روابط دوستی بین هندوستان و افغانستان ادامه خواهد داشت

معاون وزیر خارجه کشور هندوستان در سفر به ولایت هرات گفت: کشور هندوستان به هیچ عنوان سیاست خروج از افغانستان را در دستورکار خود ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سوجاتاسینگ بلند پایه ترین مقام سیاسی کشور هندوستان میباشد که بعد از حمله ناکام برکنسولگری آن کشور در هفته گذشته, وارد ولایت هرات میشود.
سید فضل الله وحیدی والی هرات در دیدار با معاون وزارت خارجه هندوستان, حمله ناکام تروریستی هفته گذشته بر کنسولگری آن کشور در هرات را محکوم نمود و گفت: اداره محلی از همه امکانات بخاطر تامین امنیت مراکز دیپلوماتیک بخصوص کنسولگری هند استفاده خواهدکرد.
آقای وحیدی با ارج گذاری به همکاری های سخاوتمندانه و دوستانه دولت و مردم هندوستان در بخش های مختلف بخصوص تمویل پروژه بند سلما, خواهان تداوم و توسعه همکاری های آن کشور در ولایت هرات شد.
والی هرات همچنان از ادامه تلاش ها بخاطر در نظرگرفتن محیطی مناسب خارج محلات مسکونی بخاطر استمرار فعالیت کنسولگری هند اطمینان داد.
در این دیدار طرفین توافق نمودند تا کنسولگری هندوستان بجای مناسب انتقال داده شود.
معین وزارت خارجه هندوستان که بنابر هدایت صدراعظم آن کشور به ولایت هرات سفر نموده است بر علاوه ملاقات با مقامات محلی, با کارمندان کنسولگری هندوستان نیز دیدار نموده است.
خانم سوجاتا با اشاره به پیشینه تاریخ روابط دوستی بین هندوستان و افغانستان تاکید نمود که کشورش همچنان به همکاری های خود با افغانستان ادامه میدهد.
او گفت: در آینده نزدیک روند توزیع ویزای سفر به هندوستان نیز از طریق کنسولگری هرات از سر گرفته میشود.
سید عبدالناصر یوسفی رئیس نمایندگی وزارت خارجه در هرات میگوید: این مقام سیاسی بلند پایه وزارت خارجه هندوستان همچنان از اقدام بموقع جدی و عاجل مسولان اداره محلی در مهار حمله تروریستی هفته گذشته قدردانی نموده است.
معین وزارت خارجه هند در حالی وارد ولایت هرات میشود که یک هفته قبل عده ای از تروریستان به شدت مسلح قصد داشتند تا خود را به کنسولگری هند برسانند که با اقدام به موقع نیروهای امینتی موفق به این کار نشدند.
این در حالی است که ساختمان جوار کنسولگری هند در این حمله ترویستی آتش گرفت، ولی به هیچ یک ازکارمندان کنسولگری تلفات جانی و هم به ساختمان کنسولگری خسارات مالی وارد نشد.
/انتهای پیام
منبع: خبرگزاری صدای افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.