اجرای تدابیر امنیتی شدید در فرودگاه‌های عربستان

نیروهای امنیتی عربستان از ترس حملات القاعده با استقرار در تمامی فرودگاه‌های این کشور تدابیر امنیتی ویژه‌ای را اعمال کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحیات نوشت: فرودگاه‌های عربستان طی دو رو گذشته شاهد افزایش تدابیر امنیتی و نظارت نیروهای امنیتی متخصص بر امور جاری  آنان بوده اند.

این درحالی است که سازمان هواپیمایی این کشور با هماهنگی مقامات کشوری مسافرانی را که وارد فرودگاه شده و یا آن را ترک می‌کنند برای جلوگیری از ورود افرادی که قصد هدف قرار دادن منافع عربستان را دارند با شیوه‌های جدیدی بازرسی می‌کنند.

یک منبع امنیتی عربستان در گفتگو با "الحیات" اعلام کرده است که نظامیان در پایانه‌های مرزی موظف به حمل سلاح در همه شرایط برای دفاع از خود در صورت بروز حمله تروریستی هستند.

همچنین در پی حمله افراد مسلح به منطقه مرزی "شروره" و کشته شدن 4 نیروی نظامی، نیروهای امنیتی موانعی را در مرز‌ها قرار داده‌اند.

یک منبع آگاه در فرودگاه دمام نیز در گفتگو با الحیات اعلام کرد، با هماهنگی نیروهای امنیتی اقدام به اجرای تدابیر امنیتی جدید همزمان با روش‌های جدید بازرسی بدنی مسافرین کردیم، به طوری که در برخی موارد مشکوک حتی مسافران مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

وی ادعا کرد که تدابیر امنیتی جدید باعث ترس و وحشت مسافران نشده و به صورت آرام و روان درحال پیگیری هستند.

6نفر از عناصر القاعده روز جمعه هفته گذشته به یک گشتی عربستان در ورودی الودیعه واقع مرز با یمن در جنوب این کشور حمله کردند که به کشته شدن راننده این گشتی و 2 نفر دیگر از نیروهای امنیتی منجر شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عربستان 3 نفر از مهاجمان را کشتند و یک نفر را نیز بازداشت کردند که از سوی وزارت کشورعربستان تحت تعقیب بوده است. ولی دو نفر دیگر از مهاجمان به شهر "شروره" عربستان گریخته و در یک ساختمان دولتی پناه گرفته بودند که این دو نفر نیز بعد از اینکه خود را در حلقه محاصره نیروهای امنیتی عربستان دیدند منفجر کردند.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.