تیم‌ پلوتون واحد علوم و تحقیقات مقام اول چهارمین دوره از مسابقات کن‌ست ایران را کسب کرد

تیم‌ پلوتون انجمن علمی هوافضای واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین دوره از مسابقات کن‌ست ایران که در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، از میان تیم‌های شرکت کننده در چهارمین دوره این مسابقات که در دو دسته کلاسیک و حرفه‌ای و چهار گروه ماموریتی برگزار شد که تیم‌ پلوتون واحد علوم و تحقیقات  در دسته حرفه ای و گروه ماموریتی بازیابی محموله زیستی موفق به کسب مقام برتر شد.
  
لازم به ذکر تیم پلوتون انجمن علمی هوافضای واحد علوم و تحقیقات متشکل از حامد اسماعیلی، احسان موسیوند، رحیم نجفی ،مرصاد شفیعی و سعیده مشایخی در این دوره از مسابقات افتخار آفرینی کردند. 

بر اساس این گزارش چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران که مرحله پایانی آن از روز جمعه هفتم آذر ماه آغاز شده بود، پس از سه روز رقابت میان تیم‌های شرکت کننده، روز یکشنبه، نهم آذرماه با ارائه گزارش عملیات از سوی تیم‌ها و اعلام برندگان نهایی به پایان رسید.  

چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران از اسفند ماه سال 1392 با ثبت نام 90 تیم‌ شرکت کننده آغاز شد و پس از طی شدن سه مرحله طراحی و ساخت در نهایت 16 تیم به مرحله پایانی راه یافتند.  

16 تیم دانشجویی راه یافته به مرحله پایانی چهارمین دوره از مسابقات کن‌ست ایران در دو گروه کلاسیک و حرفه‌ای با چهار ماموریت تعیین شده تصویربرداری، سنجش اتمسفر در رسته کلاسیک و بازگشت به محل تعیین شده و بازیابی محموله زیستی در رسته حرفه‌ای به رقابت پرداختند. 
 
واژه‌ی کَن سَت از واژه‌های کن (can) به معنای قوطی و ست (sat) که مخفف واژه‌ی (satellite) به معنای ماهواره است، ساخته شده است. کن ست را می‌توان با وسایلی همچون راکت و بالن از ارتفاعات مختلف رها کرد تا ماموریت مورد نظرش را انجام دهد. افزون بر آن، سامانه‌های فرود متفاوتی می‌تواند برای کن‌ست استفاده شود که شاخص‌ترین آن‌ها چتر (Parachute) است. 

کن‌ست‌ها در دو کلاس استاندارد (که ابعاد آن در حد قوطی نوشابه است) و آزاد (که حجم آن به یک لیتر محدود می‌شود) طراحی و ساخته می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
313
۱۹:۳۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
لطفا در عنوان هم به ماموریت اشاره کنید. در کل تیم utsat اول شده است
آخرین اخبار