شرایط خواب مطلوب/ خواب روز پوست صورت را خراب می‌کند

متخصص طب سنتی شرایط مطلوب خوابیدن را اعلام کرد و گفت: خوابیدن به هنگام گرسنگی، بلافاصله بعد از غذا و بیشتر از ۱۰ ساعت در شبانه روز مضر است و به هنگام روزه‌داری، قسمت تنظیم‌کننده زمان خواب و بیداری در مغز دچار تغییر می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانمحمود خدادوست در مورد شرایط خواب معتدل و مطلوب گفت: یکی از بهترین شرایط خواب مطلوب، خوابی است که پس از گذشت حدود 3 ساعت پس از صرف غذا باشد چرا که خواب در هنگام پر بودن معده، باعث اختلال هضم، ایجاد نفخ و دیدن خواب‌های ترسناک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر گرفت که هیچ وقت در زمان گرسنگی نخوابیم چون رطوبت بدن در این شرایط بیش از حد تحلیل رفته و موجب لاغری بدن می شود.

خدادوست،خوابیدن زیر آفتاب را مضر دانست و گفت: خوابیدن در چنین شرایطی موجب حرکت بخار معده به سمت مغز شده و باعث ایجاد سردرد می‌شود.

مضرات خواب در طول روز و فواید خواب قیلوله

این متخصص طب سنتی ادامه داد: خواب روز خوب نیست چون باعث فساد رنگ چهره و عدم دفع فضولات می‌شود بنابراین اگر فردی عادت به خواب روز دارد، بهتر است به تدریج آن را ترک کند.

وی در مورد خواب قیلوله گفت: خواب قیلوله که زمان آن قبل از ظهر است طبق مطالعات جدید باعث کاهش فشار خون، کم شدن استرس، تقویت ذهن و بهبود عملکرد شناختی مغز و حافظه شده و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی، خواب معتدل را 6 ساعت دانست و گفت: خواب مطلوب نباید از 10 ساعت بیشتر باشد و محل خوابیدن نیز باید پاکیزه، نرم و به دور از بوهای ناخوش و جانواران موذی و ترسناک باشد.

خدادوست تصریح کرد: در هنگام خواب در هر فصلی بهتر است روی بدن پوشانده شود چون در خواب، حرارت به سمت خارج بدن تمایل دارد و به همین دلیل، بدن سرد می‌شود و در معرض ابتلا به بیماری قرار می گیرد.

خواب مطلوب روزه‌داران

وی در مورد نحوه خوابیدن مطلوب در ماه رمضان نیز گفت: این ماه باعث تغییراتی در زمان خواب و بیداری افراد می‌شود و از دیدگاه طب جدید در این ماه به علت مصرف غذا در شب و افزایش درجه حرارت بدن، قسمت تنظیم کننده زمان خواب و بیداری در مغز دچار تغییر می‌شود.

خدادوست افزود: دیر شروع به کار کردن صبحگاهی، باز بودن مراکز خرید تا دیروقت و نمایش‌های تلویزیونی شبانه از علل تغییر ریتم خواب و بیداری افراد در ماه رمضان است به همین دلیل بسیاری از روزه‌داران از خواب آلودگی روزانه در ماه رمضان شکایت دارند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: البته مطالعات جدید نشان می‌دهند که روزه‌داری در صورت وجود خواب کافی باعث افزایش هوشیاری در طول روز می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید زمان خواب توسط افراد با اقداماتی مانند زود به خواب رفتن هنگام شب، طوری تنظیم شود که حداقل 6-5 ساعت خواب آرام داشته باشند. البته خواب با شکم پر بلافاصله پس از افطار یا سحر نیز توصیه نمی‌شود.

برچسب ها: شرایط ، مطلوب ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار