شاهکار عاشورزاده مقابل قهرمان جهان

فرزان عاشورزاده با غلبه بر تکواندوکار پر افتخار کره جنوبی با اقتدار راهی فینال رقابتهای وزن 58- کیلوگرم فینال گرندپریکس شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران مبارزات تکواندوکاران در نخستین روز از مرحله فینال مسابقات گرندپریکس در سال 2014 (G8)، از عصر امروز (چهارشنبه)، با برگزاری پیکارهای اوزان 58- و 80- كيلوگرم (وزن اول و سوم المپيک) مردان و 49- و 67- كيلوگرم زنان در سالن مرکز کوئرتارو مکزیک آغاز شده است.

در این رقابت ها که 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک در هر وزن بر روی شیاپ چانگ می روند، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان در اولین گام به مصاف "روی باراگانسا" از پرتغال رفت و با نتیجه 14 بر 2 برنده شد و مقتدرانه راهی مرحله بعد شد.

این تکواندوکار پرتغالی مدال نقره قهرمانی جهان، طلای قهرمانی اروپا و مدال برنز گرندپریکس منچستر را در کارنامه دارد.

تکواندوکار شایسته کشورمان در این رقابت، راند اول را 2 بر یک به برتری رسید، در راند دوم با نتیجه 10 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در راند سوم با 4 امتیازی که در ثانیه های ابتدایی بدست آورد، اختلاف امتیازش با حریف را به عدد 12 رساند و مبارزه را به سود خود به پایان رسانید.

عاشورزاده در دومین دیدار خود، به مصاف "تاهیون کیم" از کره جنوبی رفت و در یک دیدار یکطرفه و در ثانیه های آغازین راند 3 اختلاف امتیاز را به 12 رساند و با حساب 16 بر 4 به برتری دست یافت و با شایستگی فینالیست شد.

این تکواندوکار پرافتخار کره ای، نفر اول رنکینگ و دارنده مدال طلای جهان، مدال طلای آسیا و بازیهای آسیایی است و در مبارزه اول خود "دیاس الوز" از برزیل را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. او همچنین در 2 دوره مسابقات گرندپریکس یک مدال طلا و یک مدال نقره را بدست آورده بود.

جوان شایسته کشورمان در مرحله فینال باید با برنده دیدار " تاهیمون چا" از کره جنوبی و "لونت تونکات" از آلمان دیدار کند.

در آن سوی جدول نیز "تاهیمون چا" از کره جنوبی 11 بر 10 از سد "ویلا والدز" مکزیکی گذشت و "لونت تونکات" از آلمان 7 بر 6 "رودریگو هرناندز" از مکزیک را از پیش روی برداشت.

منبع: فدراسیون تکواندو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.