در صحن علنی مطرح شد

نادران: تخلف 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی محرز است / لاریجانی: گزارش برداشت 4.1 میلیاردی در صحن علنی قرائت می‌شود

نماینده مردم تهران معتقد است که برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی محرز بوده و دولت از ذخایر ارزی بانک مرکزی برداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران در جلسه علنی امروز طی تذکر آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به مواد 24 و 26 این آیین نامه گفت: خوشحالم تذکر بنده بعد از 48 ساعت در مجلس استماع می‌شود.  
 
وی با اشاره به گزارش کمیسیون بودجه در خصوص برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی گفت: در ایام بررسی این موضوع و مهلت قانونی برای آن در کمیسیون برنامه، از دیوان محاسبات و نماینده دولت جهت توضیحات مبنی بر این موضوع دعوت به عمل ‌آمد که دراین جلسه نماینده دولت علاوه بر صحه گذاشتن بر گزارش دیوان محاسبات در آن جلسه اعلام کرد که اثر برداشت این حجم از ذخایر بانک مرکزی منجر به افزایش 5 درصدی نقدینگی در کشور شده است.  
 
نادران ادامه داد: بنابراین کمیسیون برنامه و بودجه وظیفه خود را در تنظیم گزارش و ارائه آن به صحن انجام داد که متاسفانه زمان طولانی به طول انجامید منتهی از زمانی که گزارش به صحن ارائه شد مجلس مورد حملات عزیزان دولت از سخنگو گرفته تا معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت.
 
این نماینده مردم تهران تصریح کرد: مسئولین دولت، مجلس را با ارائه اظهارات خود درباره گزارش4.1 میلیارد دلاری به توپ بستند که خبر نداشتند، مجلس برای اولین بار نیست که به توپ بسته می‌شود و آخرین بار هم نخواهد بود چرا که مجلس به هیچ وجه در مقابل این گونه موضوعات عقب نشینی نخواهد کرد.
 
نادران در ادامه تاکید کرد: بنده استدعا دارم به گزارش 4.1 میلیارد دلاری که تخلف دولت در برداشت حساب صندوق توسعه ملی را محرز می‌کند و بعد از آن برای اصلاحش نه از یک شرکت نفتی که از ذخایر ارزی بانک مرکزی برداشت شده رسیدگی شود.
 
این نماینده مردم تهران بیان داشت: کمیسیون برنامه و بودجه برای همراهی دولت با این موضوع جلسه‌ای برگزار کرد که در این جلسه نمایندگان دولت حاضر شدند که در این جلسه نماینده دیوان محاسبات فرصت مناسبی برای پاسخگویی به اظهارات نمایندگان دولت پیدا نکرد.
 
نادران در ادامه متذکر شد: دولت اگر نظر و پاسخی در رابطه با گزارش 4.1 میلیارد دلاری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دارد لازم است در صحن علنی مجلس در این رابطه به نمایندگان پاسخ دهد.
 
نادران در ادامه با اشاره به بیانیه کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت مبنی بر برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: در آن بیانیه هم به درستی گزارشی کمیسیون برنامه و بودجه صحه گذاشته شد که سخنگوی دولت مجددا طی مصاحبه‌ای بیان داشت که ممکن است این بحث پیش بیاید که در شرایط موجود که این پول از صندوق برداشته نشده و از درآمدها بوده که «هر دوی این موارد کذب است» و اشکالاتی که برخی نمایندگان در این خصوص گرفته‌اند اصلاح شده پس مجلس کارش خلاف قانون بوده است.
 
وی در رابطه با این اظهارات خوانده شده ادامه داد: سخنگوی دولت با اظهارات خود می‌خواهد شبهه‌ای در تصمیمات مجلس ایجاد کند.
 
نادران در ادامه گفت: سخنگوی دولت نباید مجلس را متهم به گزارش خلاف دادن می‌کرد که اظهاراتش تماما کذب است.
 
نادران خطاب به لاریجانی بیان داشت: بنده تقاضا می‌کنم گزارش 4.1 میلیارد دلاری در صحن علنی مجلس قرائت شود که دلیلش 1-به عنوان برخورد با تهدیدات دولت باشد 2-از تکرار این قبیل موضوعات که باز امسال اتفاق افتاده و مجددا دولت برداشتی 1.2 از صندوق توسعه داشته جلوگیری شود.
 
نادران ادامه داد:یک گزارش 18 هزار میلیارد دلاری وجود دارد که نسبت به ابعاد آن هم دولت باید شفاف سازی کند.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر الیاس نادران گفت: من قبلا این نکته را عرض کرده بودم که کاری که کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با گزارش برداشت 4.1 میلیاردی انجام داده هیچ تخلفی در آن نبوده و کاملا این گزارش قانونی انجام شده است.
 
لاریجانی تصریح کرد: بعد از این که نمایندگان مجلس و دولت در جلسه‌ای این موضوع را بررسی می‌کردند، موضوع برداشت 4.1 میلیاردی دولت از صندوق توسعه ملی محرز شد و این چنین است که دیوان محاسبات و مجلس در این رابطه درست عمل کرده‌اند.
 
لاریجانی در ادامه متذکر شد: نمایندگان دولت لازم است در اظهاراتشان خارج از مسائل قانونی صحبت نکنند.
 
وی خطاب به نادران در ادامه گفت: تهدید هم حرف بی‌ربطی است در این رابطه، چرا که مجلس وظیفه‌اش نظارت است و در این مسئله با نظارت خود از تخلف مطلع شده است.  
 
لاریجانی در پایان گفت: قطعا گزارش برداشت 4.1 میلیاردی دولت از صندوق توسعه ملی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: صندوق ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار