معاون آموزش وزارت بهداشت:

هدف ادغام آموزش دانشجویان دولتی و بین‌الملل، استفاده از ظرفیت مازاد است

ضیایی با بیان اینکه ادغام آموزش دانشجویان دولتی و بین‌الملل استفاده از طرفیت مازاد دانشگاه‌ها و فراهم آوری بودجه برای دانشگاه‌ها است، گفت: اعتراض به این ادغام غیر قابل قبول است.

سید امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر ادغام آموزشی دانشجویان پزشکی دولتی و شعبه بین الملل گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه دانشگاه‌ها اجازه دارند از ظرفیت‌ مازاد خود در حوزه آموزش استفاده کنند و با پرداخت شهریه جذب کنند. در واقع وقتی ظرفیت دانشگاهها خالی است و دانشگاهها هم با کمبود بودجه آموزشی به شدت دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند با گرفتن دانشجوی پولی این هم از ظرفیت خالی دانشگاه استفاده بهینه کنند و هم مشکل مالی خود را حل کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پذیرفته در شعبه بین‌الملل هم از طریق کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند، افزود: فرق این دانشجویان با دانشجویان دولتی این است که شهریه پرداخت می‌کنند و از تسهیلاتی هم که برای دانشجویان دولتی در نظر گرفته می‌شود، محروم هستند. بنابراین این اعتراض آنها به هیچ عنوان مورد قبول و منطقی نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار