دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی:

بودجه دریافتی در بومی سازی تجهیزات به کار گرفته می‌شود

سیف گفت: بودجه دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی در بومی سازی و تامین تجهیزات به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های معاونت علمی و فناوری طی سخنرانی گفت: تشکیل ستادهای راهبردی توسعه فناوری به 12 سال پیش بر می گردد و از آن به بعد با توجه به موضوعات فرابخشی که وجود داشته تشکیل چنین ستادهایی گسترش یافت و در نهایت در اوایل سال 93 ستاد توسعه صنایع دریایی شکل گرفت.

وی افزود: ما به دنبال علم و فعالیت‌هایی هستیم تا صنایع دانش بنیان شکل بگیرد که در این رابطه ستاد توسعه فناوری دریایی 3 کارگروه تشکیل داده است.

سیفی به جایگاه تولید علم اشاره کرد و گفت: جایگاه‌ها از لحاظ تولید علم در دنیا رشد بالایی از 10 سال پیش تاکنون داشته است چنانچه از رتبه 21 به رتبه 13 صعود داشته‌ایم.

وی اظهار داشت:‌ هم اکنون منابع مالی این ستاد محدود است اما از همان بودجه حداقلی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به ما تعلق گرفته می‌توانیم در بومی سازی تجهیزات و تامین تجهیزات به کار گیریم.

در دریای خزر یک کشتی ساخت ایران وجود ندارد

در ادامه هادی حق شناس معاون برنامه ریزی و مالی اداری سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در یک مقیاس کلی هم اکنون مشکل اقتصاد ایران در سمت عرضه است نه در سمت تقاضا، چنانچه هم اکنون در صنعت دریایی نیاز به کشتی در کشور وجود دارد.

وی افزود: در دریای خزر حتی یک کشی ساخت جمهوری اسلامی ایران نداریم و این در حالی است که در جنوب کشور نیز همین وضعیت وجود دارد و این بحران‌ها به دلیل عدم وجود تقاضا در کشور است.

حق شناس به دلایل طولانی شدن ساخت کشتی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمله دلایل طولانی شدن ساخت کشتی در کشور، تحریم ، عدم فراهم شدن تسهیلات و عدم وجود یک مرجع دریایی در کشور است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مردم ایران مطلع نیستند که 80 درصد بار کشتی با پرچم غیر ایرانی حمل می‌شود و این در حالی است که رشد حمل و نقل دریایی در جهان رو به افزایش است.

حق شناس به بیکاری فارغ‌التحصیلات اشاره کرد و افزود: با توجه به بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور، ما در جنوب و شمال کشور یعنی مناطق دریایی می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.