رحمانی: حدود 30 تا 50 پروژه ورزشی استانی در هفته دولت افتتاح خواهد شد/ عمده مشکلات حقوقی ورزشگاه نقش جهان حل شده است

مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ازپیش بینی افتتاح 30 تا 50 پروژه ورزشی استانی در هفته دولت خبرداد و گفت: عمده این پروژه‌ها زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ ایرج رحمانی اظهار داشت: بین 2 تا 8 شهریورماه پروژه های متعدد استانی  را در دست افتتاح داریم که آمار دقیق آن با هماهنگی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و حوزه دفتر برنامه ریزی به اطلاع عموم خواهد سید.

وی ادامه داد: در همین راستا و براساس مصوبه ای که در شورای معاونین وزارتخانه انجام گرفته، 7معاون وزیر ورزش و جوانان در استان های مختلف کشور حضور پیدا خواهند کرد و در این دیدارهای استانی ضمن بازدید از پروژه های مختلف، جلساتی با هیات های ورزشی، مسئولان ادارات کل و استاندار یا معاون سیاسی استانداری ها خواهند داشت.

رحمانی از دیگر برنامه های هفته دولت را برگزاری سمینار مدیران کل استان ها عنوان کرد و گفت: این سمینار یا قبل از هفته دولت یا در پایان آن با حضور مدیران کل استان های سراسر کشور در تهران برگزارمی شود.

مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان در ادامه این گفت و گو ازپیش بینی افتتاح 30 تا 50 پروژه ورزشی استانی در هفته دولت خبرداد و گفت: عمده این پروژه‌ها زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار دارند.

وی افزود:  نزدیک به 10 پروژه ورزشی 15 هزار نفری نیز در حال اجرا است که از پیشرفت  فیزیکی 60 تا 90 درصدی برخوردارند و اعتبار زیادی برای آن‌ها هزینه شده است. این پروژه‌ها میانگین چیزی حدود 3 تا 5 میلیارد اعتبار می خواهند تا به بهره برداری برسند یعنی به طور متوسط برای افتتاح آن ها حدود 60 تا 70 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

ایرج رحمانی ادامه داد: برخی از این اماکن در حال ساخت، مدت زمان زیادی از طول عمرشان گذشته و هرچه قدر این روند ادامه پیداکند از انتفاع خارج می شوند؛ امیدواریم با عنایتی که دولت در بحث ورزش دارد در بودجه 94 ورزش را ویژه ببیند و شرایطی را فراهم  کند تا بخش زیادی از این پروژه‌ها که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند آماده بهره برداری شوند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در همین خصوص از آیین نامه‌ای گفت که قرار است توسط معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان به استان‌ها ابلاغ شود.

رحمانی تصریح کرد: دو آیین‌نامه در ارتباط با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی داریم که یکی پروژه های زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی است و دیگری پروژه‌های ورزشی هستند که فرسوده شده اند و خیلی انتفاعی برای ما ندارند. این اماکن در مکان‌هایی قرار گرفته‌اند که اگر تغییر کاربری داشته باشند از ارزش زیادی برخوردار خواهند شد و با فروش آن‌ها می توانیم پروژه های نیمه تمام خود را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

 وی در ادامه مطالبات پیمانکاران را عمده ترین مشکل ادارات کل استانی خواند و گفت: امیدوارم با عنایت دولت بتوانیم مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم چرا که اکثر این بدهی ها کار را برای این ادارات سخت کرده است. از استانداران نیز می خواهیم به طور ویژه به ورزش نگاه کنند چرا که امری همه گیر و در بحث نشاط اجتماعی و سلامت افراد تاثیر گذار است.

 ایرج رحمانی در پایان و در پاسخ به چگونگی وضعیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: این پروژه به دلیل یک سری مشکلات و محدودیت های مالی و عدم تخصیص اعتبار نتوانسته تعهدات پیمانکار را عملیاتی کند؛ خوشبختانه عمده مشکلات حقوقی ورزشگاه نقش جهان با همکاری معاون حقوقی  وزیر و مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان حل شده و امیدواریم با تزریق اعتبارات بتوان آن را که جزء پروژه های ملی است و نه تنها برای استان اصفهان بلکه برای کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است را به موقع به بهره برداری برسانیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار