مدودف: تحریم‌ها کمکی به بهبود اوضاع اوکراین نمی‌کند

"دمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه تأکید کرد تحریم‌ها به بهبود اوضاع اوکراین کمک نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا چهارشنبه مجازات‌های اقتصادی جدید بر ضد روسیه به خاطر نقش این کشور در بحران اوکراین تصویب کرد و به ویژه شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه روس‌نفت و گازپروم بانک را هدف قرار داد.

در پی تصویب مجازات‌های جدید آمریکا بر ضد روسیه، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای این مجازات‌های جدید را انتقام‌جویی دانست و اعلام کرد روسیه باج‌خواهی آمریکا را در مورد اوکراین تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: ما باج‌خواهی را تحمل نخواهیم کرد و حق اتخاذ تدابیر متقابل را در پاسخ (به مجازات‌های جدید) برای خود محفوظ می دانیم.

این بیانیه افزود مسکو این مجازات‌ها را تلاشی ابتدایی برای انتقام‌گیری در واکنش به اینکه تحولات اوکراین برای اساس سناریوی طرح‌ریزی شده واشنگتن پیش‌ نمی‌رود، تلقی می کند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: کاخ سفید در واقع تحریک به خون‌ریزی در اوکراین می کند و همزمان مذبوحانه تلاش می کند مسئولیت را از گردن خود بردارد و حقایق را به شدت تحریف کند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: کاخ سفید بار دیگر سلاح ترجیحی خود را که همان چماق تحریم است تکان داد.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: زبان تحریم، به هر میزان که باشد، با روسیه فایده ندارد. این راه به هیچ جا نمی‌رسد.

همچنین دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور را منجر به بازگشت رابطه روسیه و آمریکا به دهه 1980 خواند.

به گفته مدودف، "تحریم اقدامی شرورانه است، چرا که با ایجاد مشکلات و نگرانی برای مردم یک کشور، هیچ توفیقی را نیز به دنبال ندارد. تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه روسیه اعمال کرده است رابطه ما را به دهه 1980 باز‌میگرداند."

گفته می‌شود جنگ سرد دهه 1980 تنش زیادی را در روابط میان روسیه و کشورهای غربی از جمله آمریکا و اعضای ناتو ایجاد کرد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار