خوشم آمد و قرار گذاشتم حتما از ظریف به خاطر این همه آزادی بیان در انتقاد از مسئولان کشور آن هم در یک روزنامه با کاغذ کاهی تشکر کنم.

- سرعت اینترنت خیلی خوب شده. این را گارسن هتل گفت. راست می‌گفت من هنوز اسم سایت‌های مورد علاقه را نزده بودم، صفحه اول سایت می‌آمد. فقط گویا در ایران همه سایت‌ها را با یک صفحه گل و بلبل بومی‌سازی می‌کنند. یک صفحه خیلی شیک و جذاب رویت می‌شد که کلی لینک مفید به آدم می‌داد. اتفاقا سایت آن روزنامه نیز در این لینک‌ها بود. باز هم قرار گذاشتم از ظریف تشکر کنم.

- کنار سینی ناهار یک حلقه دی وی دی گذاشته بودند با یک یادداشت: فوری ملاحظه شود. سریع گذاشتم توی دی وی دی پلیر. یک فیلم جذاب آیتم گونه یا اصطلاحا اپیزودیک بود به نام بیست و سی. خیلی خوشم آمد. گویا در ایران خیلی طرفدار دارد. فقط یادم باشد از ظریف بپرسم چرا اسمش را گذاشته بودند: روزی سه مرتبه بعد از غذا، قبل از جلسه.

- عصر رفته بودیم جلسه سر راه صف‌های طولانی دیدم. پرسیدم بازهم انتخاباته؟ آیا زمان رای دادن تمدید شده؟ راننده مرا از گمراهی درآورد و گفت: دارند سبد می‌دهند. گفتم چی هست توش که اینقدر شلوغه. گفت: مردم در هشت سال گذشته کلی چیز از دست دادن، حالا هرکی بخواد یه چیزی بهشون بده، زودی صف می‌بندن که تموم نشه. گفتم چطور؟ گفت: آخه قرار بود 8 سال قبل نفت بیاد سر سفره‌هاشون ولی نون هم کم کم داشت از سفره‌شون می‌رفت... یادداشت نوشتم که به ظریف به خاطر این هوشمندی مردم ایران و آینده‌نگری شون، تبریک بگم.

- شب یه سر رفتم دفتر ظریف. چند تا فیلترشکن توپ بهم داد و گفت، اگر مشکلی پیدا کردم، اس ام اس بزنم بهش، خودش بیاد اینترنتمو ردیف کنه. قرار شد یه فکری هم برای آنتن بکنه. گفت یکی رو می‌فرسته.

- نیمه شب راننده پیشنهاد داد بریم خیابان گردی. می‌گفت تهران بیشتر از درخت و جای پارک و اتوبوس و مترو، بزرگراه داره و روگذر و زیر گذر که جون میده شب‌ها بندازیم توش چرخ چرخ بازی. گفتم خب صبح بریم. گفت: نه دیگه صبح‌ها که ترافیکه اعصاب خورد کنه! یه گوشه نوشتم از جواد بپرسم داستان این همه بزرگراه چیه؟ آخه قبلا گفته بود آلودگی هوا در تهران خیلی پیچیده شده، ولی انگار زیاد هم پیچیده نیس!

- امروز هرچه کردم نتوانستم به صفحه شخصی‌ام سری بزنم و پستی بنویسم. خدمتکار هتل می‌گوید برف آمده، لنگرکشتی خورده روی شیلنگ اینترنت و همه چیز فعلا قطع است.  

سبک شهرسازی از نگاه پیامبر اکرم (ص)

پیامبر اعظم (صلّی اللّه علیه و آله) می‌فرمایند: "شهرهایتان را به جهت مکان و نمای زیبا٬ به گونه‌ای بسازید که چشم‌نواز بوده و چشم‌انداز داشته باشد". مفاتیح الحیات، ص ۴۵۳، بخش شکل بناها



زنی که فقط عاشق ازدواج کردن است

یک خانم آمریکایی به نام "لیندا ولف" 23 بار ازدواج کرده است. او تا‌کنون 23 بار ازدواج کرده و اکنون نیز در جستجوی مورد دیگری برای بیست و چهارمین بار است. خانم ولف که ۶۸ سال سن دارد، توانسته نامش را در کتاب گینس به ثبت برساند .



به گزارش پارسینه، او می‌گوید که به ازدواج اعتیاد پیدا کرده است. اولین ازدواج او در سن ۱۶ سالگی، در سال ۱۹۵۷، با یک مرد ۳۱ ساله به نام "جرج اسکات" بود که این زندگی مشترک، ۷ سال طول کشید. لیندا می‌گوید که این مدت، طولانی‌ترین و شادترین ازدواج او بود. او در سالهای بعد، با یک مجرم یک چشم، لوله کش، موسیقیدان، واعظ و … ازدواج کرد. دوتا از شوهرهایش، بد از آب در آمدند و دوتایشان هم بی‌خانمان و آواره بودند. خانم ولف، فقط سه بار با یک مرد هندی به نام "جک جورلی" ازدواج کرد .

او هم اکنون مادر هفت فرزند و نامادری تعداد بیشتری فرزند نیز هست. آخرین ازدواج او که سر و صدای زیادی نیز به راه انداخت، با مردی به نام "گلین ولف" بود. این مرد برای بیست و
نهمین بار ازدواج می‌کرد و عنوان مردی که بیشترین ازدواج در جهان را دارد، به خود اختصاص داده بود. این آقا، یک سال بعد و در سن ۸۸ سالگی درگذشت. هم اکنون خانم ولف در جستجوی بیست و چهارمین عشق خودش است .

چشمک اوباما در کنار همسرش



وقتی که خانم‌ها کار را تمام کردند

به گزارش مشرق، پنج‌شنبه، 16‌شهریور 1357 در "میدان شهیاد" سابق، قیامتی برپا بود. روزی که بیش از دو میلیون نفر، با تظاهرات در این میدان، نام آن را به "آزادی" تغییر دادند. در آن روز، مسئله ای که چشم دوستان و دشمنانِ انقلاب را خیره کرد و تعجب جهانیان را برانگیخت، حضورِ متراکم و انبوهِ بانوان محجبه و مسلمان بود.

تصویری که پیش رو دارید، نمایی است که همان روز، در "میدان آزادی" به ثبت رسیده است. ( شکارچیِ این تصویر تاریخی، "اکبر ناظمی" است که در آن روز ها به تازگی درس و دانشگاه را رها کرده و به عشق انقلاب ِ ، وارد کشور شده بود.) نکته‌، بسیار تاثیرگذار و تکان دهنده در این سندِ تاریخی، حضور بانویی با کودک چندماهه اش می‌باشد؛ نمایی که در میان صدها هزار بانوی حاضر در تظاهراتِ آن روز، بسیار تکرار شده بود. وقتی زنانی این چنین، مستقیما پای به میدان می‌گذاشتند، معادلات کاملا تغییر می‌کرد.



ناظران آگاه و بی غرض، در 16 بهمن1357، با دیدن این ترکیب بی سابقه‌ی جمعیت، همگی به یک نتیجه ی واحد رسیدند: "کار این رژیم تمام است." و شاید این تحلیل، به گوش عاملان امنیتی رژیم پهلوی هم رسید و چنان آنان را به وحشت انداخت، که دستپاچه و پریشان، روز بعد، دست به کشتاری وحشیانه زدند تا به اصطلاح "کار انقلاب را تمام کنند" اما نتیجه چیزی نبود جز همان که در 16 بهمن حاصل شد و پنج ماه بعد، "کارِ طاغوت، تمام شد".

روایت دردناک شهروندان خارج شده از حمص قدیم/ برخی مواقع فقط علف می‌خوردیم

با همکاری دمشق و سازمان ملل، گروه اول محاصره‌شدگان در "حمص قدیم" که شامل 83 کودک، زن و سالمند به سمت منطقه دیک الجن واقع در حمص جدید خارج شدند، اظهارات افرادی که از این مناطق نجات یافته‌اند بیانگر وضعیت انسانی وخیم مناطقی است که تروریست‌ها بر آن تسلط دارند.



به گزارش فارس به نقل از الشرق‌الاوسط، سازمان ملل وعده داده است سایر افرادی را که در داخل حمص قدیم باقی مانده‌اند را در نوبت‌های بعدی خارج کند یک زن از نجات یافتگان می‌گوید: "یکی از افراد خانواده من 5 ماه است که طعم نان را نچشیده است و ما روزهایی را سپری کردیم که در آن فقط علف می‌خوردیم".



برخی نیز می‌گویند: ما از لوازم خانه‌هایی که کسی در آن نمانده بود استفاده می‌کردیم، "طلال البرازی" استاندار حمص تاکید کرد که استانداری همه ترتیبات لازم را برای عملی کردن توافق با سازمان ملل انجام داده و مراکز اقامت موقت را برای 400 شهروند آماده و آن را به همه امکانات طبی و امدادی لازم مجهز کرده است.

شفاف/ مترو زیر آبی در ونیز



ضیافت شام سفیر فلسطین به افتخار دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی



19بهمن 57 روز بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)



طالبان افغانستان: با سگ اسیر آمریکایی با احترام رفتار می‌کنیم

"طالبان" اعلام کرد یک سگ نظامی آمریکایی را دستگیر کرده است. طالبان همچنین با انتشار فیلمی از این سگ اضافه کرد که این سگ جلیقه بسیار پیشرفته‌ای به تن کرده است و "ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان افغانستان در این‌باره گفت: در درگیری یک ماه پیش با نیروهای ناتو در ولایت لغمان در شرق کابل، این سگ به اسارت درآمد. حال این سگ هم اکنون خوب است و با او بدرفتاری نشده است.



به گزارش عصر ایران به نقل از اسکای نیوز، طالبان همچنین با انتشار فیلمی نشان می‌دهد سگ خاکستری رنگی با قلاده و زنجیری بسته شده و در اختیار یکی از اعضای مسلح طالبان است و طالبان در صفحه خود در توئیتر نوشت: مجاهدین توانستند یک سگ را به هنگام حمله نظامیان آمریکایی در ولایت لغمان در اختیار خود بگیرند، این سگ به همراه خود تجهیزات نظامی از جمله اسلحه جنگی، اسلحه کمری، دستگاه جی پی اس و چراغ دستی نیز داشت.

در میان اعضای طالبان، این سگ به نام "کولونل" یعنی ژنرال مورد خطاب قرار می‌گیرد. در این فیلم نشان داده می‌شود که اعضای طالبان در کنار این سگ بارها شعار "الله اکبر" سر می‌دهند. فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان در این باره اعلام کرد که یکی از سگ‌های حاضر در واحدهای این نیرو به هنگام یکی از ماموریت‌های نظامی در ماه دسامبر گذشته، ناپدید شد.

در واکنش به این خبرها، یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد: سگ نظامی ربوده شده به دست طالبان، متعلق به نظامیان انگلیسی است و ارتباطی به نظامیان آمریکایی ندارد.

"حمزه بن لادن"، فرزند اسامه بن لادن

مشرق نوشت: "حمزه بن لادن" کوچکترین فرزند "اسامه بن لادن" سرکرده به هلاکت رسیده طالبان می‎باشد.



عکس رباینده هواپیمای ترکیه منتشر شد

رسانه‌های ترکیه روز گذشته  یک فیلم 1 دقیقه‌ای از هواپیمای ربوده شده خطوط هواپیمایی این کشور از سوی یک فرد اوکراینی را منتشر کردند. در این عکس چهره فردی که هواپیما را ربوده به طور کامل مشخص نیست. هنوز هویت این فرد اوکراینی اعلام نشده است. این هواپیما که از اوکراین عازم ترکیه بود، با موفقیت در یک فرودگاه در استانبول به زمین نشانده شد و هواپیما ربا دستگیر شد.

به گزارش عصر ایران، این هواپیما ربا اعلام کرده که قصد داشته به دلیل حوادث اوکراین و تحت‌الشعاع قرار دادن المپیک سوچی، آن را به شهر سوچی روسیه ببرد.



 
مراکش: سفارتمان در تهران به قیمت ضربه به برادران عرب، بازگشایی نمی‌شود!

روزنامه گلف دیلی نیوز چاپ بحرین نوشت: مراکش اعلام کرد که هرگونه برقراری روابط با ایران به ضرر بحرین و امارات نخواهد بود. این سخنان پس از آن بیان شد که "حسین امیر عبداللهیان" معاون وزیر خارجه ایران گفت که دو کشور سعی در برقراری روابط دارند.

به گزارش انتخاب، مسئولان مراکشی گفته‌اند که برقراری روابط با ایران براساس احترام به حاکمیت طرفین و عدم دخالت در امور یکدیگر شکل می‌گیرد. دولت مراکش نیز گفته است که بازگشایی سفارت در تهران به قیمت ضربه برادران عرب نخواهد بود. این روزنامه در پایان نوشت: مراکش در سال 2009 پس از آنکه ایران بحرین را استان چهاردهم خود خواند با تهران قطع رابطه کرد.

دادگاهی مرد انگلیسی، به اتهام پاره کردن قرآن

"مارک استیفنسون" 25 ساله متهم است که در روز هفتم دسامبر (16 آذر) در جریان بازی دو تیم "میدلزبورو" و "بیرمنگهام" در چارچوب مسابقات لیگ دسته اول فوتبال انگلیس، نسخه‌هایی از قرآن کریم را در ورزشگاه پاره کرده است. اداره پلیس "وست میدلند" اعلام کرد که برای این متهم پرونده قضایی تشکیل شده و وی باید روز 28 فوریه (9 اسفند) در دادگاه شهر بیرمنگهام حضور یابد. وی به دامن زدن به نفرت مذهبی و نژادی متهم شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، باشگاه میدلزبورو تاکید کرده است که هر کس در اتهام نفرت‌افکنی مذهبی و نژادی مجرم شناخته شود، برای همیشه از حضور در ورزشگاه میدلزبورو محروم خواهد شد.

روزنامه کویتی: سبد کالای ایران را ببینید و شکرگزار خدا باشید!

روزنامه الوطن کویت در بخش "عجایب" خود نوشت: در کشور ایران دولت تصمیم گرفته که به تعدادی از خانواده‌ها بسته‌ای از مواد غذایی شامل مقدار کمی برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ دهد؛ جالب اینجاست که تمام شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی و روزنامه‌ها این کمک را پوشش داده‌اند، برنامه‌های پرسش و پاسخ ترتیب داده شده، کارشناسان دعوت شدند و بحث‌های داغی در مجلس ایران و عموم مردم صورت گرفته است.

به گزارش جهان، این در حالی است که در کشور خودمان کویت، این کمک بسیار ناچیز بشمار می‌آید و میزان کمک‌های دولت به مردم به صورت نقدی و کالایی فقط در یک سال صدها برابر از این میزان است و این کمک برای مردم ما یک اتفاق پیش و پا افتاده و ساده تلقی می‌شود و رسانه‌ها و مردم بی‌تفاوت از آن می‌گذرند. درست است که ایران از لحاظ جمعیتی 18 برابر جمعیت کویت است اما از طرفی دیگر طبق آمارهای رسمی جهانی ایران از لحاظ ذخایر زمینی و ثروت‌های طبیعی صدها برابر از کویت غنی‌تر است؛ قدر خودمان را بدانیم و شکرگزار نعمات خداوند باشیم!

"شهید شاطری" در کنار سیدحسن نصرالله

بهمن‌ماه سال گذشته خبر شهادت سردار "حاج حسن شاطری" (معروف به خوش‌نویس) رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان، به دست گروه‌های سرسپرده رژیم صهیونیستی، نه تنها دل مردم ایران را به درد آورد، بلکه دل اهالی و ساکنان مناطق جنوب لبنان را مملو از غم و اندوه کرد.

به گزارش ابنا، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار بازسازی جنوب لبنان تصویری از وی در کنار "سید‌حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر شد. این تصویر که در اوایل حضور سردار شاطری در لبنان گرفته شده است، سردار شاطری از دستان دبیرکل حزب‌الله لبنان لوح تقدیری منقش به قدس شریف دریافت کرده است.



سیدحسن نصرالله به مناسبت شهادت سردار شاطری پیام تسلیتی صادر کرد که توسط نماینده وی در مراسم بزرگداشت این شهید قرائت شد. دبیرکل حزب‌الله همچنین تاکید کرده بود که شهید حسام خوش نویس، اولین شهیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران در راه مقاومت و آبادانی لبنان تقدیم کرده و ما شهادت وی را به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌اش تسلیت می‌گوییم.

حقه‌های کثیف جنسی انگلیسی!

جمهوری اسلامی نوشت: براساس گزارش شبکه خبری ان.بی.سی نیوز که با استناد به مدارک جدیدی از افشاگری‌های "ادوارد اسنودن" تهیه شده است گروه "بررسی مشترک تهدید و اطلاعات" که از واحدهای جاسوسی و محرمانه انگلیسی است، بین سال‌های 1389 و 1391 ماموریت‌های خود علیه جاسوس‌های رقیب، هکر‌ها، مظنونین به اقدامات تروریستی، قاچاقچیان اسلحه و دیگر تبهکاران را با استفاده از حقه‌های جنسی به دام انداخته‌اند.

این جاسوسان، برای گرفتار کردن افراد مورد نظر خود در تله‌های جنسی، از شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، فلیکر، فیس بوک و یوتیوب استفاده کرده‌اند. اریک کینگ، حقوقدان و استاد دانشکده حقوق فناوری اطلاعات در کالج اقتصاد لندن به ان.بی.سی گفته است جاسوس‌های انگلیسی در حالی دست به این حربه‌های غیرقانونی زده‌اند که دولت انگلیس، خود از استراتژی‌های مشابه در دیگر دولت‌ها به شدت انتقاد می‌کند.

چرا شاه دماغش را عمل نکرد!

"عبدالجلیل کلانتر هرمزی"، درباره قدمت جراحی پلاستیک در ایران اظهار داشت: رشته جراحی پلاستیک در ایران از قدمت قابل توجهی برخوردار است، به طوری که از سال 1330 جراحی بینی در کشور صورت می‌پذیرفت و انجمن جراحان پلاستیک ایران نیز در سال 1334 ایجاد شد و به نوعی این انجمن از قدیمی‌ترین انجمن‌های پزشکی کشور به حساب می‌آید.



وی در گفتگو با تسنیم، درباره برخی گفته‌ها درباره اینکه با توجه به روحیه اشرافی‌گری شاه و درباریان، چرا شاه اقدام به جراحی بینی نکرد، زیرا عنوان می‌شود توانایی انجام عمل‌های جراحی پلاستیک علی الخصوص بینی در آن زمان وجود نداشت، گفت: اول این‌که شاه با وجود این‌که بینی بزرگی داشت و خانوادگی به بزرگ بودن بینی خود به عنوان یک اصالت نگاه می‌کردند، از آن طرف هم در آن دوره رواج نداشت که یک شخصیت مهم کشوری به جراحی بینی اقدام کند، ولی امروزه مشاهده می‌کنیم کسی مانند "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر سابق ایتالیا به دفعات مکرر به جراحی پلاستیک و کاشت مو اقدام می‌کند.



کلانتر هرمزی ادامه داد: البته در دوره پهلوی، مادر فرح توسط یکی از اساتید جراحی پلاستیک کشور تحت عمل جراحی پلاستیک از ناحیه پوست صورت قرار گرفت، همان‌طور که "هیلاری کلینتون" وزیر سابق امور خارجه آمریکا تاکنون 4 مرتبه توسط عمل جراحی پلاستیک، صورت خود را کش داده است.(کشیدن پوست صورت یا لیفتینگ نوعی جراحی زیبایی‌ است) و هزینه‌های جراحی بینی در دهه 50 شمسی برابر با 20 هزار تومان بود و این درحالی بود که در سال 50 یک پیکان تاکسی قیمتی برابر با 17 هزار و 200 تومان داشت.

یکی از نخستین مصرف کنندگان معروف پیکان "امیرعباس هویدا"، نخست وزیر پهلوی بود که تا آخرین روزهای صدارت، اتومبیل مرسدس بنز ضدگلوله خود را سوار نشد و پیکان سرمه‌ای رنگش را ترجیح داد و همیشه عنوان می‌کرد که "هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشد".



بدشانس‌ترین سرباز تاریخ

"کیونگ جونگ یانگ" جوان 18 ساله کره‌ای بود که در سال 1938 توسط ارتش ژاپن از کشور اشغال شده کره به خدمت اجباری فراخوانده شد. ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه‌ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال 1942 به جبهه‌های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.
 
به گزارش مشرق، از بخت بد "جونگ یانگ" در سال 1943 به اسارت نیروهای آلمانی درمی‌آید و آلمانی‌ها نیز او را در سال 1943 و به منظور مقابله با نیروهای متفقین به ساحل نرماندی می‌فرستند. باز هم "جونگ یانگ" در سال 1944 و در جریان جنگ با نیروهای متفقین این‌بار به اسارت چتربازان آمریکایی در می‌آید و نهایتا در سال 1945 توسط انگلیسی‌ها آزاد می‌شود.
 


او باقی عمر خود را تا سال 1992 در Illinois آمریکا مستقر می‌شود. فیلم my way بر اساس زندگی او ساخته شده است. عکس مربوط به فردای روز اسارتش توسط نیروهای آمریکایی در ژوئن 1944 می‌باشد.

رییس‌جمهور بايد عذرخواهی کند!

قانون در مطلبی طنز نوشت: ما ایرانی‌ها یک عادت بدی داریم و آن هم این که وقتی می‌بینیم یک نفر دارد خودش را می‌زند ما هم بدون آن که بدانیم قضیه چیست، می‌آییم و چند تا فن جدید روی او اجرا می‌کنیم و می‌رویم. تازه بقیه را هم صدا می‌کنیم که بیایید فلانی دارد خودش را می‌زند، شما هم اگر دلخوریی، کدورتی چیزی دارید بیایید انتقام‌تان را بگیرید! حالا ماجرای ما و عذرخواهی حسن روحانی است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشته آقای رئیس‌جمهور یک عذرخواهی دیگر هم به منتقدان توافق ژنو بدهکار است. در همین راستا گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی از اقصی نقاط جهان خواستار عذرخواهی رئیس‌جمهور شدند که به‌طور خلاصه در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

"محمود احمدی‌نژاد": آقای روحانی باید از من عذرخواهی کند. به دو دلیل:1) چون در حالی که من رئیس‌جمهور بودم ایشان یهو آمد به جای من رئیس‌جمهور شد. منطق هم نداشت. هرچی هم می‌گفتم خب شما رئیس‌جمهور باش، منم این گوشه‌موشه‌ها برای خودم رئیس‌جمهور سابق هستم. قبول نمی‌کرد. 2) مورد دوم عدم رعایت حق کپی‌رایت در مواردی چون اهدای سبد کالا و سفر به خوزستان است. جلویشان را نگیری فردا مادر چاوز را هم دلداری می‌دهند.

"قالیباف" و "حاجی بابایی": آقای رئیس‌جمهور ما دستمان بند است، قربون دستت، حالا که داری عذرخواهی می‌کنی راجع به باز نشدن نردبان آتش‌نشانی و آتش‌سوزی مدارس ابتدایی هم عذرخواهی کن.

یک شخصیت سیاسی با نام سرخپوستی ایستاده با مشت: رئیس جمهور هر چه زودتر عذرخواهی کند. شش ماه از شروع به کار دولت یازدهم گذشته و آمریکا هنوز نابود نشده. آیا این نشان دیگری مبنی بر سنگدلی و سست‌عنصری دولت نیست؟

یک نماینده مجلس: آقای رئیس‌جمهور بابت این بازی ناعادلانه عذرخواهی کنید. ناظر فیفا مشخصا دارد به نفع می‌گیرد. این چه وضعی است که وزرا با دو کارت زرد هم اخراج نمی‌شوند؟

یک شهروند معمولی: آقای رئیس‌جمهور فقط بلدند در مورد سبد کالا عذرخواهی کنند؟ در مورد این برف سنگینی که در کشور آمد چه پاسخی دارند؟ زمان احمدی‌نژاد کجا اینطور برف می‌آمد؟

یک شهروند غیرمعمولی: من دو ماهه به زنم خیانت کردم، الان هم رفته خونه باباش. از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم با عذرخواهی از ایشان، او را دوباره به آغوش پرمهر خانواده برگرداند. البته تضمین نمی‌کنم دوباره خیانت نکنم.

جبهه پایداری: عذرخواهی به چه درد "این ملت" می‌خورد؟ آیا عذرخواهی می‌تواند عزت از دست رفته را به مردم، پیمانه ریخته را به سبو و شیء ربوده شده را به لولو برگرداند؟ آقایان بدانند دل "این ملت" تا استعفای دسته‌جمعی دولت از معاون وزیر تا رئیس‌جمهور خنک نمی‌شود. این ملت سوخته است آقایان. آب هم قطع است و نردبان آتش‌نشانی هم باز نمی‌شود! درک کنید.

"رضا صادقی" پدر شد

مشرق نوشت: آقای مشکی پوش موسیقی پاپ ایران این بار در لباس صورتی رنگ بیمارستان برای نخستین بار بالای سر دخترش "تیارا" رفت، چرا که او در این شب‌های سرد و برفی زمستان صاحب دختر شد. او پیش از این در این صفحه شخصی‌اش در فیسبوک در این‌باره نوشته بود : این اولین .... صدای قلب کسی هست که سالها در رویایش بودم... زیباترین موسیقی جهانم و عاشقانه‌ترین طپش رویایی شعرمن .... تیارا دخترزیبای پدر، خدارو شکر می‌کنم که بزودی با بال‌های آسمانی و پاکش روی شونه‌هام می‌شینه و شعر و سازم لبریز می‌شه از یک اسم زیبا و پر از موسیقی ،،،،،، تیارا ...



پسربچه‌ای که با یک فولکس انقلابی شد

"سرهنگ شیرمحمدی" معاون اجتماعی راهنمایی و رانندگی از خاطرات خود در زمان پیروزی انقلاب گفت. وی که در سال ۵۷ نوجوانی یازده ساله بود، آن طور که خود می‌گوید دوچرخه‌های اوراق و خراب را تعمیر می‌کرد و به فروش می‌رساند و از این راه کسب و کاری برای خود به راه انداخته بود و در این راه طی مدت کمی پیشرفت خوبی هم داشت.

شیرمحمدی در مورد آن روزها می‌گوید: از تعمیر دوچرخه و فروش آنها شروع کردم و بعد چند موتور رکس هم تعمیر کردم و فروختم، تا اینکه پول بیشتری به دست آوردم و به سراغ تعمیر اتومبیل رفتم.

وی ادامه داد: از گمرک یک دستگاه فولکس قورباغه‌ای تهیه کردم و به خانه آمدم. فردای آن روز که دقیق به خاطر نمی‌آورم چندم دی‌ماه بود، با سر و صدا و شعارهای مردم از خانه بیرون آمدم که متوجه شدم فولکس قورباغه‌ای جلوی در خانه نیست، با عجله به سر کوچه رفتم که دیدم مردم برای اینکه تقاطع نهر فیروزآباد به سمت راه‌آهن را مسدود کنند و راه‌بندان ایجاد کنند، ماشین من را به وسط خیابان هل داده‌ بودند.

شیرمحمدی گفت: در میان درگیری مردم و نیروهای گارد فولکس من دچار خسارت و بی استفاده شد. زمانی که با ناراحتی و ناامیدی به خانه برگشتم، پس از مدتی مأموران شهربانی به سراغم آمدند و من را که نوجوانی ۱۱ ساله بودم، به جرم ایجاد راه‌بندان و کمک به نیروهای انقلابی بازداشت کردند.

وی در مورد زمان بازداشت خود گفت: همسایه‌ها که متوجه دستگیری من شده بودند، به جلوی در شهربانی آمدند و من را به زور آزاد کردند. مردم که فکر می‌کردند من از نیروهای انقلابی هستم به این کودک ۱۱ ساله توجه زیادی کردند و احترام گذاشتند. من هم که این شور مردم را دیدم از آن لحظه خود را یک انقلابی دانستم و برای پیروزی انقلاب هر کاری که می‌توانستم انجام دادم.

وی در مورد روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ نیز گفت: برادرهای بزرگترم مسئول تأمین امنیت محل بودند و من هم به آنها در سنگرسازی و انبار کردن سلاح‌هایی که از پادگان‌ها مردم خارج می‌کردند کمک می‌کردم. شیرمحمدی که بعد از انقلاب تبدیل به یک عضو افتخاری کمیته انقلاب شده بود، با شروع جنگ تحمیلی و در حالیکه ۱۳ سال داشت به جبهه حق علیه باطل رفت.

آفتاب/ انتشار ایران‌چک‌ جدید ۱۰۰هزارتومانی



حاشیه‌ای که "فرهاد" بر قرآن نوشت...

پشت غرفه‌ی آقای بازیگر، در موزه‌ی سینما، تالاری کوچک که نه، خانه‌ای کوچک از وسایل شخصی "فرهاد مهراد" درست کرده‌اند، خانه‌ای که علاوه بر نمایش وسایل شخصی او مانند کتاب‌ها، پیانو، صندلی، عصا، عبا، تسبیح، عینک که همسر وی – پوران گلفام - به این موزه اهدا کرده است، یک تفاوت عمده با دیگر بخش‌های این موزه که همه‌ بخش‌های آن را سینماگران کشور می‌شناسند، دارد.



به گزارش ایسنا، قرآن شخصی فرهاد با حاشیه‌هایی که بر برخی صفحات قرآن نوشته شده‌اند، تفاوت عمده‌ی این تالار با دیگر بخش‌های موزه‌ی سینماست. "فرهاد مهراد" که فرزند سفیر ایران در برخی کشورهای عربی بود، به زبان عربی تسلط کامل داشت، به همین دلیل در زمان‌هایی که برای قرائت قرآن اختصاص می‌داد، در بخشی از حواشی این کتاب آسمانی، یادداشت‌هایی را می‌نوشته است.

او حتی در برخی از حاشیه‌هایی که در قرآن نوشته است، اشکالاتی را به ترجمه‌ی قرآن گرفته است. و اکنون این قرآن در کنار یادداشت‌های شخصی فرهاد، در تالاری که به نام اوست، در موزه‌ی سینما به یادگار گذاشته شده است.

رونمایی از مستند "من روحانی هستم"+ فیلم

مستند "من روحانی هستم" کاری از گروه چند رسانه‌ای شفق امروز ساعت ۱۴ در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش جهان، در این مستند فعالیت های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی دکتر "حسن روحانی" در ۵ دهه گذشته روایت شده است. سخنرانی تاریخی مراسم ختم حاج آقا مصطفی در مسجد ارک، حضور در نوفل شاتو در کنار امام، ۵ دوره نمایندگی مجلس، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و پرونده هسته‌ای ایران از اتفاقاتی است که در این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به آن پرداخته شده است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

تخلف خودروی ناجا  


صراط/ خودوری تویوتای ستاد ناجا بدون نصب پلاک عقب در حال تردد در اتوبان حکیم . ساعت 8/30 صبح .




عراق سرزمین بادیگاردها؛ 183 هزار محافظ برای امنیت مقامات مسؤول

روزنامه کویتی "القبس" در گزارشی با اشاره به تعداد بالای نیروهای حفاظتی و محافظان مقامات و مسؤولان ارشد و میانی و رده پایین در عراق، این کشور را "سرزمین بادیگارد" توصیف کرد و در متن این گزارش آمده است: 183 هزار نفر هم اکنون در بخش‌های مختلف حفاظت از افراد و مقامات عراق موسوم به "قوات الحمایة" فعالیت می‌کنند. همچنین سالانه مبلغ 3 میلیارد دلار برای حقوق و تامین بودجه نیروهای حفاظتی دولتی و غیردولتی در عراق هزینه می‌شود.

به گزارش عصر ایران، آنچه که شهروندان عراقی امروز از بادیگاردها و نیروهای حفاظتی در خیابان‌ها می‌بینند بیشتر شبیه فیلم‌های سینمایی درباره مافیا و باندهای بزهکار است، صحنه‌های ترسناک، ترس‌آور و شلیک گلوله از سوی افراد مسلح و خودروهای شیشه دودی و ضدگلوله. وزارت دفاع عراق برای هر کدام از اعضای پارلمان،20 نفر محافظ اختصاص داده و برای هر کدام از آنها مبلغ 500 تا 700 دلار نیز می‌پردازد.



تامین این هزینه‌ها علاوه بر حقوق که حداقل ماهانه 500 دلار است، شامل تجهیزات، خودرو، اسلحه، سوخت و دیگر تجهیزات و لوازم کار است. هر نماینده از بودجه پارلمان نیز مبلغ ماهانه‌ای حدود 15 تا 20 میلیون دینار معادل 15 هزار دلار برای هزینه در بخش محافظان خود دریافت می‌کند. از آنجایی که تعداد نمایندگان پارلمان 325 نفر است هزینه‌های حفاظت و تامین امنیت آنها نزدیک به 5 میلیون دلار در ماه می‌شود.

علاوه بر پارلمان، اعضای ریاست جمهوری، نخست وزیری، هیات وزیران، مقامات حزبی، استانداران، اعضای شورای شهر و شورای استان‌ها نیز از دارای تعداد زیادی محافظ هستند و بودجه‌هایی را در این بخش هزینه می‌کنند. براساس آمارهای منتشر شده هم اکنون 183 هزار نفر در بخش تامین امنیت و حفاظت از مقامات دولت عراق فعالیت می‌کنند و سه میلیارد دلار نیز معادل بودجه 6 استان و چهار برابر بودجه دولت برای کمک به خانواده‌های نیازمند در این بخش هزینه می‌شود. این در حالی است که سه میلیون بیوه و یتیم وجود دارد.

این 183 هزار نفر معادل یک سوم تعداد اعضای ارتش عراق است.

آخرین ساعات حضور امام(ره) در نوفل لوشاتو + فیلم

تابناک نوشت: فیلمی از آخرین ساعات حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو و ورود ایشان به ایران اسلامی به روایت یک خبرنگار فرانسوی برای اولین بار منتشر شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

عربستان؛ مانع دعوت جان کری از ایران شد

یک دیپلمات ارشد آمریکایی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: هدف از سفر اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به ریاض(پایتخت عربستان) درآخر ماه میلادی جاری، بررسی نقاط اساسی و مهم در روابط دو کشور است که از جمله آنها بررسی وضعیت سوریه می‌باشد. رابطه استراتژیک آمریکا و عربستان تحت هیچ شرایطی متاثر نمی‌شود، هرچند عربستان از عدم ورود آمریکا به جنگ علیه سوریه خشمگین شده است. ولی ما حساب‌های استراتژیک خودمان را در خاورمیانه داریم و ریاض حساب‌های خاص خود را در منطقه دنبال می‌کند.



به گزارش جام به نقل از النشره، این دیپلمات آمریکایی افزود: در جنگ سوریه باید طرف سومی غیر از دوطرف درگیرجنگ وارد پروسه صلح بشود و این طرف سوم باید بتواند به نیروهای وابسته خود در میدان برای توقف جنگ فشار بیاورد. ایران نیروهای وابسته به خود را در سوریه دارد، مثل "حزب‌الله و نیروهای شیعه عراقی" وعربستان هم نیروهای خود را در این کشور دارد. لذا باید هم عربستان و هم ایران در نشست ژنو شرکت داشته باشند.

با وجود تلاش‌های "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا برای دعوت از ایران در نشست ژنو 2، عربستان از این دعوت مخالفت به عمل آورده است و از شرکت ایران جلو گیری کرده است. اما وضعیت در سوریه بدتر شده و نیروهای نظامی "بشار اسد" در حال پیشروی هستند و باید به دنبال را هکاری باشیم.

مدیر ایرانی یوتیوب برکنار شد

"سالار کمانگر" مدیر ایرانی یوتیوب از سمت خود برکنار شد و "سوزان وجسیسکی" به عنوان معاون ارشد بخش نظارت بر تبلیغات و تجارت گوگل فعالیت می‌کرد، از این پس اداره یوتیوب را بر عهده خواهد داشت. وی که از سال ۲۰۱۰ مدیریت بخش سرویس ویدئویی را در دست داشت، در گوگل خواهد ماند و روی پروژه‌ای نامشخص که در مراحل اولیه قرار دارد، کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این جابجایی در پی شکایات مخاطبان درباره مشکلات استفاده از یوتیوب انجام شده است، البته "لری پیج" مدیرعامل گوگل بیان مبهمی از این تغییرات داشته است و می‌گوید: سالار و کل تیم یوتیوب چیزهای شگفت‌انگیزی ساخته‌اند.

وجسیسکی کارمند شماره ۱۶ در گوگل است. وی در سال ۱۹۹۸ روی طرح نوینی کار کرد که در ساخت و توسعه موتور جستجوی گوگل تاثیرگذار بوده است. وجسیسکی خواهر مدیرعامل شرکت ۲۳AndMe آن وجسیسکی است. همچنین همسر وی "سرگی برین "از موسسان گوگل است. (این زوج از تابستان گذشته جدا از هم زندگی می‌کنند).

عکس ناسا از هلال ماه



عصر ایران
منتشر کرد، طرفداران و تماشاچیان بازی راگبی در نیوزیلند سر خود را به جای تابلوهای مشهور نقاشان گذاشته‌اند



استقبال سگ پوتین از "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن در اقامتگاه وی در شهر سوچی روسیه



آیین پاشیدن رنگ روی هندوها در کلکته، هندوها معتقدند با این کار درد و مرض از تن‌شان دور می‌شود



چرا دولت به بیمارستان یهودی کمک کرد؟

 
بودجه دیپلماسی عمومی وزارت خارجه به منظور جلب حمایت نخبگان و فعالان رسانه ای خارج از ایران رشد قابل توجهی کرده است.

برخی منابع به "ایران هسته‌ای" گفتند کمک مالی دولت به یک بیمارستان یهودی در تهران، بخشی از یک پروژه بزرگ دیپلماسی عمومی است که دولت برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی چهره‌ها در دولت و وزارت خارجه عقیده دارند باید وجهه ضدیهودی که در جهان برای ایران ساخته شده، تلطیف شود.

"سید حسن هاشمی" وزیر بهداشت روز گذشته از یک بیمارستان متعلق به کلیمیان در تهران بازدید کرد و پس از آن اعلام شد که دولت به این بیمارستان کمک مالی می‌کند و روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" امروز در مقاله‌ای مفصل این موضوع را مورد تحلیل قرار داده و آن را بخشی از "علائم مثبت دوسویه" میان ایران و اسراییل دانسته است. در همین حال، برخی منابع گفتند موضوع در واقع بسیار فراتر از این است و دولت عقیده دارد برای امکانپذیر شدن توافق درباره گام نهایی با ۱+۵ باید برخی از پروژه‌ها در حوزه دیپلماسی عمومی اجرا شود.

همچنین "ایران هسته‌ای" مطلع شده بودجه دیپلماسی عمومی وزارت خارجه به منظور جلب حمایت نخبگان و فعالان رسانه‌ای در خارج از ایران رشد قابل توجهی کرده است. خبر دیگر هم آن است که ایسنا گزارش داده دولت درصدد آن است که یک وب‌سایت در حوزه هسته‌ای با عنوان "امید هسته‌ای ایران" راه‌اندازی کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، پرسپولیس ، حسن روحانی ، لنکرانی ، رئیس جمهور ، ثار الله ، تک خوانی ، حرام ، فقها ، التذاذ ، حوزه علمیه ، قم ، معاون ، استخوان ، مرگ آمریکا ، کلیسا ، شاه ، حیدری ، روزنامه اطلاعات ، صالحیار ، شمس ، باستانی ، ساواک ، مقدم ، تیتر ، گریم ، نیویورک ، مجلس ، تبلیغات ، اوباما ، داعش ، رضا شاه ، انقلاب اسلامی ، الانبار ، ام موید ، سلاح ، هالیوود ، وودی آلن ، دیلَن فارو ، تعرض ، میا فارو ، سون یی ، رژیم پهلوی ، طلاق ، دانشجو ، رهبری ، مشهد ، طاهری ، الف ، میشله اوباما ، کاخ سفید ، ماندلا ، اشمیت ، دانمارک ، احمدی نژاد ، مومن نسب ، ایسنا ، ایرانیان ، شل ، اسکار ، ثریا اسفندیاری ، ملکه ، اتریش ، وین ، ناتالیا ، آلمانی ، بهشت زهرا ، محمد اصفهانی ، زهرا شجاعی ، مالک ، مکه ، ده رجعی ، خواستگاری ، سنا ، دموکرات ، ازدواج ، عربستان ، فرانسه ، پوپولیسم ، برنج هندی ، حسین طلا ، قانون ، پارسینه ، میشل کلمب ، کانادا ، القاعده ، مسجد الاقصی ، صهیونیست ، المغاربه ، گلیک ، خاخام ، کلی ، بروجردی ، مهدوی کنی ، سنگ انقلاب ، بازرگان ، امام خمینی ، پرچوگال ، هاشمی ، دانشگاه ، ژیان ، غرضی ، دیلن فارو ، داوطلب ، یهودیان ، آمریکا ، هاآرتص ، ظریف ، ملل ، ایرنا ، اصحاب ، رسانه ، سانسور ، تظاهرات ، مصر ، اکوادور ، لیبریا ، روسیه ، ویتنام ، زیمبابوه ، بنگلادش ، ترکیه ، آنکارا ، آزادی بیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Nigeria
البدالله ملکه رانیا
۲۱:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
من خوشحال هستم زیرا من از شرکت ملکه رانیا شرکت وام ده میلیون دلاری دریافت کرده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
روح امام راحل ره شاد
Nigeria
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایران وایرانی
Italy
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد پرسپولیس خدا این قهرمان پرسپولیسی را حفظ کنه
Nigeria
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
درود بر روحانی
Italy
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
پیوستن به میلیون ها نفر که نور را کشف کرده اند ما بسیاری از مردم آنلاین را می بینیم که در مورد داستان های Illuminati سوال می کنند. اکثر آنها خواسته اند که چگونه می توانند پیوستن، در حالی که دیگران ترجیح می دهند که این پدیده را درک کنند. امروز، من در مورد چگونگی پیوستن به این نظم اجتماعی مرموز، عجله می کنم. ترس برای سیاره ای که به جنگ شما آسیب نرساند، کمک به راه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
کاری به کسی ندارم.اما خواب دیدن به خودی خود حجت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
درود بر دکتر روحانی
آخرین اخبار