بی بی سی عربی:

اوضاع انسانی در یمن وخیم است

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: اوضاع انسانی در یمن بسیار وخیم است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در حالی تحولات سیاسی و امنیتی جدیدی در یمن رخ داده که این کشور با وضع اقتصادی و بشری بسیار بدی روبروست و این وضع، چالشی برای دولتمردان این کشور است. موسسه خیریه آکسفام دو هفته پیش هشدار داد در صورتی که نابسامانی های سیاسی و امنیتی در یمن ادامه پیدا کند این کشور در آستانه یک فاجعه بشری قرار می‌گیرد.

"سالی نبیل" خبرنگار این شبکه در صنعا گزارشی در این زمینه افزود: این دسته از شهروندان یمنی در محاصره فقر قرار گرفته اند و برای زنده ماندن تلاش می کنند. فاطمه یک زن یمنی است که به این منطقه برای شستن پوشاک خانواده خود می آید چرا که آبی در منزل وی وجود ندارد و تنها از طریق این شیرآب  عمومی است که می تواند به آب دسترسی داشته باشد. اینجا یک روستا یا نقطه ای دورافتاده در یمن نیست بلکه در مرکز صنعا پایتخت قرار داریم.

هیچ نشانه ای از بهبود اوضاع یمن مشاهده نمی شود و مادران یمنی نگران فرزندان خود در این کشور هستند. در منطقه ای دیگر از صنعا با فاکهه علی دیگر زن یمنی آشنا شدیم که به همراه پنج فرزند خود در داخل یک کانکس اجاره ای زندگی می کنند. فاکهه از حومه صنعا به داخل شهر مهاجرت کرد تا زندگی بهتری به دست آورد ولی  ناامید شد. این، یکی از مناطق مسکونی در صنعاست که از بدیهی ترین پیش نیازهای زندگی بی بهره است. ساکنان این منطقه در فراهم کردن نیازهای روزمره خود با مشکلات زیادی روبرو هستند و این مشکلات چند دهه است که ادامه دارد. یمن با فقر مطلق روبروست. بر اساس گزارش های سازمان ملل، بیش از نیمی از سکنه این کشور به کمک های مستمر بشردوستانه نیازمندند. نابسامانی های سیاسی اخیر در یمن نیز باعث مشکلات بیشتر شده است و سازمان های بشردوستانه هشدار می دهند وخیم شدن اوضاع یمن، تهدیدی برای جان شمار زیادی از شهروندان این کشور است. 

نهادهای خیریه محلی در یمن تلاش می کنند کمک هایی به نیازمندان این کشور داشته باشند ولی منابع مالی این نهادها محدود و نیازها گسترده است. همراه مسئولان یکی از نهادهای خیریه به یکی از مناطق برای توزیع کمک ها رفتیم. منطقه ای را دیدیم که بیشتر شبیه اردوگاه های آوارگان است. خانواده هایی هفت تا هشت نفره در داخل یک یا دو اتاق زندگی می‌کنند.

محمود محمود مدیر اجرایی موسسه خیریه بیان گفت: بیشتر مردم یمن مشکلات اقتصادی دارند. برخی ها در فراهم کردن غذای روزانه و برخی ها در دسترسی به دارو با مشکلات شدید روبرو هستند. دولت یمن در سایه اوضاع اقتصادی بد قادر نیست به مردم این کشور کمک کند.

شهروند یمنی گفت: در این جا از همه چیز محروم هستیم. سوخت، آب و غذا نداریم.

خبرنگار این شبکه افزود: در حالی که یمن با اوضاع متشنجی روبروست، افراد محروم این کشور با بیشترین مشکلات روبرو هستند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار