در هفته پژوهش؛

کتاب «سنجش و مصور‌سازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی» در بوته نقد قرار گرفت

درودی گفت: نخستین نشست نقد کتاب «سنجش و مصورسازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی مفاهیم و کاربردها» با حضور نویسنده کتاب و منتقدان در ایرانداک برگزار شد.

فریبرز درودی رییس مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ابتدای این نشست،  سعید اسدی، نويسنده كتاب مفاهیم مطرح شده در کتاب از جمله ثروت علمی ، سنجش علم و فناوری، تولید و مصرف علم در استان های ایران و تحلیل مکانی و مصورسازی توزیع ثروت علمی را شرح داد.

وی افزود: روش‌مند بودن متن مبتنی بر طرح پژوهشی، بیان مناسب مفهوم ثروت علمی و ابعاد آن، توضیح منطقی و مطلوب علم‌سنجی از نظر پیشینه، اهداف و کاربردهای آن، پرهیز از توضیح‌های اضافی، نگارش سلیس و قابل درک کتاب، بهره‌گیری مناسب از نمودارها و جدول‌ها و نتیجه‌گیری آخر هر فصل را به عنوان نقاط قوت کتاب عنوان کرد.

درودی تصریح کرد: گسترش کلیدواژه‌ها، استفاده از منابع جدیدتر، گسترش واژه‌نامه و ایجاد نمایه برای کتاب را به عنوان پیشنهادات خود را برای بهبود مطرح نمود.

در ادامه رویا پورنقی استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه در اين زمينه كتاب ديگری در كشور منتشر نشده گفت: از نقاط قوت این کتاب اینست که عنوان و موضوع كتاب نوآوری صورت گرفته و همچنین فهرست منابع در داخل متن آمده و هر فصل شامل مقدمه و خلاصه است همچنین از جمله انتقادات این کتاب نیز می توان به همخوانی نداشتن محتوای برخی فصول با عنوان آن و برخی اشکالات نگارشی نیز در آن اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار