گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

سیلی فرماندار به سرگرد پلیس راهور!/ سیاسیون وایبری، از ظریف تا رسایی/ آیا مثلث برمودا همان جزیره خضراء است؟

به جشن طلاق ما خوش آمدید!، درکدام کشورها به‌حساب مردم سرک می‌کشند؟، قرارداد خنده‌دار ستاره مدنظر علی دایی با فولاد! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 29 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

آیا مثلث برمودا همان جزیره خضراء است؟
 در سال‌های اخیر کسانی کوشیده‌اند درصدد اثبات این موضوع برآیند که جزیره خضراء – که برابر باور شیعه امامیه در آن ملاقاتی با امام زمان رخ داده – همان مثلث برموداست.

عصر ایران به نقل از نشریه حریم امام – "هفته نامه آستان مقدس امام خمینی (ره)"- در مطلبی که به مناسبت سالروز درگذشت آیت‌الله بهجت منتشر ساخته یک پرسش و پاسخ درباره جزیره خضرا و مثلث برمودا را نیز نقل کرده که از این قرار است: آیا این تطبیق درست است و جزیره برمودا همان جزیره خضراء است؟

امام – عجل الله تعالی فرجه الشریف- در هر کجا باشد آنجا خضراء است. قلب مومن جزیره خضراء است. هر جا باشد حضرت در آن پا می‌گذارد. قلب‌ها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. شما قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید تا برای شما امضا کنم که امام زمان- عجل الله تعالی فرجه الشریف – آنجا هست.

سیلی فرماندار به سرگرد پلیس راهور!
خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از كرمانشاه خبر داد که فرماندار خبرساز يكي از شهرستان‌هاي استان كرمانشاه به مأ‌مور پليس راه وظيفه شناس سيلي زد! آقاي فرماندار كه ظاهراً در ماه‌هاي گذشته در يك كشمكش عجيب و غريب با مسئول يكي از ادارات خبرساز شده بود، اين بار با مأمور پليس راه وظيفه‌شناس درگير شده است. وي كه ظاهراً در يكي از محورهاي مواصلاتي استان كرمانشاه با سرعت غيرمجاز درحال حركت بوده با اخطار پليس مواجه شده و مجبور به توقف مي‌شود.

پس از گفتگو با سرگرد راهنمايي و رانندگي، راننده خودرو (فرماندار) به طمع رهائي از اعمال قانون توسط پليس، خود را معرفي كرده اما با مقاومت مأمور راهنمايي و رانندگي مواجه مي‌شود. اصرار پليس وظيفه‌شناس به اعمال قانون باعث مي‌شود آقاي فرماندار با سيلي به گوش مأمور راهنمايي و رانندگي بنوازد. انتظار مي‌رود مسئولين ارشد استان افرادي را به عنوان نمايندگان دولت در شهرهاي استان بگمارند كه تمكين در مقابل قانون را در اولويت كارهاي خود قرار دهند.

مذاکرات هسته‌ای به دلیل سرسختی ایران دشوار بود
"یووال اشتاینیتز" وزیر اطلاعات، امور استراتژیک و روابط بین‌الملل در کابینه رژیم صهیونیستی به رادیو "صدای اسراییل" گفت که ایرانی‌ها بر چند موضوع در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه 5+1 در وین تاکید داشتند که از جمله آنها در مورد دستگاه‌های سانتریفیوژ مورد استفاده در غنی‌سازی اورانیوم بود و کشورهای بزرگ باید مانع از توسعه توانمندیهای ایران در زمینه تولید سلاح هسته‌ای شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری منا، وی مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای ایران با سختی‌هایی همراه بود زیرا ایرانی‌ها مقاومت زیادی به خرج دادند.

به جشن طلاق ما خوش آمدید!
"جات هم اصلا خالی نیست"؛ این عنوان کارتی شکیل است با عکسی زیبا از یک زن و مرد که از هم فاصله گرفته‌اند و لبخند می‌زنند! شهرخبر با این مقدمه گزارش داد که داخل این کارت زیبا که شبیه کارت دعوت مراسم میهمانی است، نوشته شده است: "دیگه پشت دستمو داغ می‌کنم / که تا زنده‌م عاشق هیشکی نشم / عاشق هر کی بشم خیالی نیست / لااقل اسیر تو یکی نشم / عروسکی بودم برات / که تو بهم نفس دادی / دلم رو یک روز خریدی / فرداش آوردی پس دادی - بدینوسیله از شما دعوت می‌شود که به جشن آزادی مریم و محمد قدم بگذارید!"

این شیوه جدید اعلام طلاق و از هم‌پاشیدگی خانواده‌های ایرانی است که هر چند ابتدا فقط در تهران رواج داشت اما این روزها در همه کلانشهرهای کشور باب شده است. محمود - فروشنده کارت دعوت در خیابان بهارستان - می‌گوید: از 2 سال گذشته تا کنون مراجعات زیادی داریم که زوج‌های جوان با خوشحالی به سراغ ما می‌آیند و کارت‌های جشن طلاق خود را سفارش می‌دهند. اوایل این امر باعث تعجب ما می‌شد و حتی چند بار از گرفتن سفارش برای این کارت‌ها سر باز زدیم اما وقتی از همکاران سوال کردیم دیدیم آنان این سفارشات را می‌پذیرند و برایشان عادی است. بیشتر کارت‌های فانتزی با متن‌های خنده‌دار مورد توجه این متقاضیان است و در بسیاری از موارد هم زن و مرد با هم برای سفارش دادن کارت میهمانی طلاق خود مراجعه می‌کنند!

به این ترتیب است که به نظر می‌رسد از هم گسیختن ارزش‌ها به ماجرای زشت طلاق که روزی روزگاری برای مردم جامعه نکوهیده و ناپسند بود نیز باز شده است. در هر حال آنچه مسلم است، طبق آمارها در سال‌های اخیر درصد طلاق در کشور رشد چشم‌گیری داشته است. روان‌شناسان معتقدند که افزایش میزان طلاق، علل مختلفی دارد. یکی از دلایل آن افزایش پویایی روانی افراد است. در واقع داشتن آرامش و اعصاب راحت در ازدواج می‌تواند از طلاق زودهنگام جلوگیری کند. نداشتن فقر مالی، اشتغال، عدم مردسالاری و نبود اعتیاد نیز می‌تواند در رخ ندادن طلاق در جامعه موثر باشد.

بازار داغ هواپیماهای 2 نفره در تهران
روزنامه آرمان با توجه به داغ شدن بازار فروش هواپیمای دو نفره در شمال تهران کشیده شدن این موضوع به آگهی‌های تبلیغاتی، نوشت: در منطقه الهیه تهران، هواپیمای سبک دو نفره در مقابل برج مدرن الهیه مستقر است و مشتریان خاص خود را دارد تا جایی که یکی از ملی پوشان سابق فوتبال نیز در محل حضور داشت. به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، مقرر شد کسانی که توانایی مالی دارند هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه‌های کم ترافیک کشور مستقر کنند.

"محمود رسولی‌نژاد" مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: دولت در قالب توافقنامه سه جانبه‌ میان سازمان صنایع هوایی، شرکت فرودگاه‌های کشور و بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار، از علاقه‌مندان پرواز با هواپیماهای فوق سبک حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و پرواز هواپیماهای فوق سبک در تهران تا شعاع 70 کیلومتری و در شهر‌های بزرگ تا شعاع 40 کیلومتری پذیرفته نمی‌شود.

رسولی‌نژاد افزود: برای علاقه‌مندان تهرانی‌ ‌در خارج از شهر فضایی برای پرواز هواپیماهای دو نفره و فوق سبک در نظر گرفته شده است و شرکت فرودگاه‌ها آماده پذیرش سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف فرودگاهی مثل پارکینگ طبقاتی، شهر فرودگاهی و هتل است.

از دفترچه بسیج اقتصادی تا کارت سهمیا
مهر نوشت:  از دفترچه بسیج اقتصادی در دهه 60 تا سبد کالا و کارت سهمیا در دهه 90، نام هایی که هرکدام خاطره‌ای با خود دارند. حسی نوستالژیک که حاصل سیاست‌های اقتصادی دولت در دوره‌های جنگ تحمیلی و تحریم است. در هرکدام از  دوره‌های ریاست جمهوری در ایران، دولت‌ها با شعار پیشرفت اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم  وارد صحنه می‌شوند و در این راستا سعی کرده‌اند با طرح‌هایی با نام‌های مختلف، اما شبیه به هم، تسهیلاتی را برای تامین نیاز مردم به کالاهای اساسی فراهم کنند، طرح‌هایی که هرکدام با ضعف‌ها و مشکلاتی روبرو بوده است.










کلاهبرداری از ورزشکاران به سبک جدید!
عده‌ای کلاهبردار که خود را به عنوان نماینده یکی از نهادهای مهم کشور معرفی کرده‌اند، اقدام به کلاهبرداری از قهرمانان کرده‌اند. شیوه آنها به این صورت بوده که خود را نماینده یکی از نهادهای مهم کشوری معرفی کرده و به بهانه پرداخت جوایز به قهرمانانی که به تازگی صاحب عنوان شده‌اند، از فدراسیون های مربوطه شماره تلفن ورزشکاران را بدست آورده‌اند. سپس این کلاهبرداران با ورزشکاران تماس گرفته و به آنها اعلام کرده‌اند که نماینده یکی از نهادهای مهم کشوری هستند و قصد اعزام این ورزشکاران به سفرهای زیارتی را دارند.

به گزارش ایسنا، کلاهبرداران پس از جلب اعتماد ورزشکاران، از آنها می‌خواهند چند مرحله از کار برای دریافت جایزه خود را انجام دهند. سپس آنها از قهرمانان می‌خواهند که مبلغی از هزینه سفر را کارت به کارت کنند تا مراحل اعزام ورزشکاران به این سفر زیارتی تکمیل شود. "مریم طوسی" ملی پوش دوومیدانی با تائید این موضوع به ایسنا گفته که از او خواسته شده تا مبلغ دو و نیم میلیون تومان را به یک حساب واریز کند اما در لحظه آخر از این کار منصرف شده است.

گفته شده به تعدادی از کشتی‌گیران هم پس از قهرمانی در جام جهانی فرنگی چنین پیشنهادی شده و قصد کلاهبرداری از آنها را نیز داشته‌اند. با این شرایط، قهرمانان باید مراقب سوءاستفاده و کلاهبرداری باشند و تصور نکنند که جایزه‌ای به این سرعت به آنها پرداخت خواهد شد، آن هم در شرایطی که برخی قهرمانان هنوز جوایز یکی دو سال قبل خود را نگرفته اند!

شرکای آینده ایران خودرو از کدام کشورند؟
دنیای اقتصاد نوشت: ایران خودرویی‌ها در شرایطی مذاکرات‌شان را با پژو تقریبا نهایی کرده‌اند که قصد دارند در کنار این شریک فرانسوی، شرکایی دیگر را نیز برای خود دست و پا کنند. حالا برای خیلی‌ها محل پرسش شده که شرکای جدید ایران خودرو کدام خودروسازان خارجی هستند؟ هرچند ایران‌خودرویی‌ها نامی از شرکای جدیدشان نمی‌برند، اما همواره تاکید دارند که دو شریک آینده‌شان جزو شرکت‌های معتبر خودروسازی دنیا به حساب می‌آیند، چون قرار است با پژو به رقابت بپردازند. خودروسازانی مانند فولکس واگن و بنز آلمان، سوزوکی ژاپن و حتی جنرال موتورز آمریکا جزو گزینه‌های حضور در کیلومتر 14 جاده مخصوص به حساب می‌آیند و حتی مذاکراتی نیز میان آنها و ایران خودرو انجام شده است.

در این بین گویا شراکت با سوزوکی و فولکس واگن از سایر گزینه‌ها جدی‌تر است؛ که البته یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن مینی اشکودا، مدنظر ایران خودرویی‌ها برای همکاری مشترک است. سوزوکی نیز از چند سال قبل به‌واسطه مونتاژ محصول شاسی بلند خود (ویتارا)، با ایران خودرو ارتباط دارد و حالا ظاهرا قرار است سطح همکاری دو طرف افزایش یافته و به "تولید مشترک" نیز گسترش یابد. با این حال خودروسازان آمریکایی هم جزو گزینه‌ها هستند و هیچ بعید نیست با بهبود روابط دولت‌های ایران و ایالات‌متحده آمریکا، پای امثال جنرال موتورز نیز به جاده مخصوص باز شود.

خانه‌سازی ایران در بغداد
پیمانکاران ایرانی که در پروژه مسکن مهر مشارکت داشته‌اند با سابقه صنعتی‌سازی در این طرح، وارد پروژ‌ه‌های خانه‌سازی در کشورهای همسایه شده‌اند. در حالیکه ادامه پروژه مسکن مهر در کشور متوقف شده و دولت یازدهم نیز هنوز طرحی را در خصوص عرضه مسکن در کشور شروع نکرده است، ظرفیت بسیاری از پیمانکاران ساخت مسکن در کشور به خارج از کشور منتقل شده است؛ پیمانکاران ایرانی که در پروژه مسکن مهر مشارکت داشته‌اند با سابقه صنعتی‌سازی در این طرح، وارد پروژه‌های خانه‌سازی در کشورهای همسایه شده‌اند؛ گفتنی است در طرح مسکن مهر 4.5 میلیون واحد مسکونی در قالب شهری و روستایی در دولت نهم و دهم ساخته شد.

به گزارش مسیرآنلاین تصاویر مسکن‌سازی سازندگان ایرانی در بصره و بغداد را نشان می‌دهد.



سیاسیون وایبری، از ظریف تا رسایی
وایبر یک نرم افزار موبایلی است و بر روی تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل آندروید نصب می‌شود، مدت زمانی است که در میان کاربران ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است، "تولمان مارکو" مدیرعامل شرکت است و در ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ وایبر توسط شرکت ژاپنی راکوتن به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریده شد.

اکنون در تصاویر زیر مشاهده می‌کنیم علی‌رغم خبرهای گاه و بیگاه  مبنی بر احتمال فیلتر شدن این نرم افزار بخش قابل ‌توجه‌ای از مسئولین از معاونین رئیس جمهور گرفته تا وزرای دولت یازدهم و معاونان آنها، نمایندگان مجلس و ....  که در میان آنها  چهره‌هایی نظیر حمید رسایی  نیز  دیده می‌شود، در عضویت نرم افزار وابیر می‌باشند!



ظربف-وزیر امور خارجه



سلطانی فر-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری



حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری-معاون حقوقی و پارلمانی رییس جمهور




عراقچی-عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای


حجت الاسلام و المسلمین رسایی-نماینده مجلس

چه فرقی بين کربلای 4 و وین 4 است؟
روزنامه ابتکار نوشت: ديروز- زمان جنگ، کودکي بودم که معناي جنگ، موشک و دشمن را نمي‌فهميدم و شايد ديدن موشک‌هايي که از آسمان تهران مي‌گذشت تا ميهمان خانه يک همشهريم بشود، بيشتر براي من يک بازي بود تا يک تراژدي غم بار. اما در طول اين سال‌ها و بعد از گذشت بيش از 25 سال از جنگ يک مسئله را خوب فهميدم و آنهم، وحدت ملي در آن زمان بود. مردم براي حفظ منافع ملي خود از همه چيز مي‌گذشتند حتي جان فرزندان خود. عمليات کربلاي 4، در سال 65 نمونه بارز اين رفتار بود. ايران در اين عمليات سخت‌ترين شکست خود را از عراق متحمل شد.

با عدم موفقيت ايران در اين عمليات (که به 1000 شهيد و 3900 مفقودالاثر و 11000 مجروح منجر شد) موجي از نااميدي و ياس در ميان همگان شکل گرفت، اما روح بزرگ ايرانيان در آن سال‌ها اين شکست را به پيروزي بزرگ تبديل کرد و تنها به فاصله 2 هفته از شکست عمليات کربلاي 4 عمليات ديگري به نام کربلاي 5 آغاز شد که اوج پيروزي ايران بر ارتش عراق محسوب مي‌شود. امروز- جواني هستم، که تمام مشکلات کشور را با پوست و استخوان خود درک مي‌کنم. مي‌دانم که فشارهاي خارجي و برخي بي درايتي‌هاي داخلي در سال‌هاي گذشته زمينه‌ساز بروز مشکلاتي فراواني در کشور شده است و شرايط اقتصادي کشور را به بحرانی‌ترين شکل خود رسانده است. براي رفع اين مشکلات تيمي از فرزندان اين ملت، به پاي ميز مذاکره نشسته‌اند، مذاکره‌اي با 6 کشور قدرتمند که خود را آقاي جهان مي‌دانند.

بسياري معتقد هستند که اين مذاکره چيزي کمتر از جبهه‌هاي جنگ نيست و همانطور که آن روزها ايران با چندين کشور مي‌جنگيد، امروز مذاکره‌کنندگان نيز يک تنه در مقابل چندين کشور بر سر منافع ملي ايران مذاکره مي‌کنند تا اقتصاد ايران در کنار سانتريفيوژها بچرخد. اما برعکس دوران جنگ که همه سربازان وطن را همچون فرزندان خود مي‌دانستند، در اين روزها برخي فرزندان وطن را سازش‌کار مي‌نامند و حتي در تيترهاي روزنامه‌هاي خود از به نتيجه نرسيدن مذاکرات وين 4 خوشحال مي‌شوند. وين 4، چه فرقي با کربلاي 4 دارد؟ چرا از به توافق نرسيدن ايران و 1+5 در وين خوشحال شدند؟ امروز چرا مدعيان انقلاب، بر طبل خوشحالي مي‌کويند و اين در حالي است که مذاکره‌کنندگان ايران روزهاي سختي را سپري مي‌کنند، روزهاي رودرويي با کل جهان. کاش مي‌شد مي‌فهمديم بين رزمندگان ديروز و ظريف و تيمش، فرقي نيست بايد فهميد وين 4 همچون کربلاي 4 مي‌تواند زمينه ساز پيروزهاي بزرگ ايران شود.

درکدام کشورها به‌حساب مردم سرک می‌کشند؟
در اروپا، کانادا، آمریکا و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به همراه داشتن بیش از ده هزار یورو (دلار) وجه نقد جرم محسوب شده و در صورت مشاهده و کشف آن، با فرد خاطی به شدت برخورد می‌گردد، در هلند، آلمان و بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا، دولت‌ها به تمام اطلاعات مالی و دارایی‌های افراد از جمله مستغلات، میزان درآمد، منبع درآمد و همچنین حساب‌های بانکی افراد دسترسی داشته و حساب‌های بانکی افراد به طور مرتب توسط سازمان‌های مالیاتیِ دولتی کنترل و بررسی می‌گردد.

به نوشته خراسان، این دسترسی به اطلاعات و کنترل حساب‌های بانکی افراد نه تنها برای مقابله با فسادهای اقتصادی و درآمدهای نامشروع صورت می‌گیرد، بلکه یک هدف دیگر آن، اخذ مالیات‌های لازم از حساب‌های بانکی و دارایی‌های افراد است. یکی از دلایل این امر، جلوگیری از پولشویی و همچنین اطلاع دولت از منابع درآمدی افراد و در صورت لزوم اخذ مالیات‌های لازم از آنها است. علاوه براین، در هلند اگر موجودی حساب‌های بانکی یک فرد در تمام بانک‌ها به بیش از بیست و سه هزار یورو برسد به این موجودی نیز مالیات تعلق می‌گیرد که البته این سقف برای افراد متأهل به دو برابر، یعنی چهل و شش هزار یورو افزایش می‌یابد.

لذا دولت نه تنها به تمام دارایی‌های افراد جامعه از جمله حساب‌های بانکی آنها دسترسی داشته و مرتب آنها را کنترل می‌نماید بلکه از افراد مرفه و ثروتمند جامعه نیز مالیات‌های لازم را اخذ نموده و بخشی از آن را بین افراد واجد شرایط توزیع می‌نماید.


ادعای روزنامه اماراتی درباره ایران و بشار اسد
روزنامه اماراتی "البیان" امروز در خبری مدعی شد که در جلسه مذاکراتی سری با موضوع سوریه، نمایندگان ایرانی حاضر در آن اعلام کرده‌اند که اصراری بر بقای "بشار اسد" در صورت حل بحران این کشور با حفظ منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران، ندارند. منبع سوری که نخواست نامش فاش شود، مدعی شده که در این جلسه که در یکی از پایتخت‌های اروپایی و با حضور نمایندگانی از عربستان، ایران، آلمان و ایالات متحده و در غیاب نمایندگان نظام سوریه برگزار شد، طرف ایرانی به گونه‌ای سخن می‌گفته که گویا تصمیم‌گیرنده اصلی در سوریه است.
 
به گزارش جام، این منبع این جلسه را که نوعی چک کردن نبض توصیف کرده، سرشار از بالندگی و نشاط خوانده و گفته است که در این نشست با صراحت و به صورت جدی حاضران به بیان افکار و خواسته‌های خود  پرداخته و طرف ایرانی بسته کاملی از طرح‌ها را برای حل بحران سوریه ارائه کرده است. به نظر می‌رسد با افزایش پیروزی‌های ارتش سوریه و نزدیک شدن به اجرای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، روزنامه اماراتی سعی دارد فضایی را القاء کند که گویا محور مقاومت اکنون در موضع ضعف قرار دارد و حاضر است بر سر همه چیز مذاکره کند، اما ایران بارها اعلام کرده که بقای بشار اسد مسئله است که باید از طرق انتخابات مردمی توسط شهروندان سوری تعیین شود.
 
پل معروف اهواز در زمان ساخت




پايان ساخت ضریح امامین عسکریین در قم
"سید ابراهیم لاجوردی" مسوول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) روز یکشنبه هنگام بازدید مسوولان روابط عمومی استان قم از ضریح امامین عسکریین(ع) افزود: کار ساخت این ضریح مطهر به دستور "آیت‌الله سید علی سیستانی" و با نظارت "حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی" نماینده این مرجع تقلید در ایران از چهارسال پیش درقم آغاز شد و کار ساخت این ضریح مطهر درقم به اتمام رسید و به زودی به سامرا در کشور عراق منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: 70 کیلوگرم طلا، 450 کیلوگرم نقره با بهره‌مندی از آیات نورانی قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) و اشعاری در مدح اهل بیت(ع) در ساخت این ضریح مطهر به کار رفته است. استاد سید مهدی علمدار به عنوان طراح و مجری قلم زنی، استاد مهدی دیدار به عنوان سرپرست نجاران، خوش‌نژاد به عنوان مسوول سازه و نیز استاد موحد به عنوان خطاط پروژه مسوولیت ساخت این ضریح را بر عهده داشتند. در ساخت این ضریح از چوب ساج استفاده شده که عمر مفید 400 سال است.

لاجوردی گفت: چهار در بزرگ ورودی و خروجی به صحن های حرم امامین عسکریین (ع) و هشت در ویژه ضریح نیز آماده شده است. این اثر هنری به زودی در معرض دید همه مردم قرار می‌گیرد.

بدشانس‌ترین قربانی در بین معدنکاران ترکیه
"مصطفی ترکهان" ۲۴ ساله یکی از معدنکاران قربانی از ۳۰۱ معدنکاری است که طبق آمار رسمی دولت ترکیه، در اثر فاجعه انفجار در معدن زغال سنگ در شهر سوما در غرب ترکیه جان باخته‌اند. تصویر و شرحی که در ادامه آمده نشان می‌دهد چرا او بدشانس‌ترین قربانی در میان معدنکاران جانباخته ترکیه محسوب می‌شود.
 
به گزارش آخرین نیوز، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که تلخی ماجرای مصطفی از آن روست که او ۲۲ روز پیش از حادثه انفجار معدن ازدواج کرده بود و در دومین روز کاری خود پس از مرخصی ازدواج حادثه تلخ انفجار در معدن سوما روی داد. خانواده این معدنکار ترکیه‌ای گفتند که او قصد داشت با فروش هدایای عروسی و با برداشتن وام از بانک خانه بخرد.



آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
عکس زیر اخرین وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه را در بعدازظهر ۲۶ اردیبهشت ۹۳ نشان می‌دهد.



بدهی میلیاردی اسپانسر به یک نهاد عمومی!
گویا حواشی و ابهامات حضور این اسپانسرها در تیم‌های لیگ برتری و پرطرفدار پایان یافتنی نیست و هر چه جلوتر می‌رویم، نکات مبهم جدیدی در خصوص این جریانات مطرح می‌شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید که مسئولان عالی ورزش و نهادهای نظارتی که از این مسئله نیز مطلع شده اند چه تصمیمی دراین باره خواهند گرفت؟ این روزها اخبار بسیاری در خصوص تیم‌های لیگ برتری و رفت و آمدهای افراد مختلف به این تیم‌ها از سیاسیون گرفته تا شرکت‌ها و مولتی میلیاردرهایی که قصد اسپانسری این باشگاه‌ها را دارند به گوش می‌رسد و این در شرایطی است که تا پیش از این و در دولت قبل هیئت مدیره تیم‌های لیگ برتری مملو از سیاستمداران بود و حالا اما در دولت جدید نوبت به میلیاردرهای ستاره‌دار رسیده است تا در پی کسب شهرت و منافع به تیم‌های پرطرفدار هجوم آورند.

به گزارش فردا، در جدیدترین نمونه از این ابهامات خبر می‌رسد که اسپانسر یک باشگاه پرطرفدار رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بدهی به یک نهاد عمومی غیر دولتی دارد که این بدهی از سال‌های قبل برجای مانده است. در این خصوص گفته می‌شود ارتباط اسپانسر و عضو فعلی هیئت مدیره در سال‌های گذشته سبب شده تا این رقم بالای بدهکاری ایجاد شود و حالا که رئیس جدید به این شرکت پای گذاشته پرده از این پرونده برداشته و موضوع را به گوش مسئولان عالی ورزش کشور نیز رسانده است تا آنها نیز از این خبر مطلع شده و در جریان باشند که چه کسانی قرار است اسپانسری باشگاه پرطرفدار را برعهده بگیرند.

البته لازم به ذکر است که این رقم ۲۵ میلیاردی با احتساب ضرر و زیان و جریمه‌ای که بابت عدم پرداخت بدهی ایجاد شده، از مرز ۴۰ میلیارد تومان نیز فراتر رفته و مسئولان این نهاد عمومی به دنبال بازپسگیری بدهی خود هستند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که مسئولان عالی ورزش و نهادهای نظارتی که از این مسئله نیز مطلع شده اند چه تصمیمی دراین باره خواهند گرفت؟

درخواست ساختمانی برخی وزرا از روحانی
 خراسان نوشت: بر اساس نامه‌هایی که برخی وزرای دولت خطاب به رییس جمهور و سایر مدیران ارشد اجرایی کشور ارسال کرده‌اند، خواسته شده است با توجه به نیاز وزارتخانه‌های مذکور به برخی ساختمان‌های دولتی مستقر در تهران که دولت گذشته دستور فروش آنها را صادر کرده است، دستور مذکور ملغی شود تا این وزارتخانه‌ها بتوانند از اماکن مذکور برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند.

 تیم ملی 20 سال پیش در راه آمریکا
به گزارش مشرق، تیم ملی ایران برای حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 1994 چند بازی دوستانه با تیم‌های باشگاهی اروپایی انجام داد. این عکس مربوط به بازی دوستانه با تیم "نستوود دانمارک" است که در ورزشگاه آزادی برگزار و به تساوی بدون گل انجامید. از 25 بازیکن این تیم، اکنون علی دایی و امیر قلعه نویی در لیگ برتر سرمربی هستند.



در ردیف نشسته جواد زرینچه، نادر محمدخانی، ابراهیم تهامی، بهروز پرورش خواه، حمید استیلی، رضا رضایی منش، امیر قلعه نوعی، بهزاد دادش زاده و در ردیف وسط سید مهدی ابطحی، کریم باقری، صمد مرفاوی، مجید نامجو مطلق، جواد منافی، آرش نوآموز، ادموند اختر، محمد خاکپور حضور دارند و در ردیف آخر نیز علی دایی، رضا حسن زاده، حمید درخشان، بهزاد غلامپور، علیرضا دلیخون، اصغر مدیر روستا و مهدی فنونی زاده از چهره های شاخص هستند.


قرارداد خنده‌دار ستاره مدنظر علی دایی با فولاد!
به گزارش جام، "بختیار رحمانیگ فصل گذشته توانست به کمک دیگر بازیکنان فولاد، این تیم را قهرمان لیگ کند. وی به واسطه درخشش در فصل پیش حالا علاوه بر اینکه در آستانه حضور در جام جهانی قرار دارد، با پیشنهادات ریز و درشتی، از جمله از تیم پر طرفدار پرسپولیس، مواجه است. اما کاپیتان فولاد در آخرین اظهارنظرش جملاتی به زبان آورده که هواداران فولاد را آزرده خاطر کرده است.
 


این بازیکن ضمن اعلام جدایی حتمی‌اش، در مورد مبلغ قراردادش گفت: مبلغی که از فولاد گرفتم آنقدر کم است که اگر بگویم همه خنده‌شان می‌گیرد.
 
قرارداد بختیار رحمانی با فولاد 600 میلیون تومان بوده که با توجه به پاداش‌‌های در نظر گرفته شده برای بازی‌های خوب و در نهایت پاداش کسب قهرمانی، به 800 میلیون تومان رسیده است. مشخص نیست کجای 800 میلیون تومان خنده‌دار است که کاپیتان فولاد چنین صحبت‌هایی به زبان آورده است. البته این بازیکن وقتی به دریافتی بازیکنان معمولی تیم‌های پایتخت نگاه می‌کند، حق خود می‌داند 800 میلیون دریافتی را کم بشمارد. به امید روزی که در فوتبال ما هر بازیکن به اندازه کارایی‌اش پول بگیرد و نه به اندازه روابطی که دارد و مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
انتظار است دولت وقوه قضاییه با این مسئول بی ادب وقانون شکن برخورد مناسبی کند تا در س عبرتی باشد برای سایرین
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
افرین بر پلیس وظیفه شناش که مسئولان گریز از مقررات وقانون را ادب میکند .قانون شکنی جرم است کسی که جرم میکند نباید مسئول باشد چون مسئولیت از او ساقط میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
باید حال فرماندار را بگیرند و عزلش کنند.
Germany
محمود
۲۱:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه قرار باشه به بازیکنان به اندازه حرفه شان پول بدهند که حیف 100 میلیون. اخه این فوتبال ما به چه درد میخوره؟؟
یه استاد دانشگاه با 30 سال سابقه علمی و صنعتی سالی 50 میلیون درامد نداره بعد این فوتبالیستها ....
آخرین اخبار