گفتگوی السیسی با وزرای خارجه فرانسه و ايتاليا درباره بحران غزه

روز گذشته وزیران امور خارجه فرانسه و ایتالیا با رئیس جمهور مصر درباره بحران غزه گفتگو کردند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "لوران فابیوس" و "فدریکا موگرینی" وزیران خارجه فرانسه و ایتالیا به طور جداگانه با " عبد الفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر درباره  تحولات  منطقه به خصوص  بحران غزه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

"ایهاب بدوی " سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد وزیر خارجه فرانسه در آغاز سفر دوره ای خود به منطقه روز گذشته وارد قاهره شد و با السیسی دیدار کرد .

فابیوس در این دیدار گفت فرانسه از طرح پیشنهادی آتش بس مصر در غزه حمایت می کند.

وی در این دیدار همچنین بر ادامه تلاش ها برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه با هدف جلوگیری از افزایش شمار کشتار شهروندان فلسطینی تاکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه  افزود: فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل از هیچ تلاشی در همکاری با  مصر برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه دریغ نخواهد کرد.

بدوی افزود السیسی نیز در این دیدار مفاد طرح پیشنهادی مصر و نتایج مصر با طرف های فلسطینی و صهیونیست‌ها را به اطلاع فابیوس رساند.

وی همچنین درباره تشدید وخامت اوضاع در منطقه هشدار داد.

 وی ابراز امیدواری کرد طرف های درگیر خویشتنداری  و عاقلانه تصمیم گیری کنند و از فرانسه خواست به تلاش های مصر برای متقاعد کردن مسئولان رژیم صهیونیستی برای توقف فوری حمله زمینی به نوار غزه بپیوندد.

در همین حال "فدریکا موگرینی " وزیر خارجه ایتالیا هم در ادامه سفر دوره ای خود به منطقه  با السیسی دیدار کرد.

 وزیر خارجه ایتالیا از نقش مصر در منطقه قدردانی کرد و تلاش های قاهره را برای پیگیری و حل تحولات و مسایل منطقه مهم  خواند.

وی همچنین ایتالیا از ابتکار  قاهره برای برقراری آتش بس در غزه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار