دکتر نوبخت:

دانشگاه‌ها در تدوین برنامه ششم مشارکت جدی داشته باشند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: دغدغه‌ همه‌ ما توسعه کشور است و برای توسعه، نیازمند برنامه هستیم. دولت از دانشگاه‌ها انتظار دارد در تدوین برنامه ششم توسعه مشارکت جدی داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد باقر نوبخت در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: دانشگاه‌ها علاوه بر داشتن مشارکت در تدوین برنامه ششم توسعه در سطح ملی، باید در تدوین برنامه توسعه استان متبوع خود نیز مشارکت جدی داشته باشند. 

دکتر نوبخت علت حضور خود در جمع رؤسای دانشگاه‌ها را اعلام مطالبه از آن‌ها اعلام کرد و گفت: با محدود شدن درآمدهای دولت، به منظور رسیدن به رشد ۸درصدی مورد نظر برنامه و جبران عقب‌ماندگی‌های برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، باید مؤلفه دیگری به مؤلفه‌ها اضافه کنیم تا بتوانیم با جبران رشدها‌ی منفی سال‌های قبل شاهد رشد ۱۲درصدی باشیم و آن مؤلفه، «بهره‌وری» است.
 
وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به آموزش عالی دارد و از حداکثر توان خود برای توسعه آموزش عالی استفاده می‌کند و در همین راستا، برای تکمیل۴۰۰ هزار متر مربع طرح عمرانی، اعتبارطرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها را در سال ۹۴ افزایش قابل ملاحظه‌ای داده است. 

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: برای جبران عقب ماندگی‌های برنامه‌های توسعه گذشته و فاصله گرفتن از رشد منفی سال‌های اخیر و رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله و پاسخگویی دولت به مطالبات ملت، دولت به شما دانشگاهیان دل بسته است و نیازمند مشارکت جدی جامعه دانشگاهی در برنامه ریزی کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار