وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

درخواست وزیر بهداشت از شهرداری تهران برای حل معضل کمبود تخت

دکتر هاشمی گفت: وزارت بهداشت به شهرداری تهران پیشنهاد کرده که بخشی از املاک و دارایی‌های این وزارتخانه تغییر کاربری پیدا کند و در جهت ایجاد امکانات بیمارستانی همچون تخت‌های بیمارستانی صرف شود.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه با توجه به آغاز طرح تحول سلامت و افزایش مراجعه مردم به بیمارستانها معضل کمبود تخت بیمارستانی تشدید شده است، گفت: متاسفانه در گذشته با گسترش شهرها باید امکانات افزوده می‌شد که تصور بر این بود که بخش خصوصی باید عهده‌دار این مسئولیت شود و هیچ سرمایه گذاری در این امر نشده است. 
 
وی ادامه داد: ظرف 30 سال گذشته تقریبا هیچ خدمت جدیدی در شهرها اضافه نشده است به خصوص برای تهران بزرگ که از این امر مستثنی نبوده است. 
 
هاشمی به بازدید چند روز پیش خود از ملارد، قدس، شهریار و ورامین اشاره و تاکید کرد: شهریار و شهرهای اطراف آن یک و نیم میلیون جمعیت دارد که تنها یک بیمارستان 120 تختخوابی دارد که مربوط به 30 تا 40سال گذشته است و ساختمان آن مربوط به 30 تا 40 سال است که این پاسخ به کسانی است که عنوان می‌کنند که فقط به حوزه درمان توجه می‌شود. 
 
وی اظهار داشت: نبود امکانات در شهرهای اطراف تهران خود دلیلی بر مراجعه ساکنین این منطقه به پایتخت است که کمبود تخت‌های بیمارستانی مشکلاتی را برای مراجعین ایجاد می‌کند بنابراین عاقلانه این است که سرمایه گذاری مناسب در این زمینه صورت گیرد. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستانهای تهران هم فرسوده هستند، گفت: همین امر باعث می شود که هنگام یک زلزله 50 درصد از بیمارستان‌ها تخریب شوند بنابراین باید اقدامی جدی برای افزایش تخت‌های بیمارستانی صورت گیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه سال آینده سال سختی از لحاظ بودجه خواهد بود، اظهار داشت: وزارت بهداشت به شهرداری تهران، شورای شهر و فرمانداری‌ها پیشنهاد کرده که بخشی از املاک و دارایی‌های این وزارتخانه تغییر کاربری پیدا کند و در جهت ایجاد امکانات بیمارستانی همچون تخت های بیمارستانی صرف شود همچنین برای افزایش تخت‌های بیمارستانی از نهادهای مختلف استمداد شده و اقداماتی در حال برنامه ریزی است. 
 
وی ادامه داد: یکی از دلایل تغییر تعرفه‌ها این بود که بیمارستانها اقتصادی شوند که الان اقتصادی هستند و پرداخت سود را هم تضمین کردیم.
  
وی با اشاره به اینکه فکر می‌کنم در این بخش باید نگاه اقتصادی هم وجود داشته باشد، تصریح کرد: انگیزه انسانی و خیرخواهانه خود عاملی است که می تواند در افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی موثر باشد ما از بخش خصوصی هم حمایت می‌کنیم که به سرمایه گذاری در این حوزه وارد شود. اما در شهرهای بزرگ مثل تهران سرمایه گذاری در بخش خصوصی که بیمار را از مسیر دولتی تامین کند خیلی اقتصادی نخواهد بود. 


انتهای پیام/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار