دغدغه‌ کواچ برای جام جهانی والیبال؛

کواچ: از خستگی ملی‌پوشان نگرانم

تیم ملی والیبال کشورمان پس از تشکیل اردوی تدارکاتی 10 روزه، بامداد امروز از طریق فرودگاه امام خمینی وارد تهران شد.

کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگوی تفصیلی‌ با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط تیم و وضعیت ملی‌پوشان پس از تشکیل اردوی تدارکاتی در آمریکا توضیحاتی را ارائه کرد که پاسخ‌‌های وی به شرح زیر است:
 
ماحصل‌ این اردوی تدارکاتی و انجام چهار بازی با تیم ملی آمریکا چه بود؟
 
این اردو یک تجربه بزرگ و خوب برای بازیکنان تیم ملی ایران بود که مقابل یک تیم حرفه‌ای و قدرتمند بازی کردند و توانستم در طول این تمرینات و بازی‌های دوستانه با طرز فکر شاگردانم بیشتر آشنا شوم و شناخت بهتری نسبت به آن‌ها پیدا کنم. هر مسابقه‌ای که تیم در آن شرکت می‌کند به نفع‌مان خواهد بود.
 
فدراسیون کشور میزبان، در این اردو امکاناتی را در اختیارمان گذاشت که کارمان را برای انجام تمرینات بهتر راحت کرد ما در یک مجموعه ورزشی تمرین می‌کردیم که در آن 34 زمین مجهز  و حرفه‌ای قرار داشت و توانستیم بهترین بهره‌برداری را از این بازی‌های دوستانه داشته باشیم.
 
تیم ایران توانست در این مسابقات یک بار قهرمان لیگ جهانی 2014 را شکست دهد و این امر حاکی از تاکتیک‌پذیری تیم ایران و شاگردان کواچ دارد، به نظر شما این روند درخشش، در مسابقات قهرمانی لهستان هم ادامه خواهد داشت؟

 
اگر بعد از پایان مسابقات لیگ جهانی با من صحبت می‌کردید خیلی امیدوارانه در خصوص مسابقات قهرمانی مردان جهان حرف می‌زدم ولی در این چند هفته اخیر با توجه به چیزهایی که ميبينم نمی‌توانم به آن گونه‌ای که قبلا صحبت می‌کردم، حرف بزنم.
 
تیم باید خیلی بیشتر از این‌ها تلاش کند و زحمت بکشد. در حال حاضر من پتانسیل لازم را برای حضور خوب و موفق در مسابقات قهرمانی مردان جهان را نمی‌بینم.
 
سطح توقعات مردم از تیم ملی ایران به خصوص بعد از مسابقات لیگ جهانی بالا رفته است آنها توقع دارند که والیبالیست‌های ملی‌پوش کشورمان در لهستان نتیجه قابل قبولی را کسب کنند، تدبیر شما در این خصوص چیست؟

با توجه به شواهد و خستگی که در بازیکنان دیده می‌شود من نمی‌توانم در این دو هفته تغییرات زیاد و عمد‌ه‌ای را در تیم ایجاد کنم. بازیکنان باید این آمادگی ذهنی را در خود بپرورانند که در مسابقات قهرمانی مردان جهان کار سختی را در پیش دارند و باید زیاد زحمت بکشند، در طول فرصت كوتاه باقی مانده نمی‌توان تغییرات آنچنانی در تیم ایجاد کرد ولی ما سعی خود را در این خصوص می‌کنیم.
 
مشکل در تیم والیبال ایران مربوط به نبود بازیکن مستعد و حرفه‌ای نیست بلکه باید همین بازیکنان برای کسب نتیجه قابل قبول در لهستان زحمت زیادی بکشند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کواچ ، تیم ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار