مراقب "گیرنده‌های صوتی" بدنتان باشید

عفونت گوش میانی غالباً در فصل زمستان و بهار شیوع دارد و به این علت که باعث کاهش شنوایی و درنتیجه اختلال دریادگیری وحتی تأخیر درسخن گفتن می‌شود باید جدی گرفته شوند.

دکتراصغر ساداتیان متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: "عفونت گوش میانی" در کودکان شایع است ولی گاهی بزرگسالان را نیز مبتلا می کند. این بیماری خصوصاً در فصل زمستان و اوایل بهار شیوع دارد و به علت این که هم باعث گوش درد شدید و هم کاهش شنوایی می شود باید جدی گرفته شود.

وی افزود: کاهش شنوایی خود باعث ایجاد تبعات دیگر مثل اختلال در یادگیری و حتی تأخیر در سخن گفتن خواهد شد. اگر بیماری به موقع تشخیص داده شده و سریعاً درمان شود شنوایی تقریباً همیشه به مقدار طبیعی خودبازخواهد گشت.

ساداتیان اذعان داشت: از طرف دیگر این بیماری به علت گسترش عفونت با ساختار‌های اطراف خود می‌تواند عوارض وخیم دیگری مثل آبسه مغزی، عفونت استخوان پشت گوش( ماستوئیدیت) و یا مننژیت ( التهاب پرده مغز ) و ... را به وجودآورد. بنابر این شناخت نشانه‌های آن و رساندن سریع فرد به پزشک برای جلوگیری از عوارض خطرناک لازم است.

وی در پایان اظهار داشت: سنگینی یا فشار در گوش، سرگیجه و اختلال در تعادل، تهوع و استفراغ، خروج ترشحات از گوش، کاهش خفیف شنوایی، درد عمیق و شدید گوش که معمولاً با تب همراه است، کاهش درد و فشار با پاره شدن پرده گوش از نشانه‌های این بیماری درکودکان، نوجوانان و بزرگسالان می باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوش ، آبسه ، یادگیری ، سرگیجه ، مننژیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار